Krózser Subaru WRC-vel indul a magyar bajnokságban

A Budai Team Subaru Impreza WRC-jével áll rajthoz az Országos Ralibajnokságban Krózser Menyhért és két navigátora, Fodor Géza, valamint Papp György. Az MHH Rally Team versenyzője az Orfű Ralin próbálta ki először az autót, ami után már nem is nagyon volt kérdéses, hogy mivel szeretne versenyezni, így a tavalyi IRC-szereplés után az idén újra itthon láthatjuk.

Krozser1

„Sokat gondolkoztunk rajta, hogy milyen autóval és hol versenyezzünk az idén” – mondta Krózser Menyhért. „Tavaly az IRC kétkerékhajtású kupájában vettünk részt, és az ott szerzett tapasztalatokat az idén tudtuk volna igazán hasznosítani, így logikus lépés lett volna, ha az IRC-utód Európa-bajnokságon indulunk, ami az egész csapatunk számára komoly kihívást jelentett volna.”

krozser_bul_002 (Medium)

„Ugyanakkor szerettünk volna itthon is versenyezni, ezért még az orfűi verseny előtt kipróbáltam egy R4-es Mitsubishit, a versenyen pedig a Budai Team Subaru WRC-jét. Nagyon tetszett az autó, gyakorlatilag az első kilométerektől kezdve azon tudtunk dolgozni, hogy az én stílusomhoz állítsuk, és vasárnap estére már nem volt kérdés, hogy milyen autóval és hol szeretnénk indult. Pár napba még beletelt, hogy a támogatóinkkal is megállapodjunk, de ma már biztosan kijelenthetem, hogy a Budai Team Subaru Impreza WRC-jével indulunk a magyar bajnokságban.”

„Nincs rajtunk nyomás az eredménnyel kapcsolatban, és szerintem csak az első verseny után dől el, hogy milyen eredményt lehet elérni az autóval. Mi mindesetre nagyon motiváltak vagyunk és mindent el fogunk követni azért, hogy a maximumot hozzuk ki belőle. Remélem, a közönség számára is örömet tudunk okozni vele, hogy egy ilyen technikát újra láthatnak a mezőnyben és a magyar ralisport újbóli felemelkedéséhez is hozzájárulhatunk.”

Krozser2

„Az idei év érdekessége lesz, hogy két navigátorral versenyzek felváltva. Fodor Gézával 2006 és 2010 között versenyeztünk együtt. Utána munkahelyi elfoglaltsága miatt nem tudta vállalni a navigálást, de csapatvezetőként továbbra is segítette a munkámat, a magánéletben pedig az egyik legjobb barátom. Most a WRC őt is annyira felcsigázta, hogy pár versenyre beül navigálni. Tavalyi navigátorom, Papp György szintén megmarad, vele is fogok az idén versenyezni, amikor pedig nem az autóban ül, akkor a csapat munkáját segíti.”

„Az orfűi három gyorsasági szakasz csak arra volt elegendő, hogy belekóstoljunk az autó ízébe, így természetesen az Eger Rali előtt szeretnénk tesztelni és komolyan felkészülni az első versenyre.”

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax