Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Nehéz hétvége, de van megoldás

Pályafutása egyik legnehezebb hétvégéjét teljesítette Krózser Menyhért a WSK Open Cupon, az olaszországi Lonatóban. Két héttel korábban az FIA világbajnokság szuperfutamán és döntőjében is brillírozott a HUMDA Academy versenyzője. Most azonban száraz pályán a csapat nem találta a tempót, ráadásul egy baleset végleg megpecsételte a magyar versenyző sorsát. Esős pályán ugyan most is megmutatta gyorsaságát, de a hétvége eseményei nagyon felbosszantották. 

Komoly reményekkel érkezett Krózser Menyhért és a spanyol DPK Racing a WSK Open Cupra Lonatóba. Alig több mint egy hónapos közös munkájuk alatt egyre sikeresebbek lettek. Már az augusztus végi első futamuk, egy olasz bajnoki is jól sikerült, az FIA világbajnokságon pedig egyértelműen az OK mezőny elejébe küzdötték magukat. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Éppen ezért vártak sokat a WSK Open Cuptól, amelyen 30 fős OK mezőny gyűlt össze. Azonban már a szabadedzéseken látszott, hogy a technikás lonátói pályán Lecont gumikkal nincs meg az a tempójuk, ami két hete a gyors sarnói aszfalton MG abroncsokkal megvolt. 

Pénteken az esőben egy kicsit jobb volt a helyzet, Menya a 15. helyre kvalifikálta magát, majd az első előfutamban hét pozíciót javítva, a 8. helyig tört előre. Ekkor úgy tűnt, simán lehet akár top 5-ös eredmény is a hétvégén. A pálya azonban szombatra felszáradt, a másik két előfutamban nem tudott javítani. 

Az elődöntőben a rajt után az első három kanyarban három különböző baleset volt. Menya az első kettőt kikerülte, a harmadikban viszont a fűre kellett hajtania, ezért az utolsó helyre esett vissza. A döntőben a mezőny végéről rajtolva kétszer is kilökték, így egy igen nehéz hétvégén végzett a 22. helyen. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Az összes megpróbáltatás ellenére a 14 éves magyar versenyző nem a körülményekben kereste a hibát. 

„Nehéz hétvégénk volt, száraz pályán egyáltalán nem működött a csomagunk, de az az érzésem, hogy én sem tudtam jó teljesítményt nyújtani – mondta Krózser Menyhért. 

Sokkal többet vártunk magunktól. Az elmúlt két verseny alatt nagyon jól összeszoktam a csapattal. A két sarnói hétvégén jók voltak az elképzeléseink és nagyon jó volt a tempónk is. Sok munkát fektettünk ebbe a hétvégébe is, de ez most nem térült meg. Csak egyet tehetünk, még keményebben dolgozunk, hogy a technikás pályákon is gyorsak legyünk. Az biztos, hogy a DPK Racing nyerni akar, mint ahogyan én is. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Nagyon szimpatikus volt a csapat hozzáállása a nehéz hétvégéhez, szerintem együtt megtaláljuk a megoldást. Biztos vagyok benne, hogy a következő lonatói futamon gyorsabbak leszünk.“

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Krózser Menyhért legközelebb november közepén versenyezhet Lonatóban, a WSK Final Cup második futamán. 

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
WSK Open Cup, Lonato (Olaszország) 2022. szeptember 30.–október 2.

Résztvevők: 30
Időmérő összesített: 16.
1. előfutam: 8.
2. előfutam: 24.
3. előfutam: 22.
Előfutamok utáni összesített eredmény: 15.
Elődöntő: 24.
Döntő: 22. 

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., GR Motorsport

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax