Krózser Menya

Krózser Menya legjobb OK eredménye

Mindössze harmadik versenyét teljesítette Krózser Menya a WSK sorozat OK kategóriájában, de nyugodtan állíthatjuk róla, hogy hétről hétre fejlődik.

A Super Master Series második futamán, Lonatóban már az elődöntőben és döntőben is pontot szerzett, így összesen 10 ponttal gazdagodott a hétvége alatt, ami az eddigi legjobb OK eredménye. Azonban a tapasztalatok ennél is fontosabbak voltak az MHH Kart Team versenyzője számára. 

Maradt a WSK mezőny Lonatóban, ahol két héttel korábban a Super Master Series első futamát rendezték, most pedig a másodikat. Előnyös volt ez Menya számára, aki tulajdonképpen két hete debütált a svéd Ward Racingnél és sokmindent akkor tudott kipróbálni először éles versenykörülmények között. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Ezeket a tapasztalatokat tudta most felhasználni. A szabadedzéseken ezúttal is nagyon gyors volt, hamar kitesztelték a megfelelő beállításokat, így nagy várakozással tekintettek az időmérőre. Itt nagyon nehéz jól helyezkedni. Menyának sem sikerült tökéletesen és a csoportjában a 12. időt futva a 60 fős OK mezőny 23. helyét szerezte meg. 

Az előfutamok során az első rajtjában külső ívre szorult, ahol veszített pár pozíciót. A másodikban kilökték és az utolsó helyről kapaszkodott fel. A harmadikban a lehűlt levegő miatt nem működött a beállítsa. A három előfutamban a 10., 13. és 9. helyet szerezte meg. 

Az A elődöntőben a 10. helyről rajtolt, négy pozíciót javított és a hatodik helyen ért célba, ami a legjobb eredménye volt WSK-futamon, OK kategóriában. Ezért nyolc pont járt. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

A döntőben is megismételhette volna Menya ezt a bravúrt, ám kétszer is kilökték, így szinte a mezőny végéről kapaszkodott fel a 15. helyre, amivel két bajnoki pontot mentett. 

A hétvége során összesen 10 pontot szerzett, a bajnokságban pedig két futam után 13 ponttal a 20. helyen áll. 

„Nagyon sokat léptünk előre a héten – mondta Menya. – Két hete például még csak nagyon óvatosan merte feltenni a csapat a két új gumit a gokart egyik oldalára. Ezzel most már semmi problémánk nem volt. 

A tempónk, a beállítás és a gokart is nagyon jó volt. Az időmérőn a leggyorsabb körömben most is feltartottak. Nehéz egy ilyen mezőnyben jól helyezkedni, de előbb-utóbb ez is meglesz. 

A harmadik előfutamban lement a nap, lehűlt az aszfalt és egyáltalán nem volt tapadásom. Ezen javítanunk kell a következő versenyre. 

Fotó: MHH Kart Team / Krózser Menya

Az elődöntő jól sikerült és szerintem a döntőben is jól mentem, de kétszer is kilöktek. Másodszorra a mezőny végére estem vissza, innen kapaszkodtam fel a 15. helyre, ami ahhoz képest, hogy kilöktek, nem rossz eredmény. 

Nagyon jó a csapat, nagyon jól tudunk együtt dolgozni, hétről hétre érzem, hogy egyre jobban beletanulok az OK kategóriába. Minden adott ahhoz, hogy a következő versenyen még jobb eredményt érjek el.“

A WSK Super Master Series március 4–6-a között folytatódik La Concában. 

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
WSK Super Master Series, 2. futam, Lonato (Olaszország) 2022. február 10–13.

Résztvevők: 60
Időmérő csoport: 12.
Időmérő összesített: 23.
CD előfutam: 10.
AC előfutam: 13.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesítve: 19.
B elődöntő: 6.
Döntő: 15.

WSK Super Master Series bajnokság helyezése:
20., 13 ponttal

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax