Krózser R4-es Mitsubishivel indul a magyar bajnokságban

R4-es Mitsubishire vált Krózser Menyhért és Papp György, amivel az Országos Ralibajnokságban és a murva kupában szeretnének rajthoz állni. Emellett több tesztverseny és akár külföldi szereplés is szóba kerülhet. Az MHH Rally Team párosa két éve R3-as autóval indult az Európa-bajnokságon, tavaly pedig WRC-vel a magyar bajnokságban. Idei R4-es szereplésük tehát három éven belül a harmadik kategóriát jelenti. Krózser szerint azonban ez nem hátrány, sőt, akár előnyt is lehet kovácsolni belőle.

IMG_8496 (Large)

Krózser Menyhért: – Sokáig kiszámíthatatlan volt a magyar bajnokság sorsa, nem tudtuk, milyen irányba lépjünk. Az várható volt, hogy az idén WRC-vel már nem lehet bajnoki pontokat szerezni, ezért először mi is R5-ös, illetve Szuper–2000-es autóban gondolkoztunk. Végül minden szempontot mérlegelve az R4 mellett döntöttünk.

Egy ilyen Mitsubishivel sokkal nagyobbak a lehetőségeink, mint egy bérelt R5-össel vagy Szuper–2000-essel. Az Országos Ralibajnokság mellett a murva kupában is szeretnénk indulni, ami a Szombathely Ralival egy plusz futamot jelent. Ezt R5-össel már nem tudtuk volna bevállalni. Emellett sokkal többet tudunk tesztelni, rali 2-es, RTE vagy sprintfutamokon is rajthoz tudunk állni tapasztalatszerzési céllal, de külföldi versenyek is szóba jöhetnek. Ha nagyot kívánhatok, akkor a Barum vagy a Ciprus Rali Eb-futamon szívesen megméretném magam, de a környező országokban is jó versenyeket rendeznek, egy osztrák vagy horvát verseny ugyanúgy motiválna.

Az idén Papp Gyuri lesz az állandó navigátorom. Tavaly pár versenyre beugrott mellém Fodor Géza, aki továbbra is az MHH Rally Team csapatvezetője és az egyik mozgatórugója lesz. Géza tavaly megnyerte a gokartbajnokságot, és az idén emelte a tétet: két kategóriába is benevezett. Nekem is van gokartom, és gokart licencet is váltottam. Amikor a raliversenyek lehetővé teszik, én is szeretnék pár versenyen indulni. Az idén kezd gokartozni a fiam is, úgyhogy egyre erősödik a gokartcsapatunk is.

Végül az esélyeinkről is kellene pár szót ejtenem. 2009-ben és 2010-ben mentem N-es autóval, de szerintem ez az R4-es már egészen más. Nyilván minden autónak megvan a maga sajátossága, ahogyan az R3-asnak vagy a két WRC-nek is megvolt, amivel tavaly mentünk. Ahhoz, hogy a Mitsubishit ki tudjuk autózni, szükség lesz a tesztekre, de úgy gondolom, hogy az idén minden adott ahhoz, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból. Ha jól megy a versenyzés, akkor tapasztalatom szerint az eredmények is jönnek.

Sok jó versenyző lesz a mezőnyben, jó autókkal. Az R5-ösök és a Szuper–2000-esek jobbak, de tavaly is nyert versenyt R4-es autó, amikor még WRC-k is voltak a mezőnyben. Tavaly a szezonnyitón hetedikek lettünk, ennél az idén jobb eredményt szeretnék elérni Miskolcon.  A többit pedig meglátjuk.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,
R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“