Krózser egyik legsikeresebb versenyére tér vissza

MHH Rally & Kart Team, Fehérvár Rali (június 12–14.) előzetes

Az MHH Team fennállásának egyik legsikeresebb versenye volt a tavalyi Fehérvár Rali, amelyen Krózser Menyhért megnyerte az első napi murva bajnoki futamot, másnap pedig az első kör végéig aszfalton is élen állt, végül pályafutása legjobb eredményét megismételve abszolút második helyen végzett. Az idén Buchholz János navigálásával tét és nyomás nélkül szeretnének autózni az Országos Ralibajnokság negyedik, valamint a Murva Országos Ralibajnokság második futamán, és a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel egy igazán jó eredménnyel szeretnék megörvendeztetni a szurkolóikat.

IMG_4565 (Large)

Három kérdés Krózser Menyhérthez

Tavaly abszolút második lettél Fehérváron, a murva bajnoki futamot megnyerted. Az idén milyen eredményre számítasz?

Nagyon nehéz eredményre tippelni, mert ahogyan tavaly is sokesélyesek voltak a versenyek, az idén is azok. Mindent bele fogunk adni, remélem, hogy gyorsak tudunk lenni. Tavaly minden jól jött ki ezen a versenyen, talán, ha egy kis szerencsénk lenne és az első szakaszok jól sikerülnének, akkor most is eredményesek lehetünk. Az autónk jó, szerintem most is alkalmas arra, hogy murván és aszfalton is gyorsak legyünk, és akár nyerni is lehet vele. Az eddigi három versenyünk nem sikerült túl jól, a bajnokságban eléggé le vagyunk maradva, ezért aztán nyomás sincs rajtunk. Szeretnénk élvezni a versenyt.

KrozserMiskolc04 (Large)

Tavaly a Fehérvár Ralin érted el a legjobb aszfaltos eredményedet, szereted ezeket a pályákat?

Ezen látod, még nem gondolkoztam, hogy miért pont Fehérváron mentünk a legjobban aszfalton. Persze, szeretem ezeket a pályákat, de ilyen szinten ez már nem lehet döntő.

Krozser2015003Eger (Large)

Milyen nehézséget okoz a vegyes talaj, hogy az első napon murván, a másodikon aszfalton versenyeztek?

Nyilván nem egyszerű dolog, hiszen másképp működik az autó murván és másképp aszfalton. Más stílusban kell vezetni és a murvás pályák hosszú féktávjai után nagyon gyorsan át kell állítani a fejedet az aszfaltos pályák rövid féktávjaira. Tavaly az első körben talán azért tudtunk az élen maradni, mert ez az átállás gyorsan ment. Régen sok ilyen vegyes talajú verseny volt. A rali az improvizációról és az alkalmazkodásról szól. Szerintem egy ilyen feladatot meg kell oldania egy raliversenyzőnek. Az viszont igaz, hogy a vegyes talaj változatosabbá, izgalmasabbá teszi a versenyt.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax