Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Nehéz hétvége, de van megoldás

Pályafutása egyik legnehezebb hétvégéjét teljesítette Krózser Menyhért a WSK Open Cupon, az olaszországi Lonatóban. Két héttel korábban az FIA világbajnokság szuperfutamán és döntőjében is brillírozott a HUMDA Academy versenyzője. Most azonban száraz pályán a csapat nem találta a tempót, ráadásul egy baleset végleg megpecsételte a magyar versenyző sorsát. Esős pályán ugyan most is megmutatta gyorsaságát, de a hétvége eseményei nagyon felbosszantották. 

Komoly reményekkel érkezett Krózser Menyhért és a spanyol DPK Racing a WSK Open Cupra Lonatóba. Alig több mint egy hónapos közös munkájuk alatt egyre sikeresebbek lettek. Már az augusztus végi első futamuk, egy olasz bajnoki is jól sikerült, az FIA világbajnokságon pedig egyértelműen az OK mezőny elejébe küzdötték magukat. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Éppen ezért vártak sokat a WSK Open Cuptól, amelyen 30 fős OK mezőny gyűlt össze. Azonban már a szabadedzéseken látszott, hogy a technikás lonátói pályán Lecont gumikkal nincs meg az a tempójuk, ami két hete a gyors sarnói aszfalton MG abroncsokkal megvolt. 

Pénteken az esőben egy kicsit jobb volt a helyzet, Menya a 15. helyre kvalifikálta magát, majd az első előfutamban hét pozíciót javítva, a 8. helyig tört előre. Ekkor úgy tűnt, simán lehet akár top 5-ös eredmény is a hétvégén. A pálya azonban szombatra felszáradt, a másik két előfutamban nem tudott javítani. 

Az elődöntőben a rajt után az első három kanyarban három különböző baleset volt. Menya az első kettőt kikerülte, a harmadikban viszont a fűre kellett hajtania, ezért az utolsó helyre esett vissza. A döntőben a mezőny végéről rajtolva kétszer is kilökték, így egy igen nehéz hétvégén végzett a 22. helyen. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Az összes megpróbáltatás ellenére a 14 éves magyar versenyző nem a körülményekben kereste a hibát. 

„Nehéz hétvégénk volt, száraz pályán egyáltalán nem működött a csomagunk, de az az érzésem, hogy én sem tudtam jó teljesítményt nyújtani – mondta Krózser Menyhért. 

Sokkal többet vártunk magunktól. Az elmúlt két verseny alatt nagyon jól összeszoktam a csapattal. A két sarnói hétvégén jók voltak az elképzeléseink és nagyon jó volt a tempónk is. Sok munkát fektettünk ebbe a hétvégébe is, de ez most nem térült meg. Csak egyet tehetünk, még keményebben dolgozunk, hogy a technikás pályákon is gyorsak legyünk. Az biztos, hogy a DPK Racing nyerni akar, mint ahogyan én is. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Nagyon szimpatikus volt a csapat hozzáállása a nehéz hétvégéhez, szerintem együtt megtaláljuk a megoldást. Biztos vagyok benne, hogy a következő lonatói futamon gyorsabbak leszünk.“

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Krózser Menyhért legközelebb november közepén versenyezhet Lonatóban, a WSK Final Cup második futamán. 

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
WSK Open Cup, Lonato (Olaszország) 2022. szeptember 30.–október 2.

Résztvevők: 30
Időmérő összesített: 16.
1. előfutam: 8.
2. előfutam: 24.
3. előfutam: 22.
Előfutamok utáni összesített eredmény: 15.
Elődöntő: 24.
Döntő: 22. 

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., GR Motorsport

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax