Krózser erősebb lesz Miskolcon

MHH Rally & Kart Team, Miskolc Rali (április 24-25.) előzetes

Egy évvel ezelőtt nagyon közel állt az MHH Rally & Kart Team, hogy dobogós helyen végezzen a Miskolc Ralin. Akkor, az utolsó gyorsasági szakaszon egy defekt megfosztotta őket ettől a lehetőségtől. Az idén Krózser Menyhért és Buchholz János a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel szeretne revansot venni, és jó eredménnyel zárni az Országos Ralibajnokság második futamát. A szezonnyitó Eger Ralin előfordult apró hibákat a csapat kiküszöbölte, túl vannak már egy teszten, illetve a verseny előtt egy további tesztet terveznek. Krózser szerint a felkészülésben nem lehet hiba, és erősebbek lesznek, mint a szezonnyitón.

Krozser2015027Eger (Large)

Három kérdés Krózser Menyhérthez

Mit vársz a Miskolc Ralitól?

Dobogót, természetesen. Szeretnénk gyorsabbak lenni, mint amilyenek Egerben voltunk. Ott sok apró hiba hátráltatott bennünket: a csapat is hibázott, én is. Az elmúlt hetekben azon dolgoztunk, hogy ezeket kiküszöböljük. Minden hibából tanulunk, folyamatosan fejlődünk. Eger óta volt már egy tesztünk és a verseny előtt fogunk tartani még egyet.  Sokkal erősebbek leszünk, mint a szezonnyitón voltunk.

Krozser2015062Eger (Large)

Mi lehet az MHH Team erőssége Miskolcon?

Szeretem a Miskolc Ralit, a pályákat, a környéket, a szurkolókat, a hangulatot. A pályák terén nem hiszem, hogy nagy meglepetés érhet minket. Egerben is elég változatosak voltak a szakaszok, Miskolcon is azok lesznek. A verseny egyik nehézsége lesz, hogy egy nap alatt rendezik, háromszor megyünk a pályákon, plusz a historic mezőny. Biztosan sok lesz a murvakihordás és a harmadik körre nagyon el fognak használódni a pályák. Három kör alatt az aszfaltos gyorsaságik legalább annyira el tudnak romlani, mint a murvások. Mi szeretjük az extrém körülményeket, úgyhogy talán ez az erősségünk lehet.

Mi a legjobb/legrosszabb emléked Miskolcról?

Az egyik legjobb emlékem, amikor az N3-as Hondával nyertünk. Miskolc valahogy mindig is munkás verseny volt számunkra. Akkor is nagyon meg kellett küzdenünk, volt műszaki hibánk, ebből adódóan én is hibáztam, de végül sikerült nyerni. Amikor egy eredményért ennyire meg kell dolgozni, az mindig emlékezetesebb marad. A legrosszabb egyértelműen a tavalyi verseny, amikor az utolsó gyorsaságin defekt miatt estünk ki, pedig versenyben voltunk az abszolút harmadik helyért.

Krozser2015005Eger (Large)

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre