Krózser Menyhért

Krózser Menyhért megérkezett a vb élmezőnyébe

Pályafutása egyik legjobb formáját hozta Krózser Menyhért a sarnói FIA gokart világbajnokság OK mezőnyében. A HUMDA Academy versenyzője fejben nagyon jól felépítette a hétvégét, a szuperfutamban és a döntőben is megvillantotta tudását, ahol végül a 20. helyet szerezte meg. Ami azonban ennél is fontosabb, megérkezett az OK élmezőnyébe. 

Rengeteg munkát és energiát fektetett Krózser Menyhért az idei szezonjába. A 14 éves versenyző tavaly novemberben váltott a felnőtt, OK kategóriára. A szezon első felében betegség miatt több versenyt is ki kellett hagynia, ami a tapasztalatszerzésben hátráltatta. Ráadásul az Eb-n és a vb-n is MG gumikat használnak, amelyek kitapasztalása is több időt vett igénybe. 

Az MHH Kart Team a vb előtt egy hónappal döntött úgy, hogy csapatot váltanak Menyával és a Fernando Alonso nevével fémjelezett DPK Racing színeiben folytatják. Az új csapat, az új váz és az új motor kiismerésére Menyának volt egy versenye, ami után az idei legkomolyabb megmérettetésén, az FIA világbajnokságon kellett bizonyítania. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Itt rekordszámú, 90 fős mezőny gyűlt össze, amely az idei szezonban egyben a legerősebbnek is számított. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző

Krózser Menyhért már az időmérőn is jól kezdett, csoportjában 7., összesítettben pedig 26. lett. Az előfutamokon kétszer is az 5. helyen végzett. 

A legjobb formáját azonban a szuperfutamra tartogatta. Itt a 12. helyről rajtolva egészen a 6.-ig kapaszkodott fel, és csak miután beesett a spoilere, ami miatt öt másodperc büntetés jár, sorolták vissza a 11. helyre. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A döntőben a 23.-ról rajtolt és összesen 12-szer előzve a 13. helyen futott be. A spoilere ezen a futamos is beesett, így a büntetéssel végül 20. lett. 

Az eredménynél azonban sokkal fontosabb, hogy ezzel a teljesítményével kevesebb mint egy év alatt felért az OK kategória élmezőnyében, ahol nem ritkák az olyan versenyzők, akik négy vagy még több év tapasztalattal rendelkeznek. 

„A két spoiler beesés nem kellett volna, de azt leszámítva elégedett vagyok – mondta Krózser Menyhért. – A két tesztnapon nagyon sokat dolgoztunk a beállításokon. Sikerült száraz és vizes pályára is jól belőni a technikát. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Az időmérőn a 90 fős mezőnyből 26. lettem, ami nem rossz, de szerettem volna ennél jobban szerepelni. Az első előfutamon még óvatos voltam, a másodikon megsérült a gokartom, de utána volt két nagyon jó futamom, amiken mind a kétszer 5. lettem. Itt már fel tudtam venni a versenyt az OK élmezőnyével és nagyon jókat harcoltam. 

A szuperfutamon a 12. helyről rajtoltam, nagyon harcos versenyen jöttem fel a 6. helyre, de a spoiler miatt megbüntettek. 

A döntőben a 23. helyről indultam, tíz helyet javítva jöttem fel a 13.-ra, de itt is beesett a spoilerem, így a büntetés után 20. lett. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Utólag visszatekintve, jó lett volna az első tízben végezni, de ha a tendenciát nézzük, akkor az egyértelműen felfelé ível. Remélem, lesz még az idén ennél jobb OK eredményem is.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények

Résztvevők: 90
Időmérő csoport: 7.
Időmérő összesített: 26.
AB előfutam: 12.
BD előfutam: 18.
BF előfutam: 5.
BE előfutam: 11.
BC előfutam: 5.
Előfutamok utáni összesített eredmény: 24.
B Szuperfutam: 11.
Döntő: 20. 

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., HUMDA, HUMDA Academy, GR Motorsport

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax