Krózser Menyhért

Krózser Menya mindenkit meglepett a top 10-es eredményével

Mindössze második OK (senior) futamán az első tízbe kvalifikálta magát Krózser Menyhért az igen rangos szezonzáró versenyen, a WSK Final Cupon, amelyen a Kosmic csapat egyetlen gyári versenyzőjeként vett részt. 

Alig másfél hónappal ezelőtt döntött úgy az MHH Kart Team, hogy Menya kinőtte a junior kategóriát és korkedvezménnyel feljebb lép a felnőtt, senior kategóriába. Akkor a WSK Open Cup utolsó futamán dobták be a mélyvízbe és gyakorlatilag teszt nélkül állt rajthoz élete első OK versenyén. Az eredmény annyira meggyőzte a technikai hátteret biztosító Kosmic csapatot, hogy bár nem tervezték a szezonzáró WSK Final Cupot, Menya kedvéért mégis beneveztek, sőt, az egész gyári csapat csak a magyar versenyzőért dolgozott. 

A futam előtt egy héttel Menya kapott egy tesztelési lehetőséget Adrián – ahol a Final Cupot is rendezték –, így volt némi lehetősége az alapbeállítások kitapasztalására. 

Bár az MHH Kart Team és a Kosmic csapata is bizakodó volt, Menya végül mindenkit meglepett az időmérő csoportjában elért ötödik leggyorsabb idővel, amellyel az összesítettben az első tízbe kvalifikálta magát. 

„Sokat segített az előző heti teszt, ahol egy kicsit közelebb kerültem az OK-ban használt motor és gumi csomaghoz. Az időmérő jól sikerült. A leggyorsabb köröm után még mentem egyet, az még gyorsabb lehetett volna, de feltartottak, így nem sikerült javítani“ – mesélte Menya. 

A három előfutamban 7., 8. és 14. lett, az A elődöntőben a 11. helyen ért célba, a döntőben pedig igen kalandosan szerezte meg a 22. helyet. 

„Az időmérőn látszott, hogy jó a tempóm, nagyon jól éreztem a pályát és a gokartot is. A futamokon viszont kijött a rutintalanságom. A rajtokban az OK motort karburálni kell, hogy ne szívja meg magát benzinnel. Ez másképp történik, mint amit a junior motoroknál megszoktam. Emiatt nem voltak a legacélosabbak a rajtjaim. Ráadásul az elődöntőben és a döntőben is kilöktek a rajtnál, onnan kellett felkapaszkodnom. 

A 22. hely egy 40 fős OK mezőnyben nem rossz eredmény, de ennél sokkal jobbat szeretnék. Nagyon sokat tanultam ezen a hétvégén is, a teszttel együtt pedig rengeteget. Még mindig sok tanulni valóm van, de imádom az OK kategóriát. Fantasztikusan jót itt versenyezni, iszonyú erős a motor, hihetetlenül betapadnak a gumik és nagyon kemények az ellenfelek. Igazi kihívás. Alig várom, hogy újra versenyezhessek. 

Szeretném megköszönni a Kosmic csapatnak a munkáját, akik kizárólag az én kedvemért jöttek el erre a versenyre. Nagyon megtisztelő dolog volt egyedül képviselni egy gyártót. Nagyon sok segítséget kaptam tőlük nem csak ezen a versenyen, de egész évben is.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior), eredmények
WSK Final Cup, Adria (Olaszország) 2021. november 19–21.

Résztvevők: 40
Időmérő futam: 5.
Időmérő összesített: 10.
AB előfutam: 7.
BD előfutam: 8.
BC előfutam: 14.
A elődöntő: 11.
Döntő: 22.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax