Krózser Menyhért

Krózser negyedik lett a Barum Rallyn

Küzdelmes versenyben az IRC kétkerékhajtású értékelésének negyedik helyén végzett Krózser Menyhért és Papp György a Barum Rallyn. Az MHH Rally Team párosa ezzel három kiesés után megszerezte idei első IRC-pontjait.

A verseny első napján óriási csatában voltak a negyedik helyezésért, amelyet az utolsó gyorsaságin leszálló ködben veszítettek el és estek vissza a hatodik helyre. Vasárnap fokozni tudták a tempót. A két előttük lévőt szerették volna befogni, de a harmadik gyorsaságin az utastérbe került füst miatt meg kellett állniuk. Ekkorra két ellenfelük kiesett, így végül visszaszerezték a negyedik helyezésüket. A verseny utolsó három gyorsaságiját egy sajnálatos baleset miatt törölték, így ezt alternatív útvonalon teljesítette a magyar páros.

„Munkás, tanulságos és küzdelmes verseny volt” – foglalta össze Krózser Menyhért. „Annak nagyon örülök, hogy végre sikerült célba érnünk és megszereztük az első pontjainkat. Most indultunk először a Renault Clióval, ami kiválóan működött és a szervizcsapattal is elégedett vagyok.”

„Az első nap sok időt veszítettünk a magas rajtszámunk miatt. Azok, akikkel versenyeztünk hússzal előbb rajtoltak, és mindig pont előttünk esett le az eső, pont előttünk sötétedett be, pont előttünk szállt le a köd. Sajnos ez van, amikor sorban kiesel a versenyeken és nincs pontod. Remélem, hogy a következő versenyre jobb rajtszámot kapunk és ott már nem lesz ilyen problémánk. Az első napon végig a negyedik helyért küzdöttünk, amit az utolsó gyorsaságin a ködben veszítettünk el, és estünk vissza a hatodik helyre.”

„Mára (vasárnap) az volt a célunk, hogy az előttünk lévő két autót visszaelőzzük. Az első két gyorsaságin sikerült is jó időket autóznunk, de a harmadikon egyszer csak füst jött be az utastérbe. Megálltunk, kinyitottuk a gépháztetőt, de nem találtunk semmit. Visszaültünk és mentünk tovább. Ezzel azonban annyi időt veszítettünk, hogy elúszott a reményünk az előttünk lévő két autó megfogására. Viszont vasárnap ketten is kiestek előlünk, így végül negyedikek lettünk.”

„Nagyon meg kellett dolgozni ezért az eredményért. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a negyedik helyezéssel elégedett vagyok, de ez volt az első versenyünk a Renault-val, most mentem vele először vízen, és egy olyan versenyt teljesítettünk hiba nélkül, ahol nagyon sok helyen lehetett hibázni. A jövő hét elején dől el, hogy a következő, Jalta Rallyn indulunk-e.”

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax