Latvala nyerte a Finn Ralit

Pályafutása egyik legnagyobb sikerét elérve Jari-Matti Latvala nyerte a Finn Ralit, a Citroën két gyári versenyzője, Sébastien Ogier és Sébastien Loeb előtt.

A 25 éves finn versenyző ezzel megdöntötte Markku Alen rekordját, és ő lett a hazai futama legfiatalabb győztese.

„Ez egy olyan álom volt, amire még nem is mertem volna gondolni” – mondta Latvala a győzelemrő. „Egész kicsi korom óta arról álmodtam, hogy egyszer megnyerem a Finn Ralit. A szurkolók fantasztikusak voltak, és a saját honfitársaim előtt nyertem. Ez egyszerűen hitetlen számomra.”

„Nagyszerű dolog a legfiatalabb Finn Rali győztesnek lenni. Loeb minden rekordot besöpört, így legalább nekem is maradt egy kevés.”

Latvala a hetedik szakaszon vette át a vezetést Petter Solbergtől, de egészen az utolsó előtti gyorsaságiig komoly nyomás alatt tartotta a két Citroënes. Latvala azonban ellenállt és még azzal a teherrel is megküzdött, hogy Hirvonen kiesése után ő maradt az egyetlen gyári Ford versenyző.

Remekül sikerült Sébastien Ogier bemutatkozása a Citroën gyári csapatában, hiszen ezúttal is megverte Sébastien Loeböt és a második helyen végzett. Ogier ezzel mind a három legutóbbi murvás versenyen legyőzte Loeböt.

A hatszoros világbajnoknak nem volt sietnie valója. A Finn Rali nem az ő versenye, ráadásul pénteken megrongálta C4 WRC-je első lökhárítóját, ami miatt vezethetetlen volt az autója. Ez után nem kockáztatott, és bejött harmadiknak, de még így is toronymagasan, 48 pont előnnyel vezeti a vb-t.

Az első napon még vezető Petter Solberg nem tudott többet kicsavarni privát Citroënjéből és végül a negyedik helyen végzett, megelőzve a Citroën Junior versenyzőjét, Dani Sordót.

Matthew Wilson, a Stobart–Forddal lett a hatodik, Mads Ostberg pedig a hetedik helyre hozta Subaru WRC-jét, miután az első napon sok időt veszített egy eltört felnivel.

Az egy futamra visszatért Juha Kankkunen remekül helytállt és a nyolcadik helyen fejezte be a versenyt.

Kimi Räikkönen a verseny második napján csúszott árokba, ahol tíz percet töltött, így végül csak a 24. helyen ért célba.

A Szuper–2000-esek versenyében hármas Skoda győzelem született, az IRC élmenő, Juho Hänninen volt a leggyorsabb, PG Andersson és Patrik Sandell előtt.

A világbajnokságot Loeb vezeti 166 ponttal. Ogier a második 118-cal, Latvala pedig a harmadik 105-tel.

A gyártók versenyében a Citroën tovább növelte előnyét, és 265 ponttal áll az élen a 210 pontos Ford és a 145 pontos Citroën Junior Team előtt.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.