Krózser Menya

Krózser Menya legjobb OK eredménye

Mindössze harmadik versenyét teljesítette Krózser Menya a WSK sorozat OK kategóriájában, de nyugodtan állíthatjuk róla, hogy hétről hétre fejlődik.

A Super Master Series második futamán, Lonatóban már az elődöntőben és döntőben is pontot szerzett, így összesen 10 ponttal gazdagodott a hétvége alatt, ami az eddigi legjobb OK eredménye. Azonban a tapasztalatok ennél is fontosabbak voltak az MHH Kart Team versenyzője számára. 

Maradt a WSK mezőny Lonatóban, ahol két héttel korábban a Super Master Series első futamát rendezték, most pedig a másodikat. Előnyös volt ez Menya számára, aki tulajdonképpen két hete debütált a svéd Ward Racingnél és sokmindent akkor tudott kipróbálni először éles versenykörülmények között. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Ezeket a tapasztalatokat tudta most felhasználni. A szabadedzéseken ezúttal is nagyon gyors volt, hamar kitesztelték a megfelelő beállításokat, így nagy várakozással tekintettek az időmérőre. Itt nagyon nehéz jól helyezkedni. Menyának sem sikerült tökéletesen és a csoportjában a 12. időt futva a 60 fős OK mezőny 23. helyét szerezte meg. 

Az előfutamok során az első rajtjában külső ívre szorult, ahol veszített pár pozíciót. A másodikban kilökték és az utolsó helyről kapaszkodott fel. A harmadikban a lehűlt levegő miatt nem működött a beállítsa. A három előfutamban a 10., 13. és 9. helyet szerezte meg. 

Az A elődöntőben a 10. helyről rajtolt, négy pozíciót javított és a hatodik helyen ért célba, ami a legjobb eredménye volt WSK-futamon, OK kategóriában. Ezért nyolc pont járt. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

A döntőben is megismételhette volna Menya ezt a bravúrt, ám kétszer is kilökték, így szinte a mezőny végéről kapaszkodott fel a 15. helyre, amivel két bajnoki pontot mentett. 

A hétvége során összesen 10 pontot szerzett, a bajnokságban pedig két futam után 13 ponttal a 20. helyen áll. 

„Nagyon sokat léptünk előre a héten – mondta Menya. – Két hete például még csak nagyon óvatosan merte feltenni a csapat a két új gumit a gokart egyik oldalára. Ezzel most már semmi problémánk nem volt. 

A tempónk, a beállítás és a gokart is nagyon jó volt. Az időmérőn a leggyorsabb körömben most is feltartottak. Nehéz egy ilyen mezőnyben jól helyezkedni, de előbb-utóbb ez is meglesz. 

A harmadik előfutamban lement a nap, lehűlt az aszfalt és egyáltalán nem volt tapadásom. Ezen javítanunk kell a következő versenyre. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Az elődöntő jól sikerült és szerintem a döntőben is jól mentem, de kétszer is kilöktek. Másodszorra a mezőny végére estem vissza, innen kapaszkodtam fel a 15. helyre, ami ahhoz képest, hogy kilöktek, nem rossz eredmény. 

Nagyon jó a csapat, nagyon jól tudunk együtt dolgozni, hétről hétre érzem, hogy egyre jobban beletanulok az OK kategóriába. Minden adott ahhoz, hogy a következő versenyen még jobb eredményt érjek el.“

A WSK Super Master Series március 4–6-a között folytatódik La Concában. 

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
WSK Super Master Series, 2. futam, Lonato (Olaszország) 2022. február 10–13.

Résztvevők: 60
Időmérő csoport: 12.
Időmérő összesített: 23.
CD előfutam: 10.
AC előfutam: 13.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesítve: 19.
B elődöntő: 6.
Döntő: 15.

WSK Super Master Series bajnokság helyezése:
20., 13 ponttal

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax