Krózser Menyhért, ACI olasz bajnokság

Krózser Menyhért: Tesztfutam az FIA Európa-bajnokság előtt

Két hét múlva kezdődik a gokart versenyzés egyik legrangosabb sorozata, az FIA Európa-bajnokság. Krózser Menyhért az első Eb-futam előtt az olasz bajnokságban indult egy tesztversenyen, ahol problémamegoldó képességből és tempóból egyaránt jelesre vizsgázott. 

Július első hétvégéjén veszi kezdetét a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság. A sorozat idén két futamból áll: először Spanyolországban, Aragonban mérkőzik meg a mezőny, majd szeptember első hétvégéjén Olaszországban, Val Vibratában. 

Két héttel az első Eb-futam előtt az ACI olasz bajnokságban állt rajthoz Krózser Menyhért. Az MHH Racing Team egyrészt bemelegítésnek szánta a versenyt, másrészt pedig az olasz pályán akartak számára teszt lehetőséget biztosítani az idei második Eb-futamra. 

Mivel tesztversenyről volt szó, a műszaki hátteret biztosító olasz csapat más típusú vázat próbált ki. Az időmérőig többet is finomítottak rajta, de végül szembesültek vele, hogy ez váz nem fekszik a magyar versenyzőnek. Kicserélték, és innentől kezdve Menya szárnyalt. Az első előfutamán például hét pozíciót javítva jött előre. 

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, ACI olasz bajnokság

A harmadik előfutamában eltört az első futóműben a csapszege, ami miatt fel kellett adnia a versenyt. 

Ez a kiesés három ponttal fosztotta meg a döntőbe jutástól, de így is rengeteg tapasztalatot szerzett a pályáról. Most már tudják, hogy melyik váz fekszik neki a legjobban és nem mellesleg azt is megmutatta, hogy kirobbanó formában van. 

„Val Vibrata nehéz pálya, sok visszafordítóval és kevés előzési ponttal – mondta Krózser Menyhért. – Még Mini60-ban versenyeztem itt, de azóta teljesen megváltozott, úgyhogy kellett ez a tesztverseny. Most már a nyomvonalát és a trükkjeit is ismerem. A szeptemberi Eb-futamon nem lesz vele gond. 

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, ACI olasz bajnokság

Az edzéseken a csapat javaslatára kipróbáltunk egy másik vázat. Sajnos ezt bármennyire is finomítottuk, nem feküdt nekem. Az időmérőn csak 35. lettem. Az első előfutamra kicseréltük a vázat, és szárnyaltam. Ez volt a hétvég csúcspontja. Sokat előztem és nagyon élveztem. 

A harmadik előfutamon eltört a gokartom bal első csapszege, ami miatt ki kellett állnom. 

Összességében felkészülési versenynek jó volt, azon az egy futamon, ahol semmi hátráltató tényező nem volt, jó formában versenyeztem. Most már azt is tudjuk, hogy melyik vázat használjuk az Eb-n, úgyhogy szerintem amiért jöttünk azt teljesítettük. Két hét múlva Aragonban szeretnék Eb-pontokért harcolni.“

A 2024-es KZ2-es FIA Európa-bajnokság futamai

  • július 4–7., Motorland Aragon, Spanyolország
  • augusztus 29–szeptember 1., Val Vibrata, Olaszország

Krózser Menyhért, MHH Racing Team KZ2 eredmények

ACI olasz bajnokság – Val Vibrata (Olaszország), 2024. június 21–23.

  • Résztvevők: 63
  • Időmérő csoport: 18.
  • Időmérő: 35.
  • BC előfutam: 10.
  • AC előfutam: 18.
  • CD előfutam: 30. (műszaki hiba miatt kiesett)
  • Előfutamok összesített: 41

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“