Krózser Menyhért

Krózser negyedik lett a Barum Rallyn

Küzdelmes versenyben az IRC kétkerékhajtású értékelésének negyedik helyén végzett Krózser Menyhért és Papp György a Barum Rallyn. Az MHH Rally Team párosa ezzel három kiesés után megszerezte idei első IRC-pontjait.

A verseny első napján óriási csatában voltak a negyedik helyezésért, amelyet az utolsó gyorsaságin leszálló ködben veszítettek el és estek vissza a hatodik helyre. Vasárnap fokozni tudták a tempót. A két előttük lévőt szerették volna befogni, de a harmadik gyorsaságin az utastérbe került füst miatt meg kellett állniuk. Ekkorra két ellenfelük kiesett, így végül visszaszerezték a negyedik helyezésüket. A verseny utolsó három gyorsaságiját egy sajnálatos baleset miatt törölték, így ezt alternatív útvonalon teljesítette a magyar páros.

„Munkás, tanulságos és küzdelmes verseny volt” – foglalta össze Krózser Menyhért. „Annak nagyon örülök, hogy végre sikerült célba érnünk és megszereztük az első pontjainkat. Most indultunk először a Renault Clióval, ami kiválóan működött és a szervizcsapattal is elégedett vagyok.”

„Az első nap sok időt veszítettünk a magas rajtszámunk miatt. Azok, akikkel versenyeztünk hússzal előbb rajtoltak, és mindig pont előttünk esett le az eső, pont előttünk sötétedett be, pont előttünk szállt le a köd. Sajnos ez van, amikor sorban kiesel a versenyeken és nincs pontod. Remélem, hogy a következő versenyre jobb rajtszámot kapunk és ott már nem lesz ilyen problémánk. Az első napon végig a negyedik helyért küzdöttünk, amit az utolsó gyorsaságin a ködben veszítettünk el, és estünk vissza a hatodik helyre.”

„Mára (vasárnap) az volt a célunk, hogy az előttünk lévő két autót visszaelőzzük. Az első két gyorsaságin sikerült is jó időket autóznunk, de a harmadikon egyszer csak füst jött be az utastérbe. Megálltunk, kinyitottuk a gépháztetőt, de nem találtunk semmit. Visszaültünk és mentünk tovább. Ezzel azonban annyi időt veszítettünk, hogy elúszott a reményünk az előttünk lévő két autó megfogására. Viszont vasárnap ketten is kiestek előlünk, így végül negyedikek lettünk.”

„Nagyon meg kellett dolgozni ezért az eredményért. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a negyedik helyezéssel elégedett vagyok, de ez volt az első versenyünk a Renault-val, most mentem vele először vízen, és egy olyan versenyt teljesítettünk hiba nélkül, ahol nagyon sok helyen lehetett hibázni. A jövő hét elején dől el, hogy a következő, Jalta Rallyn indulunk-e.”

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“