Krózser Menyhért

Krózser Menya mindenkit meglepett a top 10-es eredményével

Mindössze második OK (senior) futamán az első tízbe kvalifikálta magát Krózser Menyhért az igen rangos szezonzáró versenyen, a WSK Final Cupon, amelyen a Kosmic csapat egyetlen gyári versenyzőjeként vett részt. 

Alig másfél hónappal ezelőtt döntött úgy az MHH Kart Team, hogy Menya kinőtte a junior kategóriát és korkedvezménnyel feljebb lép a felnőtt, senior kategóriába. Akkor a WSK Open Cup utolsó futamán dobták be a mélyvízbe és gyakorlatilag teszt nélkül állt rajthoz élete első OK versenyén. Az eredmény annyira meggyőzte a technikai hátteret biztosító Kosmic csapatot, hogy bár nem tervezték a szezonzáró WSK Final Cupot, Menya kedvéért mégis beneveztek, sőt, az egész gyári csapat csak a magyar versenyzőért dolgozott. 

A futam előtt egy héttel Menya kapott egy tesztelési lehetőséget Adrián – ahol a Final Cupot is rendezték –, így volt némi lehetősége az alapbeállítások kitapasztalására. 

Bár az MHH Kart Team és a Kosmic csapata is bizakodó volt, Menya végül mindenkit meglepett az időmérő csoportjában elért ötödik leggyorsabb idővel, amellyel az összesítettben az első tízbe kvalifikálta magát. 

„Sokat segített az előző heti teszt, ahol egy kicsit közelebb kerültem az OK-ban használt motor és gumi csomaghoz. Az időmérő jól sikerült. A leggyorsabb köröm után még mentem egyet, az még gyorsabb lehetett volna, de feltartottak, így nem sikerült javítani“ – mesélte Menya. 

A három előfutamban 7., 8. és 14. lett, az A elődöntőben a 11. helyen ért célba, a döntőben pedig igen kalandosan szerezte meg a 22. helyet. 

„Az időmérőn látszott, hogy jó a tempóm, nagyon jól éreztem a pályát és a gokartot is. A futamokon viszont kijött a rutintalanságom. A rajtokban az OK motort karburálni kell, hogy ne szívja meg magát benzinnel. Ez másképp történik, mint amit a junior motoroknál megszoktam. Emiatt nem voltak a legacélosabbak a rajtjaim. Ráadásul az elődöntőben és a döntőben is kilöktek a rajtnál, onnan kellett felkapaszkodnom. 

A 22. hely egy 40 fős OK mezőnyben nem rossz eredmény, de ennél sokkal jobbat szeretnék. Nagyon sokat tanultam ezen a hétvégén is, a teszttel együtt pedig rengeteget. Még mindig sok tanulni valóm van, de imádom az OK kategóriát. Fantasztikusan jót itt versenyezni, iszonyú erős a motor, hihetetlenül betapadnak a gumik és nagyon kemények az ellenfelek. Igazi kihívás. Alig várom, hogy újra versenyezhessek. 

Szeretném megköszönni a Kosmic csapatnak a munkáját, akik kizárólag az én kedvemért jöttek el erre a versenyre. Nagyon megtisztelő dolog volt egyedül képviselni egy gyártót. Nagyon sok segítséget kaptam tőlük nem csak ezen a versenyen, de egész évben is.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior), eredmények
WSK Final Cup, Adria (Olaszország) 2021. november 19–21.

Résztvevők: 40
Időmérő futam: 5.
Időmérő összesített: 10.
AB előfutam: 7.
BD előfutam: 8.
BC előfutam: 14.
A elődöntő: 11.
Döntő: 22.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax