Krózser Menyhért dobogóval debütált a KZ2-ben

Az időmérőt és az elődöntőt is megnyerte Krózser Menyhért pályafutása első KZ2-es futamán, a magyar bajnokság második fordulóján, a hajdúhadházi Dakar Ringen. A döntőben egy elrontott rajt után kellett felkapaszkodnia, de ennek ellenére is a harmadik helyen zárta a hétvégét.

Egy rövid teszt után azonnal a mély vízbe dobta az MHH Kart Team Krózser Menyhértet és éles versenyen próbálhatta ki a KZ2-es kategóriát.

Menya bő másfél évvel ezelőtt váltott OK Juniorról OK kategóriára, amelyet pár hónap alatt sikerült úgy kitapasztalnia, hogy a világbajnokságon is komoly eredményt ért el. A fejlődése érdekében csapata úgy döntött, hogy feljebb léphet, a KZ2-es kategóriába.

Az OK-hoz képeset ez egy sokkal összetettebb gokartot jelent. A váz nem tér el jelentősen, de erősebb a motor, amivel 2,8 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer/órás sebességre. Nagy különbség, hogy míg az OK direkthajtású, itt már egy hatsebességes váltót is kezelni kell, illetve az első kerekeken is van fék, így például a fékerő eloszlás beállítását is meg kell tanulni.

Fotó: Hajóka Sportfotó // Krózser Menyhért

Menya Kecskeméten egy rövid teszten ismerkedhetett a KZ2-es kategóriával, ahol olyan gyorsan hozzászokott az új kihíváshoz, hogy jöhetett a következő lépcső, az éles verseny. Erre a magyar bajnokság második futamát választották. Mivel Menya nem indul a teljes magyar bajnokságban, egyedül a tapasztalatszerzés volt a cél.

Ez olyan jól sikerült, hogy a tíz fős KZ2-ben megnyerte az időmérőt és az elődöntőt is. A döntőben állva maradt a rajtnál, így az utolsó helyre esett vissza, ahonnan a 6.-ra küzdötte fel magát. A szuperdöntőben az esőben nagynak bizonyult a guminyomása, ami miatt csúszkált a gokartja, de így is javított két pozíciót, 4.-nek intették le. A hétvége összesített eredménylistáján pedig a 3. helyet szerezte meg.

„Minimális teszttel mentem a versenyre – mondta Krózser Menyhért. – Tulajdonképpen az volt a célunk, hogy éles körülmények között tapasztaljam ki a KZ2 sajátosságait.

Összetettebb feladat ugyan a KZ2, de nagyon sok területen kamatoztatni tudom a korábbi tapasztaltaimat. A tempóval, az előzésekkel nem volt gond. Az időmérőt és az elődöntőt is megnyertem.

Új volt viszont az álló rajt. Korábban csak olyan kategóriában versenyeztem, ahol repülőrajt volt.

Fotó: Hajóka Sportfotó // Krózser Menyhért

A döntőben úgy éreztem, hogy beraktam egyesbe, de pont úgy álltak a fogaskerekek, hogy nem vette be, ezért üresben maradt a gokartom és állva maradtam. Az utolsó helyről jöttem fel a 6.-ra. A döntőben pedig a guminyomásunk volt magas.

A verseny után gyakoroltam a rajtot, szerintem ezzel nem lesz többet gondom.

Nagyon tetszik a KZ2, hiszen gyorsabb, mint az OK és szerintem minden versenyző szereti, ha gyorsan mehet.

A következő KZ2-es futamomat is tesztversenynek szánjuk, ott már szeretnék hibátlan hétvégét teljesíteni és aztán tovább lépni egy erősebb, nemzetközi mezőnybe.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

﹡ Magyar bajnokság, Dakar Ring, 2023. május 12–14.
Résztvevők: 10
Időmérő: 1.
Elődöntő: 1
Döntő: 6. (leggyorsabb kör)
Szuperdöntő: 4.
Összesített eredmény: 3.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft.,

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.