Krózser Menyhért

Krózser Menya mindenkit meglepett a top 10-es eredményével

Mindössze második OK (senior) futamán az első tízbe kvalifikálta magát Krózser Menyhért az igen rangos szezonzáró versenyen, a WSK Final Cupon, amelyen a Kosmic csapat egyetlen gyári versenyzőjeként vett részt. 

Alig másfél hónappal ezelőtt döntött úgy az MHH Kart Team, hogy Menya kinőtte a junior kategóriát és korkedvezménnyel feljebb lép a felnőtt, senior kategóriába. Akkor a WSK Open Cup utolsó futamán dobták be a mélyvízbe és gyakorlatilag teszt nélkül állt rajthoz élete első OK versenyén. Az eredmény annyira meggyőzte a technikai hátteret biztosító Kosmic csapatot, hogy bár nem tervezték a szezonzáró WSK Final Cupot, Menya kedvéért mégis beneveztek, sőt, az egész gyári csapat csak a magyar versenyzőért dolgozott. 

A futam előtt egy héttel Menya kapott egy tesztelési lehetőséget Adrián – ahol a Final Cupot is rendezték –, így volt némi lehetősége az alapbeállítások kitapasztalására. 

Bár az MHH Kart Team és a Kosmic csapata is bizakodó volt, Menya végül mindenkit meglepett az időmérő csoportjában elért ötödik leggyorsabb idővel, amellyel az összesítettben az első tízbe kvalifikálta magát. 

„Sokat segített az előző heti teszt, ahol egy kicsit közelebb kerültem az OK-ban használt motor és gumi csomaghoz. Az időmérő jól sikerült. A leggyorsabb köröm után még mentem egyet, az még gyorsabb lehetett volna, de feltartottak, így nem sikerült javítani“ – mesélte Menya. 

A három előfutamban 7., 8. és 14. lett, az A elődöntőben a 11. helyen ért célba, a döntőben pedig igen kalandosan szerezte meg a 22. helyet. 

„Az időmérőn látszott, hogy jó a tempóm, nagyon jól éreztem a pályát és a gokartot is. A futamokon viszont kijött a rutintalanságom. A rajtokban az OK motort karburálni kell, hogy ne szívja meg magát benzinnel. Ez másképp történik, mint amit a junior motoroknál megszoktam. Emiatt nem voltak a legacélosabbak a rajtjaim. Ráadásul az elődöntőben és a döntőben is kilöktek a rajtnál, onnan kellett felkapaszkodnom. 

A 22. hely egy 40 fős OK mezőnyben nem rossz eredmény, de ennél sokkal jobbat szeretnék. Nagyon sokat tanultam ezen a hétvégén is, a teszttel együtt pedig rengeteget. Még mindig sok tanulni valóm van, de imádom az OK kategóriát. Fantasztikusan jót itt versenyezni, iszonyú erős a motor, hihetetlenül betapadnak a gumik és nagyon kemények az ellenfelek. Igazi kihívás. Alig várom, hogy újra versenyezhessek. 

Szeretném megköszönni a Kosmic csapatnak a munkáját, akik kizárólag az én kedvemért jöttek el erre a versenyre. Nagyon megtisztelő dolog volt egyedül képviselni egy gyártót. Nagyon sok segítséget kaptam tőlük nem csak ezen a versenyen, de egész évben is.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior), eredmények
WSK Final Cup, Adria (Olaszország) 2021. november 19–21.

Résztvevők: 40
Időmérő futam: 5.
Időmérő összesített: 10.
AB előfutam: 7.
BD előfutam: 8.
BC előfutam: 14.
A elődöntő: 11.
Döntő: 22.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax