Krózser szerencsés szerencsétlen versenye

Szerencsésen ért véget Krózser Menyhért és Fodor Géza idei legpechesebb versenye, a Veszprém Rali. A versenyt ugyan nem tudták befejezni, és gyakorlatilag egyetlen olyan gyorsasági szakaszt sem teljesítettek, ahol a motor melegedése vagy az elszakadt fékcső ne hátráltatta volna őket, de az autót meg tudták menteni. A hetedik gyorsasági szakaszon ugyanis kigyulladt a Subaru Impreza WRC motortere, de Menyában volt annyi lélekjelenlét, hogy nem állt meg azonnal, csak az egy kilométerre lévő rescue-pont előtt, ahol a technikai mentő csapat sikeresen eloltotta az autót.

A műszaki problémák ellenére az MHH Rally Team párosa az első napot a negyedik helyen zárta, másnap a hatodik gyorsasági szakasz után a hatodik helyen állt, amikor kénytelen volt a versenyt feladni.

MenyaVeszprem2

Krózser Menyhért: – Nagyon csalódott vagyok. A verseny előtti teszten még minden jónak tűnt. Angliából béreltünk murva gátlókat, amivel nagyon meggyőző volt a Subaru. Úgy gondoltam, hogy a megerősödött mezőnyben is abszolút esélyesek vagyunk a dobogóra.

Az első gyorsasági szakaszon 2-3 km után elkezdett melegedni a motor és vészprogramra kapcsolt. Nem volt ALS-ünk, ami miatt óvatosabban mentünk, egyszer le is fulladtunk. Mivel nem volt szervíz a két gyors között, ez a probléma a második gyorson ismét előjött, az utolsó pár kilométeren pedig elszakadt a bal hátsó fékcsövünk, ezért csak az első kereket tudtuk fékezni. Ez nemcsak amiatt baj, hogy hiányzik a hátsó fékerő, hanem az autó viselkedése is megváltozik: rálépsz a fékre, és azonnal elkezdi tolni az orrát. Ennek ellenére a második gyorsaságin harmadik időt futottunk és a negyedik helyen álltunk.

MenyaVeszprem1

Másnapra kicseréltük a fékcsövet, de az első gyorsaságin megint elszakadt ugyanaz a bal hátsó, így az első kör mind a három szakaszán csak első fékünk volt. A második kör második gyorsaságiján kigyulladt a motorunk. Tudtam, hogy egy kilométerre van egy elágazás, ahol van egy rescue-pont. Odáig elmentünk, ahol gyorsan sikerült eloltani az autót. Ezúton is köszönöm a rescue személyzetének a segítséget. Ha ők nincsenek, vagy ha azonnal megállunk, amikor kigyulladt az autó, akkor biztosan leégett volna.

Sajnálom, hogy így alakult a hétvégénk, és hogy nem tudtuk megmutatni, mire vagyunk képesek. Az első két versenyen tökéletesen működött az autó, egyetlen műszaki hibánk sem volt. Ha gond nélkül végigmegyünk, biztosan jó eredményt tudtunk volna elérni, de hát ilyen a rali.

MenyaVeszprem4

Fodor Géza: – Az év elején a gokartos elfoglaltságaim miatt úgy beszéltük meg a csapattal, hogy 3-3 versenyen navigálunk én és Papp Gyuri, felváltva. Nagyon örültem neki, hogy a veszprémi hétvégém szabad, mivel nagyon nagy kedvencem a murva. Nem tudom szavakba önteni csalódottságomat, hogy nem volt egy tiszta gyorsunk sem, ahol igazán megmutathattuk volna, mire vagyunk képesek. Természetesen megyünk tovább és bízunk benne, hogy a szerencse is mellénk fog állni.

MenyaVeszprem3

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax