Krózser Menya feltérképezte Zuerát

Éles versennyel készült Krózser Menyhért idei egyetlen gokart Európa-bajnoki futamára. Az MHH Kart Team versenyzője nem nevezett a teljes sorozatra, de szabadkártyával egy versenyen indulhat. Választása a spanyolországi Zuerára esett, ahol a héten rendezik az OKJ Eb negyedik futamát, az előtte lévő héten pedig a Champions of the Future sorozat második fordulóját tartották, amelyet a mezőny nagy része felkészülésnek szánt az Eb-re.

Így tett Menya is, aki még nem versenyzett Zuerában, vagyis a szabadedzések nagy része a pálya tanulásával telt. Az időmérőn nem jött ki neki a lépés, hiszen a gyors körében előznie kellett, és a 84 OKJ indulóból az 59. helyet szerezte meg. 

Az első előfutamában a rajtnál meglökték, a második és a harmadik azonban jól sikerült és hét illetve hat helyet javított. Az utolsó két előfutamában azonban – mind a kétszer saját hibáján kívül – ütközésbe keveredett és kiesett. Így a vigaszfutamba kvalifikálta magát, amelyet sokáig vezetett, végül pedig a második helyen futott be. 

„Munkás hétvégém volt – mondta Menya. – Még sohasem versenyeztem Zuerában, ezért előbb a pályát kellett megtanulnom. Ez elég jól sikerült. Az időmérőn nem volt szerencsém a helyezkedéssel, a gyors körömben előznöm kellett, amivel sok időt veszítettem.

Az első előfutamon a rajtnál eltoltak, alig bírtam összeszedni a gokartot, a második és a harmadik jól sikerült. Utána sajnos kétszer is ütköztem és kiestem. Így a vigaszfutamban indulhattam, amelyet sokáig vezettem, de nem volt meg a tempóm, végül megelőztek és második lettem. 

Jó edzés és felkészülés volt az Eb-futamra, a pályát sikerült megtanulnom, szerintem jó versenyünk lesz.“ 

Eredmények: Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OKJ kategória
Champions of the Future, Zuera (Spanyolország) 2021. július 16–18.

Résztvevők: 84
Időmérőfutam: 20.
Időmérő összesített: 59.
EF előfutam: 21. 
BE előfutam: 13. 
CE előfutam: 14. 
DE előfutam: 28. (kiesett)
AE előfutam: 25. (kiesett)
Előfutamok összesített: 69.
Vigaszfutam: 2.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.