Krózser R4-es Mitsubishivel indul a magyar bajnokságban

R4-es Mitsubishire vált Krózser Menyhért és Papp György, amivel az Országos Ralibajnokságban és a murva kupában szeretnének rajthoz állni. Emellett több tesztverseny és akár külföldi szereplés is szóba kerülhet. Az MHH Rally Team párosa két éve R3-as autóval indult az Európa-bajnokságon, tavaly pedig WRC-vel a magyar bajnokságban. Idei R4-es szereplésük tehát három éven belül a harmadik kategóriát jelenti. Krózser szerint azonban ez nem hátrány, sőt, akár előnyt is lehet kovácsolni belőle.

IMG_8496 (Large)

Krózser Menyhért: – Sokáig kiszámíthatatlan volt a magyar bajnokság sorsa, nem tudtuk, milyen irányba lépjünk. Az várható volt, hogy az idén WRC-vel már nem lehet bajnoki pontokat szerezni, ezért először mi is R5-ös, illetve Szuper–2000-es autóban gondolkoztunk. Végül minden szempontot mérlegelve az R4 mellett döntöttünk.

Egy ilyen Mitsubishivel sokkal nagyobbak a lehetőségeink, mint egy bérelt R5-össel vagy Szuper–2000-essel. Az Országos Ralibajnokság mellett a murva kupában is szeretnénk indulni, ami a Szombathely Ralival egy plusz futamot jelent. Ezt R5-össel már nem tudtuk volna bevállalni. Emellett sokkal többet tudunk tesztelni, rali 2-es, RTE vagy sprintfutamokon is rajthoz tudunk állni tapasztalatszerzési céllal, de külföldi versenyek is szóba jöhetnek. Ha nagyot kívánhatok, akkor a Barum vagy a Ciprus Rali Eb-futamon szívesen megméretném magam, de a környező országokban is jó versenyeket rendeznek, egy osztrák vagy horvát verseny ugyanúgy motiválna.

Az idén Papp Gyuri lesz az állandó navigátorom. Tavaly pár versenyre beugrott mellém Fodor Géza, aki továbbra is az MHH Rally Team csapatvezetője és az egyik mozgatórugója lesz. Géza tavaly megnyerte a gokartbajnokságot, és az idén emelte a tétet: két kategóriába is benevezett. Nekem is van gokartom, és gokart licencet is váltottam. Amikor a raliversenyek lehetővé teszik, én is szeretnék pár versenyen indulni. Az idén kezd gokartozni a fiam is, úgyhogy egyre erősödik a gokartcsapatunk is.

Végül az esélyeinkről is kellene pár szót ejtenem. 2009-ben és 2010-ben mentem N-es autóval, de szerintem ez az R4-es már egészen más. Nyilván minden autónak megvan a maga sajátossága, ahogyan az R3-asnak vagy a két WRC-nek is megvolt, amivel tavaly mentünk. Ahhoz, hogy a Mitsubishit ki tudjuk autózni, szükség lesz a tesztekre, de úgy gondolom, hogy az idén minden adott ahhoz, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból. Ha jól megy a versenyzés, akkor tapasztalatom szerint az eredmények is jönnek.

Sok jó versenyző lesz a mezőnyben, jó autókkal. Az R5-ösök és a Szuper–2000-esek jobbak, de tavaly is nyert versenyt R4-es autó, amikor még WRC-k is voltak a mezőnyben. Tavaly a szezonnyitón hetedikek lettünk, ennél az idén jobb eredményt szeretnék elérni Miskolcon.  A többit pedig meglátjuk.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,
R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax