A CRG gyári csapatával tesztelhetett Krózser Menyhért az olaszországi Franciacortában. A HUMDA Academy versenyzője két Rotax Max felkészülési verseny után visszatért a magasabb kategóriájú OK-ba.
Visszatért Krózser Menyhért a korábbi sikerkategóriájához, az OK(senior)-hoz. A HUMDA Academy versenyzője tavaly ebben a kategóriában töltötte első évét az FIA világ- valamit Európa-bajnokságon és az olasz WSK sorozatban. Kemény munkával küzdötte fel magát a kategória elejébe, amelynek köszönhetően a CRG gyári csapata hívta meg egy tesztre.
„Jó volt újra OK gokartba ülni – mondta Krózser Menya. – Az OK sokkal komolyabb, mint a Rotax Max, ahol idén két versenyen indultam. Nagy különbség volt az is, hogy profi körülmények között, gyári csapattal, gyári mérnökkel, gyári szerelőkkel tesztelhettem.
Két napot töltöttünk a franciacortai pályán, sokat foglalkoztunk a beállításokkal, a telemetriával, a vezetési stílusommal. Összességében nagyon hasznos két napon vagyok túl, ahol több kört tudtam megtenni, mint egy versenyhétvégén.
A csapat elégedett volt a teljesítményemmel. Ilyenkor nem csak a köridőket nézik, hanem hogy milyen visszajelzéseket tudok adni. Nagy megtiszteltetés volt egy gyári csapattal együtt dolgozni. Sokat tanultam most is.“
Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., HUMDA, HUMDA Academy
Csomós Mixi a Diósgyőr Rallyn melegít a Rally Hungaryre
Hetek óta a Rally Hungary lázában ég a HM Academy párosa, Csomós Mixi és Bán Viktor. A félkészülésük fontos állomása lesz a hétvégi Diósgyőr Rally, ahol pár nappal a magyar Európa-bajnoki futam előtt éles körülmények között tudnak melegíteni a Skoda Fabia Rally2 evóval.
„Szerintem nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy a Barum Rally célja óta csak a Rally Hungary lebeg a szemem előtt – mondta Csomós Mixi. – Nagyon szeretnénk a magyar Eb-futamon jó eredménnyel meghálálni a szurkolók, a támogatóink és a csapatunk kitartását. Hetek óta ezzel a versennyel kelek és fekszem.
A felkészülésünk egyik legfontosabb része lesz a Diósgyőr Rally. Óriási lehetőség, hogy egy héttel a Rally Hungary előtt közel nyolcvan gyorsasági kilométert tehetünk meg a Fabiával. Egy ilyen Rally2-es versenyautó egészen másképp viselkedik, mint egy utcai autó, ezért fontos, hogy minél többet menjél és minél jobban együtt tudj élni vele. Óriási a különbség, ha úgy állsz rajthoz egy versenyen, hogy egy héttel előtte élesben mentél vagy kihagytál akár csak két-három hetet.
Fotó: Csomós Mixi
De nem csak a felkészülésünk miatt lesz fontos a Diósgyőr Rally. Nagyon jó dolognak tartom, hogy egy ilyen nagymúltú, több sportágat tömörítő csapat, mint a DVTK, nyitott az autósport felé. Remélem, több DVTK szurkolót tudunk megnyerni a rallynak és a rally szurkolók is jobban megismerhetnek más sportágakat.
Köszönjük a lehetőséget, bízom benn, hogy a részvételünkkel is tudjuk emelni a Diósgyőr Rally rangját.“
Bán Viktor is természetesen a Rally Hungaryre készül, de a következő napokban Mixi belsőkamerás felvételeit fogja tanulmányozni, hogy állandó navigátora, Nagy Attila hangja alapján elkészítse a Diósgyőr Rally itinerét.
Fotó: Csomós Mixi // Bán Viktor, Csomós Mixi
„Évtizedekig break táncoltam, most pedig edzőként dolgozom. A legfontosabb, amit ezzel kapcsolatban megtanultam, hogy a jó eredményhez nagyon sok gyakorlás kell – mondja Bán Viktor. – A Diósgyőr Rally pedig a legjobb lehetőség a számunkra, hogy a Rally Hungary előtt élesben tudjunk gyakorolni.
Tetszik, hogy a DVTK pálya a központja a versenynek, itt lesz a versenyiroda, a gépátvétel, a szervizpark. Remélem, hogy sokéves hagyomány első állomása lesz a hétvégi verseny.
Mixi és Ati már mentek ezeken a pályákon, ezért a belsőkamerás felvételükből, Ati hangja alapján készítek egy alap itinert, amit Mixivel a pályabejáráson fogunk leellenőrizni. A cél, hogy jó hangulatban, lazán tudjuk versenyezni, ha ez meglesz, az eredmény is jönni fog.“