Krózser: Fékhiba és szalagkorlát

Nem volt szerencsés Krózser Menyhért és Papp György a Ciprus Rali második napján. A vasárnapi első gyorsaságin a fékpedál esett be, a másodikon a sisakátbeszélő romlott el, a harmadikon továbbra is fennállt a fékhiba, aminek következtében egy jobb 44-es kanyarban a szalagkorlátnak csúsztak. Az ütközéskor már nem volt nagy a tempó, de az autó olyan szerencsétlen ütést kapott, hogy a kormánymű eltört, ami miatt az MHH Rally Team párosa a kétkerékhajtású mezőny második helyéről a verseny feladására kényszerült.

„Nagyon nehéz napunk volt ma. Ésszel akartunk menni és mindenképpen célba akartunk érni” – mondta Krózser Menyhért. „Az első gyorsaságin beesett a fékpedálunk, a másodikon pedig elment a sisak átbeszélőnk, úgyhogy Papp Gyuri csak mutogatva tudott navigálni.”

„A harmadik gyorsaságin már végképp nem akartunk kockáztatni, spóroltunk a fékkel, de egy jobb 44-ben elment a fékhatás. Ráhúztam a kéziféket, de az már nem tudta megfogni az autót. Előbb a hátuljával eltaláltuk a szalagkorlátot, ami beforgatta az elejét is. Nem mentünk gyorsan, de a kormánymű eltört és a hátsó futómű is megsérült, úgyhogy nem tudtuk folytatni a versenyt. Ezt szerettük volna elkerülni, de hát ilyen a rali.”

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Effekt 90 Kft. márkafüggetlen targoncaszerviz

További információ:

www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax