Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: A tempó már megvan

Egyre biztatóbb eredményeket ér el Krózser Menyhért a KZ2-es gokart kategóriában. A nagy múltú Trofeo delle Industrie futamon a szabadedzéseken csoportjában a negyedik leggyorsabb volt, de két előfutamon is megvillantotta tudását.

A szeptemberi világbajnokság után több mint egy hónappal versenyezhetett újra Krózser Menyhért, aki pályafutása mindössze negyedik nemzetközi KZ2-es hétvégéjén vett részt. A gokartversenyzésben ez a kategória képezi a csúcsot, itt már sebességváltóval és első fékkel is fel vannak szerelve a gokartok, illetve a formaautózáshoz hasonlóan állórajttal indulnak a versenyeken. 

Menya már korábban is bíztató eredményeket ért el a KZ2-ben, de az olaszországi Lonatóban rendezett versenyen mutatta meg, hogy valóban felért az élmezőnyhöz. Mind a két szabadedzésen csoportjában a negyedik leggyorsabb volt. 

Az időmérőre brutális mennyiségű eső hullott a pályára, amit Menya alapvetően kedvel, ám ezúttal beragadt egy lassabb versenyző mögé, az előzést pedig a felverődő víz is nehezítette, így a 49 fős mezőnyben csoportjában 18., összesítettben 35. lett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Az első előfutamon jól kapta el a rajtot és összesen tíz helyet javítva 7.-nek futott be. A második rajtjában ütköztek előtte, amit csak a füvön tudott kikerülni. Ezzel több pozíciót is veszített, de a tempója jó volt, és a rajthelyéhez képest még így is javított öt helyet. 

A harmadik előfutam rajtjában nekiütköztek, amitől elgörbült a váza, így az egyetlen dolog, amit tenni tudott, hogy tartja a pozícióját. 

Az elődöntőben és a döntőben is elég nehéz helyzetben volt, hiszen a huszadik hely fölött már a mezőny daráló részébe került, ahol nagyon nehéz tiszta kört futni és pozíciót javítani. Az elődöntőben 22., a döntőben 24. lett. Ami azonban ennél is fontosabb, az a sok tapasztalat és hogy a tempója megvolt, amelyre a következő versenyeken építeni lehet. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Nagyon jól kezdődött a hétvége – mondta Krózser Menyhért. – A szabadedzéseken végig top négyben voltam. Az időmérő sajnos nem sikerült jól a nagy esőben. Utolértem egy versenyzőt, KZ2-ben pedig mindenki nagyon szűken fordul a kanyarokban, sokkal nehezebb előzni. 

Az első előfutam jól sikerült, a második ahhoz képest, hogy a füvön kerültem ki a balesetet, szintén. A harmadikban viszont már a rajtnál elgörbült a vázam. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Az elődöntőben és a döntőben a 22–24. helyen annyira belekerülsz a darálóba, hogy onnan nehéz jó eredményt elérni. 

Ennek ellenére sok pozitívuma volt a hétvégének. Az látszik, hogy tempóm már megvan, a következő versenyen egy jobb időmérőre van szükségem, és akkor rendben lesz minden.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 49
Szabadedzés I., csoport: 4.
Szabadedzés II., csoport: 4.
Időmérő csoport: 18.
Időmérő: 35.
CD előfutam: 7. (10 helyet javított)
AC előfutam: 13. (5 helyet javított)
BC előfutam: 18.
Előfutamok összesített eredmény: 24.
Elődöntő: 22. (2 helyet javított)
Döntő: 24. 

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax