Krózser Menyhért

Krózser Menyhért megérkezett a vb élmezőnyébe

Pályafutása egyik legjobb formáját hozta Krózser Menyhért a sarnói FIA gokart világbajnokság OK mezőnyében. A HUMDA Academy versenyzője fejben nagyon jól felépítette a hétvégét, a szuperfutamban és a döntőben is megvillantotta tudását, ahol végül a 20. helyet szerezte meg. Ami azonban ennél is fontosabb, megérkezett az OK élmezőnyébe. 

Rengeteg munkát és energiát fektetett Krózser Menyhért az idei szezonjába. A 14 éves versenyző tavaly novemberben váltott a felnőtt, OK kategóriára. A szezon első felében betegség miatt több versenyt is ki kellett hagynia, ami a tapasztalatszerzésben hátráltatta. Ráadásul az Eb-n és a vb-n is MG gumikat használnak, amelyek kitapasztalása is több időt vett igénybe. 

Az MHH Kart Team a vb előtt egy hónappal döntött úgy, hogy csapatot váltanak Menyával és a Fernando Alonso nevével fémjelezett DPK Racing színeiben folytatják. Az új csapat, az új váz és az új motor kiismerésére Menyának volt egy versenye, ami után az idei legkomolyabb megmérettetésén, az FIA világbajnokságon kellett bizonyítania. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Itt rekordszámú, 90 fős mezőny gyűlt össze, amely az idei szezonban egyben a legerősebbnek is számított. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző

Krózser Menyhért már az időmérőn is jól kezdett, csoportjában 7., összesítettben pedig 26. lett. Az előfutamokon kétszer is az 5. helyen végzett. 

A legjobb formáját azonban a szuperfutamra tartogatta. Itt a 12. helyről rajtolva egészen a 6.-ig kapaszkodott fel, és csak miután beesett a spoilere, ami miatt öt másodperc büntetés jár, sorolták vissza a 11. helyre. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A döntőben a 23.-ról rajtolt és összesen 12-szer előzve a 13. helyen futott be. A spoilere ezen a futamos is beesett, így a büntetéssel végül 20. lett. 

Az eredménynél azonban sokkal fontosabb, hogy ezzel a teljesítményével kevesebb mint egy év alatt felért az OK kategória élmezőnyében, ahol nem ritkák az olyan versenyzők, akik négy vagy még több év tapasztalattal rendelkeznek. 

„A két spoiler beesés nem kellett volna, de azt leszámítva elégedett vagyok – mondta Krózser Menyhért. – A két tesztnapon nagyon sokat dolgoztunk a beállításokon. Sikerült száraz és vizes pályára is jól belőni a technikát. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Az időmérőn a 90 fős mezőnyből 26. lettem, ami nem rossz, de szerettem volna ennél jobban szerepelni. Az első előfutamon még óvatos voltam, a másodikon megsérült a gokartom, de utána volt két nagyon jó futamom, amiken mind a kétszer 5. lettem. Itt már fel tudtam venni a versenyt az OK élmezőnyével és nagyon jókat harcoltam. 

A szuperfutamon a 12. helyről rajtoltam, nagyon harcos versenyen jöttem fel a 6. helyre, de a spoiler miatt megbüntettek. 

A döntőben a 23. helyről indultam, tíz helyet javítva jöttem fel a 13.-ra, de itt is beesett a spoilerem, így a büntetés után 20. lett. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Utólag visszatekintve, jó lett volna az első tízben végezni, de ha a tendenciát nézzük, akkor az egyértelműen felfelé ível. Remélem, lesz még az idén ennél jobb OK eredményem is.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények

Résztvevők: 90
Időmérő csoport: 7.
Időmérő összesített: 26.
AB előfutam: 12.
BD előfutam: 18.
BF előfutam: 5.
BE előfutam: 11.
BC előfutam: 5.
Előfutamok utáni összesített eredmény: 24.
B Szuperfutam: 11.
Döntő: 20. 

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., HUMDA, HUMDA Academy, GR Motorsport

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.