Krózser Menyhért szintet lépett: KZ2-t tesztelt

Pályafutása során először tesztelhetett KZ2-es gokartot Krózser Menyhért. A hatsebességes, mindkét tengelyén fékkel ellátott KZ2 számít az FIA gokartsport csúcsának. A HUMDA Academy versenyzője azonban nem jött zavarba és még saját csapatát, az MHH Kart Teamet is meglepte, milyen gyorsan beletalált az új technikába.  

Tavaly váltott OK Junior kategóriáról az erősebb motorral szerelt OK-ra Krózser Menyhért. Az idei tervekben között több OK-futam is szerepel, de a versenyzői fejlődéséhez már elengedhetetlen, hogy eggyel magasabb kategóriában, a KZ2-ben is kipróbálja magát. 

A KZ2 az OK-hoz képest hatalmas előrelépés. Nem csak a motor teljesítménye nagyobb, de itt már nem nem direkthajtással, hanem hatsebességes váltóval szerelik a gokartokat. Vagyis ez az a kategória, ahol a fiatal versenyzők először találkoznak a sebességváltással. 

Szintén újdonság számukra, hogy itt már az első tengelyen is van fék, így rövidebb féktávot lehet venni, de a fékerő eloszlás beállítását is meg kell tanulniuk. Mindenképpen sokkal komolyabb feladat egy KZ2-es gokartot vezetni, mint egy OK-t. 

Éppen ezért az MHH Kart Team már áprilisban egy ismerkedő tesztet szervezett Krózser Menyhért számára. Az első lépésék megtételéhez elegendő volt a kecskeméti pályára utazni. Itt azonban Menya még saját csapatát is meglepte, milyen könnyedén megugrotta a kategória váltást.

„Vártam már, hogy mikor próbálhatom ki a KZ2-t – mondta Krózser Menya. – Komolyabb feladat egy ilyen gokartot vezetni, mint akár az OK-t, de mivel gyorsabb, sokkal nagyobb élmény is. 

A csapatnak nem volt semmi elvárása a teszten, csak azt kérték, hogy próbáljam megszokni. Ez elég gyorsan ment. Nagyon élveztem, hogy rövid féktávot lehet vele venni, és hogy a kanyarokból milyen hamar el lehet kezdeni kigyorsítani. 

Az alapok szerintem megvannak a KZ2-vel. Egy komolyabb tesztre még szükségem lenne az első verseny előtt, de ha most valaki azt mondaná, hogy holnap indulhatok egy KZ2-es futamon, azonnal igent mondanék.“ 

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., HUMDA, HUMDA Academy

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“