Tízéves Ritkán rendeznek komoly nemzetközi gokartversenyt a cremonai pályán, így Krózser Menyhért sem járt még itt korábban. Most azonban a WSK Super Master Series második futamán kellett megmutatni, hogyan tud alkalmazkodni egy trükkös, kanyarból kanyarba folyó pályán, váltózó tapadású aszfalton. Ráadásul mindezt esőben. Mi lehetett volna ennél nagyobb kihívás egy igazi versenyzőnek. Nem csoda, hogy élvezte.
„Hú, nagyon kemény hétvége volt, de élveztem minden percét – meséli Krózser Menyhért. – Még soha sem versenyeztem a cremonai pályán, ezért a múlt héten itt voltunk a csapattal tesztelni. Nagyon trükkös a vonalvezetése: egyik kanyarból folyik át a másikba. Nehéz megtalálni az ideális ívet, és még nehezebb rajta előzni. Ráadásul az aszfalt minősége sem egyforma, hol tapad, hol nem.
Az edzés még száraz pályán zajlott, utána viszont három napig esett. Hol szakadt, hol elállt egy kicsit. Mentünk álló vízben, vizes pályán és felszáradó pályán is. Nem volt két bemenet, ahol egyforma lett volna a tapadás.
Tudtuk, hogy nem ezen az új pályán leszek a legerősebb és az eredménnyel sem vagyok elégedett, de rengeteget tanultam a hétvégén. KZ2-ben még keveset versenyeztem esőben, az ellenfeleim között pedig vannak olyanok, akik négy–nyolc év tapasztalattal rendelkeznek. Az ő rutinjukkal nehéz felvenni a versenyt.
A második előfutamon kilöktek és kiestem, ezzel veszítettem pár helyet az elődöntőre, de nem ezen múlott.
A jövő héten Franciacortában folytatódik a Super Master Series. Tavaly ezen a pályán lettem második a német bajnokságban. Nem is megyünk haza, Olaszországban maradunk, szeretnék egy kicsit edzeni, hogy a lehető legjobb formámat hozzam.“
WSK Super Master Series – 2. futam, Cremona (Olaszország), 2024. február 8–11.
Résztvevők: 43
Időmérő csoport: 9.
Időmérő: 18.
AB előfutam: 10.
BD előfutam: 19. (baleset miatt kiesett)
BC előfutam: 8.
Előfutamok összesített: 22.
B Elődöntő: 10.
Elődöntő utáni összesített: 22. Döntő: 20.
WSK Super Masters Series bajnoki pontok: 11
WSK Super Masters Series bajnoki helyezés: 20.
Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program
Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn
Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.
„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“
Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny.
„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“
Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem:
„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“
Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor.
„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani.
Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is.
Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“
Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek.
„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük.
Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.
A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“
Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2022. D csoport magyar bajnok
2023. D csoport magyar bajnok
2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax