Krózser Menya: Nehéz hétvége volt

Legnehezebb hétvégéjét teljesítette Krózser Menya az OK kategóriában, a WSK Super Master Series negyedik futamán, Sarnóban. A váz, a gumik és a magyar versenyző stílusa valahogy sehogyan sem akartak azonos pályára állni. 

Menya tempója az első négy körben nagyon jó volt, ám onnantól kezdve nem tudott a mezőnnyel azonos módon gyorsulni. A Ward Racing vázat cserélt, több beállítást is kipróbált, de nem sikerült előrelépni. A problémát valószínűleg az jelentette, hogy a váz sok terhelést adott a hátsó gumikra, amelyek így gyorsabban veszítettek a tapadásból. 

Menya az 57 fős OK mezőnyből az időmérőn 33. lett. Ezen a helyezésén általában javítani szokott, de most nem sikerült, az előfutamok után a 44. helyen állt, a B elődöntőben pedig 24. lett, és nem sikerült beverekednie magát a döntőbe. 

„Fú, nagyon nehéz hétvége volt – mondta Menya. – Próbáltam minden optimizmusomat összeszedni, de a verseny végére nagyon magam alatt voltam. Bármit csináltunk, nem sikerült előrelépni. Vasárnap délután volt egy beszélgetésem a csapattulajdonossal, aki egy kicsit megnyugtatott. 

Fotó: MHH Kart Team

Mondta, hogy nagyon különleges a vezetési stílusom, azonnal gyors vagyok és hogy ehhez a csapatnak is meg kell találnia a megfelelő beállítást és nekem is meg kell tanulnom alkalmazkodni a körülményekhez.

Néha vannak ilyen hétvégék, amikor semmi sem akar összejönni. Ráadásul egyik baj szüli a másikat, de az ilyen hétvégékből lehet a legtöbbet tanulni. 

Nehéz pozitívumot találni, de végül is egy csomó tapasztalatot szereztem a felgumizott sarnói pályán, ha legközelebb jövünk ide versenyezni, akkor ez biztos előnyt jelent.

Fotó: MHH Kart Team

A következő versenyem két hét múlva lesz Portimaoban, ott nagyon szeretnék egy tiszta és eredményes hétvégét futni.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
WSK Super Master Series, 4. futam, Sarno (Olaszország) 2022. március 10–13.

Résztvevők: 57
Időmérő csoport: 17.
Időmérő összesített: 33.
CE előfutam: 12.
CD előfutam: 18.
AC előfutam: 22.
BC előfutam: 15.
Előfutamok összesítve: 44.
B elődöntő: 24.
Összesített a döntő előtt: 46.
WSK Super Master Series bajnokság helyezése: 30., 13 ponttal

Teljes eredménylista itt található.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.