Krózser Menya

Krózser Menya: Fura érzés volt hét év után elrajtolni

Hét év után tért vissza Krózser Menyhért senior a rallypályákra a ZEG Rally Show-n, ahol a GR Motorsport által fejlesztett Toyota GR Yarisszal állt rajthoz előfutóként. Az autó tervezett tesztje és a közönség szórakoztatása is rövidebbre sikerült, mint tervezték, hiszen a második gyorsaságin műszaki hiba miatt ki kellett állnia. 

„Fura érzés volt hét év után újra elrajtolni – nevetett Krózser Menya. – Már a pályabejárás, az itiner diktálása is az volt. A GR Motorsporttól kaptam kölcsön Mózes Máté navigátort, vele írtuk fel a pályákat. 

Az első gyorsaságin kicsit visszafogott voltam, de gyorsan jöttek vissza a dolgok, szerintem a verseny végére rendben lettem volna. A második szakasz rajtjában azonban meghibásodott az autó, ezért ki kellett állnunk. 

Sajnálom, mert nagyon szerettük volna megmutatni a Yarist a közönségnek és egy kicsit szórakoztatni is őket.

Ennek ellenére nagyon jó rendezvényen vettem részt. Jók voltak a pályák, most jártam először a ZalaZone-on, ami nagyon komoly komplexum. Tetszett, hogy voltak rallys gyorsaságik és a városban, nézők előtt is lehetett menni.

Krózser Menya
Fotó: GR Motorsport // Krózser Menya

Sok régi szurkolóm, barátom jött ki, kicsit tartottam tőle, hogy majd hogyan tudnak bejönni a szervizparkba, mert ez egy rallyversenyen mindig problémás, de csak leparkoltak és besétáltak. Nem akarok nagy szavakat használni, de szerintem ilyen egy igazi rallyverseny. 

Nem csak a közönségnek, hanem a két fiamnak is adósa maradtam. Menya és Nimród is nagyon készültek rá, hogy majd viszem őket, egész nap kérdezgették, hogy akkor hogy lesz, ők fognak majd navigálni? 

Erre sajnos nem került sor, úgyhogy már csak ezért is azt gondolom, hogy fogok még menni akár ilyen meghívásos versenyen, akár a mezőnyben, de igazi visszatérést ne várjon tőlem senki. 

Inkább a fiatalok versenyzését, illetve a GR Yaris fejlesztését szeretném segíteni. Továbbra is bízom benne, hogy ősszel éles körülmények között is láthatják majd a szurkolók az autót.“

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre