Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lendületes szezonkezdet

Kiválóan rajtolt és minden futamában több pozíciót javított Krózser Menyhért idei első versenyén, a WSK Super Master Seriesen, Lonatóban.

Két hónap szünet után versenyzett újra Krózser Menyhért, akinek igen komoly, 54 fős KZ2-es mezőnyben kellett bizonyítania a WSK Super Master Series első fordulóján. 

Mivel a télen csapatot váltott az első közös verseny az összeszokásról szólt. A szabadedzésen több gokartot is kipróbáltak, hogy megtalálják a lehető legjobbat a számára. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Az időmérőn csoportjában a 11. helyet érte el, majd folyamatosan gyorsult a hétvége során. Kiválóan rajtolt, minden futamában több pozíciót javított (a harmadik előfutamon csak a beesett első spoiler miatt sorolták hátra). 

A legjobb formáját az elődöntőben hozta, ahol hat helyet lépett előre és  hatodiknak ért célba.

„Jó volt újra versenyezni – mosolygott Krózser Menyhért. – Ez volt az első versenyem a csapattal és az új motor tunerrel. Ebben a kategóriában már apró dolgokon múlik az eredmény, ezért nagyon fontos, hogyan tudsz együtt dolgozni a csapatoddal. Ezen a téren sokat léptünk előre a hétvégén. 

A KZ2 az első kategória, ahol állórajttal indulunk. Tavaly ebben volt a legkevesebb tapasztalatom, de mostmár stabilan hozom a jó rajtokat. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Az időmérő lehetett volna jobb is, de utána minden futamon javultunk. Az előzéseket is jobban bevállaltam, mint tavaly, úgyhogy jó úton járunk. Szeretnénk hamarosan még jobb eredményt elérni.“

A WSK Super Master Series következő futamát február 9–11-e között rendezik az olaszországi Cremonában. 

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények
WSK Super Master Series – 1. futam, Lonato (Olaszország), 2024. január 26–28.

Résztvevők: 54
Időmérő csoport: 11.
Időmérő: 22.
AB előfutam: 9.
BD előfutam: 10.
BC előfutam: 19.
Előfutamok összesített: 24.
B Elődöntő: 6.
Elődöntő utáni összesített: 21.
Döntő: 18.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre