Krózser Menyhért

Krózser Menyhért a WSK Open Cupon bizonyíthat

Két héttel a sikerese FIA gokart világbajnokság után a WSK Open Cupon újra bizonyíthat Krózser Menyhért. A HUMDA Academy versenyzője idén tölti első szezonját az OK kategóriában, de ahogyan a vb-n is láthattuk, nagyon jó formában van. 

Az FIA Európa és világbajnokság után visszatér az OK mezőny a WSK sorozathoz, amelynek az idei utolsó egy futamos rendezvényét, az Open Cupot, szeptember 28-a és október 2-a között rendezik az olaszországi Lonatóban. 

A verseny érdekessége lesz, hogy az FIA rendezvényeken használt MG versenyabroncsok után visszatér a mezőny a Lecont gumikhoz, amelyek merőben más vezetéstechnikát igényelnek. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Krózser Menyhért számára ez lesz a harmadik verseny a DPK Racing színeiben, amellyel egy olasz bajnokit és a világbajnokságot teljesítette. Mind a két futama nagyon jól sikerült, ezért méltán bizakodó az Open Cup előtt. 

„Nagyon jól sikerült a világbajnokság és azt a lendületet szeretném most tovább vinni a WSK Open Cupra is – mondta Krózser Menyhért. – Ez az első szezonom az OK kategóriában, ami rettenetesen erős, az első húszból bárki képes a győzelemre. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Év elején az volt a célom, hogy bekerüljek az első húszba. Ez a világbajnokságra sikerült. Ott abszolút az élmezőnnyel tudtam harcolni. Éppen ezért nagyon várom a hétvégi versenyt. 

Tavasz óta MG gumikkal versenyeztünk az FIA rendezvényeken, most visszatérünk a Leconthoz. Az év elején már mentem ilyen gumikkal, úgyhogy ez nem okoz gondot, egy-két szabadedzés elég lesz ahhoz, hogy visszaszokjak. 

A vb után azt a célt tűztem ki, hogy az OK kategóriában az első tízben szerepeljek, ezt szeretném most megvalósítani.“

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért
Program: WSK Open Cup, Lonato (OK kategória):

Szerda, szeptember 28.
09:05-től szabadedzés

Csütörtök, szeptember 29.
09:05-től szabadedzés

Péntek, szeptember 30.
10:45 szabadedzés
12:30 időmérő
17:20 előfutam 1

Szombat, október 1.
09:45 warm-up
12:20 előfutam 2
16:00 előfutam 3

Vasárnap, október 2. (élő tv-közvetítéssel)
10:25 warm-up
12:30 elődöntő
15:30 döntő

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft.,  HUMDA Academy, A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., GR Motorsport

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.