Latvala defekt, Loeb vezet – Wales Rali 1. nap

Három Citroën áll a 2010-es szezonzáró, Wales Rali élén az első nap után. Sébastien Loeb 1,8 másodperc előnnyel vezet Petter Solberg és 3,6 másodperc előnnyel Sébastien Ogier előtt. Jari-Matti Latvala egy defektnek köszönhetően veszítette el első helyét és csúszott vissza a hatodikra.

Az első négy gyorsasági mindegyike után váltotta egymást az élen Loeb és Latvala. Utóbbi a negyedik szakaszon vette vissza a vezetést és egészen a pénteki utolsó előtti gyorsaságiig az élen állt. Az utolsó Myherin 2-n azonban defektet kapott, amivel több mint egy percet veszített és visszaesett a hatodik helyre.

Két gyorsaságival a nap vége előtt még Loeb sem remekelt, aki a második Harfenen veszített sok időt a mély nyomban összegyűlt esővíz miatt és mindössze a negyedik helyen állt. Az utolsó két gyorsaságit azonban megnyerte és Latvala defektje után átvette a vezetést.

Nagyon szoros mögötte a mezőny, hiszen a második  Solberg és a harmadik Ogier is négy másodpercen belül következnek.

Az idén nem túlságosan remeklő Mikko Hirvonen 42 másodperccel lemaradva a negyedik a legjobb Forddal, míg Dani Sordo egy megforgást követően az ötödik 48 másodperc hátránnyal.

Latvala a defektje ellenére is a hatodik.

A második vonal versenyét Henning Solberg vezeti, aki már két és fél perccel van lemaradva Loeb mögött, őt követi Matthew Wilson, Mads Ostberg és Kimi Räikkönen.

Az S2000-esek versenyét Andreas Mikkelsen vezeti.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax