Krózser hat hét alatt három IRC-futamon indul

Hat hét alatt mind a három hátralévő IRC-futamon – a bolgár Sliven, az olasz Sanremo és a Ciprus Rali – szeretne rajthoz állni Krózser Menyhért és Papp György. Az MHH Rally Team párosa az idén eddig négy IRC-futamon indult, amiből az első hármon műszaki hiba miatt kiestek, a Barum Ralin azonban megtört a jég és a kétkerékhajtású kupában a negyedik helyen végeztek. Így jelenleg 12 pontjuk van. A bajnokságot Harry Hunt vezeti 76 ponttal, Robert Consani a második 75-tel, Vlad Cosma és Martin Kangur pedig egyaránt 33 ponttal, holtversenyben a harmadikok. Tőlük 21 ponttal van lemaradva Krózser, így a bajnoki dobogó tűnhet reális célnak. Ehhez azonban szeptember 29–30-a között a Sliven Ralin meg kell kezdeni a felzárkózást, ami azért is lesz nehéz feladat, mert a bajnokság első négy helyezettje mind rajthoz áll a futamon.

„Az év elején a bajnoki cím volt a célunk az IRC kétkerékhajtású kupájában” – mondta Krózser Menyhért. „A három műszaki hibánk és az utána kihagyott versenyek miatt erre elúszott az esélyünk, de a dobogóért még harcba szeretnénk szállni.”

„Három nagyon nehéz verseny vár ránk. A Sliven Rali mindenki számára új lesz. Előzetesen annyit tudok róla, hogy nagyok a szintkülönbségek és sok a magyar pályákhoz hasonló fehér aszfalt. De nem is ez számít, hanem, hogy a bajnokság első négy helyezettje mind rajthoz áll, így ha fel akarunk zárkózni, akkor tőlük kell pontokat rabolni. Nem írnám le a bolgár versenyzőket sem, akik között több jó pilóta van, szerintem ők is bele fognak szólni az első öt hely sorsába. Ha itt dobogóra tudnánk állni, akkor azt nagyon nagy eredménynek érezném.”

„A Sanremo Ralit nem kell bemutatnom, hagyományosan ott a legerősebb a kétkerékhajtású mezőny, ráadásul nagyon jó, helyismerettel rendelkező versenyzők indulnak. A tavalyi Var és az idei Korzika Rali tapasztalataiból kiindulva úgy gondolom, hogy a legjobbakkal, akik ilyen pályákon nőttek fel, nem tudjuk felvenni a versenyt. Ha viszont tőlük kilométerenként egy másodpercet kapunk, akkor a középmezőny élén, az ötödik hely környékén lehet végezni. Itt ez lesz a tervünk.”

„A szezonzáró Ciprus Rali dupla szorzós lesz, ezért ennek a versenynek nagyon nagy a jelentősége. Aki bajnok vagy dobogós akar lenni, annak mindenképpen rajthoz kell állni. Nagyon sokat lehet rajta nyerni, de ugyanennyit veszíteni is. Ennek a versenynek ez lesz a legnagyobb nehézsége.”

„Annak örülök, hogy úgy néz ki, mind a három futamon komoly ellenfeleink lesznek, akikkel jót lehet vívni. Hat hét alatt három IRC-futamon rajthoz állni biztosan nem lesz könnyű feladat, de szeretjük a kihívásokat.”

IRC kétkerékhajtású bajnokság állása tíz futam után

1. Harry Hunt (GB) 76; 2. Robert Consani (F) 75; 3. Vlad Cosma (RO) és Martin Kangur (EE) 33; 5. Petru-Antone Boschetti (F), Simone Campedelli (I), Jan Černy (CZ), Paulo Maciel (P), Marty McCormack (GB) és Joan Vinyes (E) 25; … 26. Krózser Menyhért (H) 12

Az IRC-sorozat hátralévő futamai

  • Mabanol Sliven Rali (Bulgária), szeptember 28-30.
  • Sanremo Rali (Olaszország), október 12-13.
  • Ciprus Rali, november 2-3.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,

R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

 

 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“