Krózser Menya

Krózser Menya: Fura érzés volt hét év után elrajtolni

Hét év után tért vissza Krózser Menyhért senior a rallypályákra a ZEG Rally Show-n, ahol a GR Motorsport által fejlesztett Toyota GR Yarisszal állt rajthoz előfutóként. Az autó tervezett tesztje és a közönség szórakoztatása is rövidebbre sikerült, mint tervezték, hiszen a második gyorsaságin műszaki hiba miatt ki kellett állnia. 

„Fura érzés volt hét év után újra elrajtolni – nevetett Krózser Menya. – Már a pályabejárás, az itiner diktálása is az volt. A GR Motorsporttól kaptam kölcsön Mózes Máté navigátort, vele írtuk fel a pályákat. 

Az első gyorsaságin kicsit visszafogott voltam, de gyorsan jöttek vissza a dolgok, szerintem a verseny végére rendben lettem volna. A második szakasz rajtjában azonban meghibásodott az autó, ezért ki kellett állnunk. 

Sajnálom, mert nagyon szerettük volna megmutatni a Yarist a közönségnek és egy kicsit szórakoztatni is őket.

Ennek ellenére nagyon jó rendezvényen vettem részt. Jók voltak a pályák, most jártam először a ZalaZone-on, ami nagyon komoly komplexum. Tetszett, hogy voltak rallys gyorsaságik és a városban, nézők előtt is lehetett menni.

Krózser Menya
Fotó: GR Motorsport // Krózser Menya

Sok régi szurkolóm, barátom jött ki, kicsit tartottam tőle, hogy majd hogyan tudnak bejönni a szervizparkba, mert ez egy rallyversenyen mindig problémás, de csak leparkoltak és besétáltak. Nem akarok nagy szavakat használni, de szerintem ilyen egy igazi rallyverseny. 

Nem csak a közönségnek, hanem a két fiamnak is adósa maradtam. Menya és Nimród is nagyon készültek rá, hogy majd viszem őket, egész nap kérdezgették, hogy akkor hogy lesz, ők fognak majd navigálni? 

Erre sajnos nem került sor, úgyhogy már csak ezért is azt gondolom, hogy fogok még menni akár ilyen meghívásos versenyen, akár a mezőnyben, de igazi visszatérést ne várjon tőlem senki. 

Inkább a fiatalok versenyzését, illetve a GR Yaris fejlesztését szeretném segíteni. Továbbra is bízom benne, hogy ősszel éles körülmények között is láthatják majd a szurkolók az autót.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax