Krózser WRC-vel indul Orfűn

A Budai Team Subaru Impreza WRC-jével áll rajthoz Krózser Menyhért és Papp György március 10-én, az Orfű Ralin. Az MHH Rally Team párosa tesztelésre szánja a versenyt, melynek tapasztalatai alapján döntenek arról, hogy az idén milyen autóval és milyen bajnokságban induljanak.

„Tavaly R3-as autóval indultunk az IRC-n és sokat törtük a fejünket, hogy az idén milyen autóval és hol versenyezzünk” – mondta Krózser Menyhért. „Az IRC-utód Eb logikus döntés lenne, de mivel az idén újra értékelik a WRC-ket a magyar bajnokságban, kíváncsiak voltunk rá, hogy mit tudhat ma egy ilyen autó.”

„Az Orfű Ralit tesztelésre szánjuk. Az első gyorsaságin fogom először vezetni az autót. Elmehettünk volna egy privát tesztre is, de úgy gondolom, hogy egy autót versenykörülmények között lehet a legjobban kiismerni, arról nem is beszélve, hogy így a község számára is élményt okozhatunk és emelhetjük a verseny rangját.”

„Eredmény szempontjából nincs rajtunk nyomás, persze most is, mint mindig, nyerni szeretnénk, de most nem ez a legfontosabb. Tavaly három különböző R3-as autóval versenyeztem az IRC-n. A Mikulás és a Szilveszter Ralin kipróbáltam egy N-es Mitsubishit, a pénteki teszten pedig gurultam pár kört egy R4-es Mitsubishivel is. A vasárnapi verseny után a WRC-vel is lesz tapasztaltunk, így hamarosan el tudjuk dönteni, hogy milyen bajnokságban és milyen autóval versenyezzünk az idén.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program