Krózser második lett a Mecsek Ralin

Kiválóan sikerült Krózser Menyhért és Papp György bemutatkozása a Subaru Impreza WRC S12-vel. Az MHH Rally Team páros a Mecsek Rali utolsó gyorsaságiján a negyedikről a második helyre ugrott előre úgy, hogy csak a célban szembesültek vele, dobogós helyezésért harcoltak. Mivel ez a szakasz egyben erőgyorsasági is volt és második időt autóztak rajta, így 15 + 4 ponttal gazdagodtak, ami több volt, mint az idén eddig szerzett pontjaik száma. Krózser számára ez az abszolút második hely egyben pályafutása legjobb eredménye is volt.

IMG_8496 (Large)

Krózser Menyhért: – Húú, nagyon boldog vagyok. Az utolsó gyorsasági előtt nem tudtuk, hogy hogyan állunk, úgy gondoltam, hogy Kazár és Herczig is sokkal vezetnek előttünk. Az utolsó, orfűi gyorsasági nagyon kemény volt. Azokat a slickeket raktam fel, amivel péntek este már két gyorsaságit mentünk, ami nem lett volna rossz, ha nem esik az eső. De esett.

079B1101 (Large)

Olyan csúszós volt a pálya, hogy azt elmondani nem lehet. Ez az autó egy nyomatékőrült, egy kicsit hozzáérsz a gázpedálhoz és azonnal keresztbe vág. Próbáltunk a lehetőségekhez képest gyorsan menni, de fel sem merült bennem, hogy az abszolút második helyért versenyzünk. A célban nem volt kiírva idő, ezért félreálltunk és mondtam Papp Gyurinak, nézze már meg, mit jöttünk.

079B1588 (Large)

 

Kazár navigátora, Szőke Tamás mondta, hogy adtunk nekik húszat, Herczignek 13-at. Végül a feleségemet hívtam fel, hogy mi lett a vége. Ő mondta, hogy másodikak lettünk. Nagyon örülök ennek az eredménynek. Az idén többször elkerült minket a szerencse, de nagyszerű érzés így, egy ilyen gyorsaságival és egy második helyezéssel befejezni a szezont.

IMG_7430 (Large)

Ez volt az első versenyünk az S12-essel, ami az előző Subaru WRC-nkhez képest is egészen más világ. Borzasztóan erős, nagyon egyenletesen adja le a teljesítményét, nagy sebességnél szenzációs. A lassúbb kanyarokban nem találtam még rá, vagy a beállítással kell utána mennünk, vagy pedig egyszerűen meg kell szokni, hogy ilyen. Nagyon átverős autó, egyáltalán nem érzed benne a sebességet. Sokkal nagyobb figyelmet igényel, mint az előző autónk.

Nagyon köszönöm Budai Béla bácsinak, hogy idehozták ezt az autót, hatalmas élmény volt vele versenyezni. A cseh csapatból jött egy mérnök és két szerelő, akik nagyon ismerték az autót, olyan kiszolgálást kaptam, mint a vb-n. Abszolút nyugodtan tudtam versenyezni, biztos voltam benne, hogy az autó tökéletes.

079B1535 (Large)

Az eredményekből látszik, hogy az autó képes akár a győzelemre is. Ennyi teszttel és rutinnal a hátunk mögött most erre voltunk képesek, de nagyon örülünk ennek a második helynek, ami nagy lökést adott a csapatunknak.

A Mecsek Rali végeredménye
1. Turán–Csökő, Ford Focus WRC, 1:10:24,3
2. Krózser–Papp, Subaru Impreza WRC +1:19,5
3. Herczig–Bacigal, Skoda Fabia S2000 +1:29,6
4. Kazár–Szőke, Citroën Xsara WRC +1:37,0
5. Bútor–Tagai, Peugeot 207 S2000 +2:43,1
6. Ollé–Czakó-Budai, Ford Fiesta S2000 +2:54,2
7. Balogh–Holczer, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +3:25,3
8. Spitzmüller–Juhász, Mitsubishi Lancer Evo X +3:54,7
9. Matics–Zejda, Mitsubishi Lancer Evo IX RS +4:15,8
10. Osváth–Farnadi, Mitsubishi Lancer Evo IX +4:46,7

079B1657 (Large)

Az erőgyorsasági végeredménye
1. Turán–Csökő, Ford Focus WRC, 15:42,9
2. Krózser–Papp, Subaru Impreza WRC +13,9
3. Herczig–Bacigal, Skoda Fabia S2000 +27,1
4. Kazár–Szőke, Citroën Xsara WRC +34,4
5. Ollé–Czakó-Budai, Ford Fiesta S2000 +40,0

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax