Latvala nyerte a Finn Ralit

Pályafutása egyik legnagyobb sikerét elérve Jari-Matti Latvala nyerte a Finn Ralit, a Citroën két gyári versenyzője, Sébastien Ogier és Sébastien Loeb előtt.

A 25 éves finn versenyző ezzel megdöntötte Markku Alen rekordját, és ő lett a hazai futama legfiatalabb győztese.

„Ez egy olyan álom volt, amire még nem is mertem volna gondolni” – mondta Latvala a győzelemrő. „Egész kicsi korom óta arról álmodtam, hogy egyszer megnyerem a Finn Ralit. A szurkolók fantasztikusak voltak, és a saját honfitársaim előtt nyertem. Ez egyszerűen hitetlen számomra.”

„Nagyszerű dolog a legfiatalabb Finn Rali győztesnek lenni. Loeb minden rekordot besöpört, így legalább nekem is maradt egy kevés.”

Latvala a hetedik szakaszon vette át a vezetést Petter Solbergtől, de egészen az utolsó előtti gyorsaságiig komoly nyomás alatt tartotta a két Citroënes. Latvala azonban ellenállt és még azzal a teherrel is megküzdött, hogy Hirvonen kiesése után ő maradt az egyetlen gyári Ford versenyző.

Remekül sikerült Sébastien Ogier bemutatkozása a Citroën gyári csapatában, hiszen ezúttal is megverte Sébastien Loeböt és a második helyen végzett. Ogier ezzel mind a három legutóbbi murvás versenyen legyőzte Loeböt.

A hatszoros világbajnoknak nem volt sietnie valója. A Finn Rali nem az ő versenye, ráadásul pénteken megrongálta C4 WRC-je első lökhárítóját, ami miatt vezethetetlen volt az autója. Ez után nem kockáztatott, és bejött harmadiknak, de még így is toronymagasan, 48 pont előnnyel vezeti a vb-t.

Az első napon még vezető Petter Solberg nem tudott többet kicsavarni privát Citroënjéből és végül a negyedik helyen végzett, megelőzve a Citroën Junior versenyzőjét, Dani Sordót.

Matthew Wilson, a Stobart–Forddal lett a hatodik, Mads Ostberg pedig a hetedik helyre hozta Subaru WRC-jét, miután az első napon sok időt veszített egy eltört felnivel.

Az egy futamra visszatért Juha Kankkunen remekül helytállt és a nyolcadik helyen fejezte be a versenyt.

Kimi Räikkönen a verseny második napján csúszott árokba, ahol tíz percet töltött, így végül csak a 24. helyen ért célba.

A Szuper–2000-esek versenyében hármas Skoda győzelem született, az IRC élmenő, Juho Hänninen volt a leggyorsabb, PG Andersson és Patrik Sandell előtt.

A világbajnokságot Loeb vezeti 166 ponttal. Ogier a második 118-cal, Latvala pedig a harmadik 105-tel.

A gyártók versenyében a Citroën tovább növelte előnyét, és 265 ponttal áll az élen a 210 pontos Ford és a 145 pontos Citroën Junior Team előtt.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program