Krózser második lett a Mecsek Ralin

Kiválóan sikerült Krózser Menyhért és Papp György bemutatkozása a Subaru Impreza WRC S12-vel. Az MHH Rally Team páros a Mecsek Rali utolsó gyorsaságiján a negyedikről a második helyre ugrott előre úgy, hogy csak a célban szembesültek vele, dobogós helyezésért harcoltak. Mivel ez a szakasz egyben erőgyorsasági is volt és második időt autóztak rajta, így 15 + 4 ponttal gazdagodtak, ami több volt, mint az idén eddig szerzett pontjaik száma. Krózser számára ez az abszolút második hely egyben pályafutása legjobb eredménye is volt.

IMG_8496 (Large)

Krózser Menyhért: – Húú, nagyon boldog vagyok. Az utolsó gyorsasági előtt nem tudtuk, hogy hogyan állunk, úgy gondoltam, hogy Kazár és Herczig is sokkal vezetnek előttünk. Az utolsó, orfűi gyorsasági nagyon kemény volt. Azokat a slickeket raktam fel, amivel péntek este már két gyorsaságit mentünk, ami nem lett volna rossz, ha nem esik az eső. De esett.

079B1101 (Large)

Olyan csúszós volt a pálya, hogy azt elmondani nem lehet. Ez az autó egy nyomatékőrült, egy kicsit hozzáérsz a gázpedálhoz és azonnal keresztbe vág. Próbáltunk a lehetőségekhez képest gyorsan menni, de fel sem merült bennem, hogy az abszolút második helyért versenyzünk. A célban nem volt kiírva idő, ezért félreálltunk és mondtam Papp Gyurinak, nézze már meg, mit jöttünk.

079B1588 (Large)

 

Kazár navigátora, Szőke Tamás mondta, hogy adtunk nekik húszat, Herczignek 13-at. Végül a feleségemet hívtam fel, hogy mi lett a vége. Ő mondta, hogy másodikak lettünk. Nagyon örülök ennek az eredménynek. Az idén többször elkerült minket a szerencse, de nagyszerű érzés így, egy ilyen gyorsaságival és egy második helyezéssel befejezni a szezont.

IMG_7430 (Large)

Ez volt az első versenyünk az S12-essel, ami az előző Subaru WRC-nkhez képest is egészen más világ. Borzasztóan erős, nagyon egyenletesen adja le a teljesítményét, nagy sebességnél szenzációs. A lassúbb kanyarokban nem találtam még rá, vagy a beállítással kell utána mennünk, vagy pedig egyszerűen meg kell szokni, hogy ilyen. Nagyon átverős autó, egyáltalán nem érzed benne a sebességet. Sokkal nagyobb figyelmet igényel, mint az előző autónk.

Nagyon köszönöm Budai Béla bácsinak, hogy idehozták ezt az autót, hatalmas élmény volt vele versenyezni. A cseh csapatból jött egy mérnök és két szerelő, akik nagyon ismerték az autót, olyan kiszolgálást kaptam, mint a vb-n. Abszolút nyugodtan tudtam versenyezni, biztos voltam benne, hogy az autó tökéletes.

079B1535 (Large)

Az eredményekből látszik, hogy az autó képes akár a győzelemre is. Ennyi teszttel és rutinnal a hátunk mögött most erre voltunk képesek, de nagyon örülünk ennek a második helynek, ami nagy lökést adott a csapatunknak.

A Mecsek Rali végeredménye
1. Turán–Csökő, Ford Focus WRC, 1:10:24,3
2. Krózser–Papp, Subaru Impreza WRC +1:19,5
3. Herczig–Bacigal, Skoda Fabia S2000 +1:29,6
4. Kazár–Szőke, Citroën Xsara WRC +1:37,0
5. Bútor–Tagai, Peugeot 207 S2000 +2:43,1
6. Ollé–Czakó-Budai, Ford Fiesta S2000 +2:54,2
7. Balogh–Holczer, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +3:25,3
8. Spitzmüller–Juhász, Mitsubishi Lancer Evo X +3:54,7
9. Matics–Zejda, Mitsubishi Lancer Evo IX RS +4:15,8
10. Osváth–Farnadi, Mitsubishi Lancer Evo IX +4:46,7

079B1657 (Large)

Az erőgyorsasági végeredménye
1. Turán–Csökő, Ford Focus WRC, 15:42,9
2. Krózser–Papp, Subaru Impreza WRC +13,9
3. Herczig–Bacigal, Skoda Fabia S2000 +27,1
4. Kazár–Szőke, Citroën Xsara WRC +34,4
5. Ollé–Czakó-Budai, Ford Fiesta S2000 +40,0

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program