Krózser egyik legsikeresebb versenyére tér vissza

MHH Rally & Kart Team, Fehérvár Rali (június 12–14.) előzetes

Az MHH Team fennállásának egyik legsikeresebb versenye volt a tavalyi Fehérvár Rali, amelyen Krózser Menyhért megnyerte az első napi murva bajnoki futamot, másnap pedig az első kör végéig aszfalton is élen állt, végül pályafutása legjobb eredményét megismételve abszolút második helyen végzett. Az idén Buchholz János navigálásával tét és nyomás nélkül szeretnének autózni az Országos Ralibajnokság negyedik, valamint a Murva Országos Ralibajnokság második futamán, és a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel egy igazán jó eredménnyel szeretnék megörvendeztetni a szurkolóikat.

IMG_4565 (Large)

Három kérdés Krózser Menyhérthez

Tavaly abszolút második lettél Fehérváron, a murva bajnoki futamot megnyerted. Az idén milyen eredményre számítasz?

Nagyon nehéz eredményre tippelni, mert ahogyan tavaly is sokesélyesek voltak a versenyek, az idén is azok. Mindent bele fogunk adni, remélem, hogy gyorsak tudunk lenni. Tavaly minden jól jött ki ezen a versenyen, talán, ha egy kis szerencsénk lenne és az első szakaszok jól sikerülnének, akkor most is eredményesek lehetünk. Az autónk jó, szerintem most is alkalmas arra, hogy murván és aszfalton is gyorsak legyünk, és akár nyerni is lehet vele. Az eddigi három versenyünk nem sikerült túl jól, a bajnokságban eléggé le vagyunk maradva, ezért aztán nyomás sincs rajtunk. Szeretnénk élvezni a versenyt.

KrozserMiskolc04 (Large)

Tavaly a Fehérvár Ralin érted el a legjobb aszfaltos eredményedet, szereted ezeket a pályákat?

Ezen látod, még nem gondolkoztam, hogy miért pont Fehérváron mentünk a legjobban aszfalton. Persze, szeretem ezeket a pályákat, de ilyen szinten ez már nem lehet döntő.

Krozser2015003Eger (Large)

Milyen nehézséget okoz a vegyes talaj, hogy az első napon murván, a másodikon aszfalton versenyeztek?

Nyilván nem egyszerű dolog, hiszen másképp működik az autó murván és másképp aszfalton. Más stílusban kell vezetni és a murvás pályák hosszú féktávjai után nagyon gyorsan át kell állítani a fejedet az aszfaltos pályák rövid féktávjaira. Tavaly az első körben talán azért tudtunk az élen maradni, mert ez az átállás gyorsan ment. Régen sok ilyen vegyes talajú verseny volt. A rali az improvizációról és az alkalmazkodásról szól. Szerintem egy ilyen feladatot meg kell oldania egy raliversenyzőnek. Az viszont igaz, hogy a vegyes talaj változatosabbá, izgalmasabbá teszi a versenyt.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax