Krózser nem indul Kassán

Nem áll rajthoz a Kassa Ralin Krózser Menyhért és Fodor Géza. Az MHH Rally Team Subaru Impreza WRC-jének motorja az Országos Ralibajnokság legutóbbi futamán, a Veszprém Ralin tönkrement. Ennek felújítása a szokásosnál hosszabb időt vett igényben, ezért csak az utolsó pillanatban érkezett meg. Mivel így az autó felkészítésére nem állt rendelkezésre elegendő idő és a csapat sem tudott a verseny előtt tesztelni, ezért az MHH Rally Team és az autót felkészítő műhely közös döntése alapján nem indulnak a Kassa Ralin.

_EGE3502 (Large)

Krózser Menyhért: – Nehéz, de fontos döntést kellett meghozni. Egyrészről nagyon szerettem volna Kassán versenyezni, hiszen a szlovák pályák nem egyszerűek és biztos vagyok benne, hogy jó verseny lesz.

Ugyanakkor egy ilyen szintű versenyen, egy ilyen szintű autóval csak úgy szabad rajthoz állni, hogy az tökéletes állapotban van. Nem beszélve arról, hogy két hónapja ültünk utoljára autóban, a verseny előtt mindenképpen kellett volna tesztelnünk is.

Krozser2

Mivel ezek a feltételek nem teljesültek, úgy döntöttünk, hogy nem állunk rajthoz a versenyen. Ettől függetlenül a Budapest és a Mecsek Ralira készülünk. Továbbra is kitartunk a WRC mellett, és remélem, hogy az idei legjobb eredményünk még hátravan.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,  R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax