Krózser Menya

Krózser Menya remekül rajtolt

Nagyon jók voltak a rajtjai Krózser Menyhértnek az FIA gokart Európa-bajnokság negyedik, egyben utolsó állomásán az olaszországi Franciacortában. A HUMDA Academy versenyzőjének ez sajnos az eredményeiben nem látszott, mert végig motorproblémával küzdött, kétszer kilökték, egyszer a fennakadt gáz miatt esett ki, de egyéb műszaki problémák is hátráltatták. Így hiába hozta idei egyik legjobb formáját, nem tudta beverekedni magát az OK Senior döntőjébe. 

Nagyot lépett előre Krózser Menyhért két héttel ezelőtt a Champions of the Future Euro Series záró futamán, amit szintén Franciacortában rendeztek. Az MHH Kart Team versenyzője tavasszal több futamot is kihagyott betegség miatt, így az ellenfelekhez képest hátrányban volt a meglehetősen egyedi módon viselkedő MG gumik megértésében. Ezt a hátrányát dolgozta le két héttel ezelőtt, éppen ezért nagyon várta az Eb szezonzárót, hogy a tapasztalatát eredményre is válthassa. 

Fotó: MHH Kart Team

A csütörtöki szabadedzéseken nagyon jó volt a tempója. Az időmérőre azonban három tized elveszett. A műszaki hátteret szolgáltató Ward Racing állított a karburátoron, ám ez sem hozta meg a kívánt hatást. Ráadásul az új szett gumi futófelülete három kör alatt gyakorlatilag szétfoszlott. Így a 71 fős OK Senior kategóriában az időmérő csoportjában 19., összetettben 57. lett. 

Az előfutamok során próbált javítani, mindegyiken nagyon jól rajtolt, több pozíciót is nyert, ám utána motorproblémával küzdve folyamatosan esett vissza. Az első előfutamon egy hosszabb áttétel maradt a gokartjában, amivel végképp esélye sem volt felvenni a küzdelmet az ellenfelekkel. Ráadásul még ki is lökték ebben a futamban. 

Fotó: MHH Kart Team

A második sem sikerült sokkal jobban. Itt már jó volt az áttétel, de megint kilökték. A negyedik előfutamban pedig a fennakadt gázbowden miatt esett ki. A maradék két előfutamban 13. és 15. helyen futott be. 

Az elődöntőnek is nevezhető szuperfutamig két motort is cserélt a Ward Racing, de a tempó csak nem akart megjönni. Menya itt is nagyon jól rajtolt, elhúzott, több pozíciót is javított, majd szép lassan visszaesett. Végül 21.-nek futott be, amivel az összesített 54. helyen végzett, így a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző pilóta ezúttal nem jutott döntőbe. 

„Nehéz hétvégénk volt – mondta Krózser Menya. – A szabadedzéseken még jó volt a tempóm, de az időmérőtől kezdve elveszett. Mindegyik futamban jó volt a rajtom, aminek azért is örülök, mert mutatja a fejlődést. Kétszer kilöktek, egyszer pedig a gázbowdenem akadt fenn. Elég nehéz volt megmenteni a szituációt, sikerült, de így is ki kellett állnom abból a futamból. 

Fotó: MHH Kart Team

A szuperfutamon ugyanaz történt, mint az előfutamokon, jól rajtoltam, majd fokozatosan estem vissza. Két hete, a Champions of the Future szezonzáróján versenyképesebbek voltunk. Pozitívum viszont, hogy most is jó formában versenyeztem, ami tőlem tellett, azt megtettem.

Mostantól a szeptemberi világbajnokságra készülünk. Remélem, ott versenyképesebb lesz a technikánk és megmutathatom a tudásom.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények

Résztvevők: 71
Időmérő csoport: 19.
Időmérő összesített: 57.
CD előfutam: 20.
CF előfutam: 21. 
CE előfutam: 15. 
AC előfutam: 23. (kiesett)
BC előfutam: 13.  
Előfutamok összesítve: 60. 
B szuperfutam: 21.
Összesített a döntő előtt: 54.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., HUMDA, HUMDA Academy

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“