Krózser Menya a mély vízben

Kategóriát váltott Krózser Menyhért, a Micro Max tavalyi magyar és CEE bajnoka. Az MHH Kart Team versenyzője az idén a Minirok kategóriában áll rajthoz, többek között az olasz bajnokságban.

A kategória bemutatkozásra az egyik legrangosabb futamon, a South Garda Karting pályán megrendezett Winter Cupon (Téli Kupa) került sor, ahol 21 ország 72 versenyzője állt rajthoz. (A résztvevők számát ennyiben maximálták.)

Az igen komoly mezőnyben Menya számára a tanulás volt a legfontosabb. Az időmérőn az 50. helyet szerezte meg, a Final Heatben pedig 48. lett. Biztató azonban, hogy ezen a futamon az ötödik leggyorsabb kört futotta.

„Nagyon kemény versennyel kezdtük az idei szezont, leginkább a Rotax Grand Finalhez tudnám hasonlítani — mondta Krózser Menyhért senior, az MHH Kart Team csapatvezetője. — Gyakorlatilag itt volt a világ elitje, a Ferrari Akadémiától kezdve a Mercedes által kiszemelt versenyzőn át az összes nagy csapatig.

Megtiszteltetés volt számunkra, hogy az első versenyünkön a gyári Parolin-csapatnál mehettünk, ahol rengeteg információt kaptunk a beállításokról.

Amikor megérkeztünk, mindenki mondta, hogy ne várjunk nagy eredményt Menyától. Nyilván ez egy magasabb fokú versenyzés, összetettebb, több feladattal jár, úgyhogy szokni kell a közeget.

Az időmérőn nem jött ki jól a lépés, ahonnan már nehéz volt előre lépni, de voltak jó pillanatai, mint például a Super Heat ötödik leggyorsabb köre, illetve pozitívumként értékelem az egész heti teljesítményét, ahogy küzdött, ahogy ment előre minden megpróbáltatás ellenére.

Nagyon sok tapasztalatot szereztünk és az a cél, hogy az év végi döntőn már komolyan kelljen velünk számolni.“

Eredmények

Krózser Menyhért, Minirok

Résztvevők:72

Final Heat: 48.

Super Heat 2: 18.

Warm up:18

Qualifying Heat: 50.

Qualifying AC: 24.

Qualifying BC: 22.

Részletes eredmények:

http://www.southgardakarting.it/en/calendario/18022018/23-winter-cup

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax