Jókora meglepetést okozott Krózser Menyhért és Papp György az IRC-sorozat 11. futamán, a Sliven Ralin. Az MHH Rally Team párosa az első versenynap és kilenc gyorsasági szakasz után a kétkerékhajtású értékelés második helyén áll, megelőzve az összes IRC-menőt. Egyedül a hazai pálya előnyét élvező Todor Slavov volt gyorsabb náluk. A bajnokságot vezető Harry Hunttal szoros csatát vívtak, amíg a brit versenyző meg nem forgott, a pontversenyben második illetve harmadik helyen álló Robert Consaninál és Martin Kangurnál egész nap gyorsabbak voltak. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a Renault Clio R3-assal az abszolút értékelésben a hatodik helyen állnak.
„Nagyon jól sikerült a mai napunk” – mondta Krózser Menyhért. „Ahhoz képest, hogy most versenyzünk itt először, az első kör négy gyorsasági szakaszát nagyon megnyomtuk. Azzal tisztában voltunk, hogy Slavov nagyon gyors lesz és vele nem tudjuk felvenni a versenyt, de Hunttal nagyon jót vívtunk a verseny elején. Consani autója szerintem nem megy tökéletesen, de Kangurnak semmi problémája nem volt és így is egy perccel verni tudtuk.”
„Hunt hibája után a második körben mi is kicsit óvatosabbra vettük a lépést, főleg a mai nap utolsó előtti gyorsaságiján, ami borzalmasan kihordásos volt. Itt ráadásul elromlott a hangosításunk, ami miatt fél percet kaptunk Slavovtól. A többi gyorsaságin második, harmadik időket tudtunk menni, ami nagyon jó eredmény. Ezzel a második helyezéssel abszolút elégedett vagyok. Slavov majdnem két perccel vezet előttünk, Kangur pedig egy perccel van lemaradva tőlünk, ezért a holnapi négy gyorsaságin ésszel szeretnénk menni, és megtartani a második helyünket. Ha ez sikerül, az utolsó két futamon még versenyben lehetünk a bajnoki dobogóért.”
Papp György navigátor is maximálisan elégedett volt a teljesítményükkel, főleg a gumiválasztással és a gumigazdálkodással, de a rendezést is kiválónak tartja.
„Nagyon jó volt ma a gumiválasztásunk és a gumigazdálkodásunk is” – mondta Papp György. „Mind a két körben négy gyorsaságit kellett ugyanazzal a szett gumival teljesíteni, ráadásul, az utolsó gyorsasági vége lefelé ment, rengeteg visszafordítóval. Nagyon be kellett osztani a gumikat és észnél kellett lenni.”
„Az ellenfeleink körében elég nagy meglepetést okoztunk a második helyünkkel, nem gondolták volna, hogy ilyen jól fogunk menni. A versenyt vezető Slavovot ismertük korábbról, ment a vb-n és Ek-n is, nagyon tapasztalt, nagyon jó versenyző, aki ismeri a helyi viszonyokat, úgyhogy abszolút ő a mérce ezen a versenyen. Néhány gyorsaságin egész jól tudtuk tartani vele a lépést.”
„A verseny rendezése kiváló, meglepően kedvesek és segítőkészek a rendezők, nagyon jók a pályák. Az időtervet úgy állították össze, hogy a pályabejárástól a verseny céljáig mindenre legyen időnk, tudjunk regenerálódni. Rengeteg néző van, jó a hangulat és mi is nagyon jól érezzük magunkat.”
A Sliven Rali kétkerékhajtású kupájának állása az első nap után*
- 1. Slavov–Filipov Renault Clio R3 1:15:23,6
- 2. Krózser–Papp Renault Clio R3 +1:53,4
- 3. Kangur–Järveoja Honda Civic Type R3 +3:02,0
- 4. Bostanci–Vatansever Ford Fiesta R2 +4:32,8
- 5. Consani–Klinger Renault Megane RS +5:04,2
- 6. Titov–Mirchev Citroën DS3 R3T +6:27,4
- 7. Stratieva–Poenaru Citroën C2 R2 Max +6:47,5
- 8. Banaz–Erdener Ford Fiesta R2 +7:40,0
- 9. Biçakçioglu–Ceylan Fiat Punto S1600 +16:11,0
- *forrás: irc-results.com
Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,
R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek
További információ:
www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu