Krózser hat hét alatt három IRC-futamon indul

Hat hét alatt mind a három hátralévő IRC-futamon – a bolgár Sliven, az olasz Sanremo és a Ciprus Rali – szeretne rajthoz állni Krózser Menyhért és Papp György. Az MHH Rally Team párosa az idén eddig négy IRC-futamon indult, amiből az első hármon műszaki hiba miatt kiestek, a Barum Ralin azonban megtört a jég és a kétkerékhajtású kupában a negyedik helyen végeztek. Így jelenleg 12 pontjuk van. A bajnokságot Harry Hunt vezeti 76 ponttal, Robert Consani a második 75-tel, Vlad Cosma és Martin Kangur pedig egyaránt 33 ponttal, holtversenyben a harmadikok. Tőlük 21 ponttal van lemaradva Krózser, így a bajnoki dobogó tűnhet reális célnak. Ehhez azonban szeptember 29–30-a között a Sliven Ralin meg kell kezdeni a felzárkózást, ami azért is lesz nehéz feladat, mert a bajnokság első négy helyezettje mind rajthoz áll a futamon.

„Az év elején a bajnoki cím volt a célunk az IRC kétkerékhajtású kupájában” – mondta Krózser Menyhért. „A három műszaki hibánk és az utána kihagyott versenyek miatt erre elúszott az esélyünk, de a dobogóért még harcba szeretnénk szállni.”

„Három nagyon nehéz verseny vár ránk. A Sliven Rali mindenki számára új lesz. Előzetesen annyit tudok róla, hogy nagyok a szintkülönbségek és sok a magyar pályákhoz hasonló fehér aszfalt. De nem is ez számít, hanem, hogy a bajnokság első négy helyezettje mind rajthoz áll, így ha fel akarunk zárkózni, akkor tőlük kell pontokat rabolni. Nem írnám le a bolgár versenyzőket sem, akik között több jó pilóta van, szerintem ők is bele fognak szólni az első öt hely sorsába. Ha itt dobogóra tudnánk állni, akkor azt nagyon nagy eredménynek érezném.”

„A Sanremo Ralit nem kell bemutatnom, hagyományosan ott a legerősebb a kétkerékhajtású mezőny, ráadásul nagyon jó, helyismerettel rendelkező versenyzők indulnak. A tavalyi Var és az idei Korzika Rali tapasztalataiból kiindulva úgy gondolom, hogy a legjobbakkal, akik ilyen pályákon nőttek fel, nem tudjuk felvenni a versenyt. Ha viszont tőlük kilométerenként egy másodpercet kapunk, akkor a középmezőny élén, az ötödik hely környékén lehet végezni. Itt ez lesz a tervünk.”

„A szezonzáró Ciprus Rali dupla szorzós lesz, ezért ennek a versenynek nagyon nagy a jelentősége. Aki bajnok vagy dobogós akar lenni, annak mindenképpen rajthoz kell állni. Nagyon sokat lehet rajta nyerni, de ugyanennyit veszíteni is. Ennek a versenynek ez lesz a legnagyobb nehézsége.”

„Annak örülök, hogy úgy néz ki, mind a három futamon komoly ellenfeleink lesznek, akikkel jót lehet vívni. Hat hét alatt három IRC-futamon rajthoz állni biztosan nem lesz könnyű feladat, de szeretjük a kihívásokat.”

IRC kétkerékhajtású bajnokság állása tíz futam után

1. Harry Hunt (GB) 76; 2. Robert Consani (F) 75; 3. Vlad Cosma (RO) és Martin Kangur (EE) 33; 5. Petru-Antone Boschetti (F), Simone Campedelli (I), Jan Černy (CZ), Paulo Maciel (P), Marty McCormack (GB) és Joan Vinyes (E) 25; … 26. Krózser Menyhért (H) 12

Az IRC-sorozat hátralévő futamai

  • Mabanol Sliven Rali (Bulgária), szeptember 28-30.
  • Sanremo Rali (Olaszország), október 12-13.
  • Ciprus Rali, november 2-3.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,

R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

 

 

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.