Latvala vezet – Finn Rali első nap

Jari-Matti Latvala áll az élen az eseményekben bővelkedő Finn Rali első napja után.

A Ford jó szereplése már csak rajta áll, hiszen a másik két gyári autóval Mikko Hirvonen és Khalid Al-Qassimi éppúgy felborult, mint a Stobart–Ford versenyzője, Henning Solberg.

Latvala 9,1 másodperc előnnyel vezet Petter Solberg előtt. Tőlük egy kicsit lemaradva, de még lőtávolban következik a két gyári Citroën pilóta, Sébastien Ogier és Sébastien Loeb, 21,8 és 32 másodperc hátránnyal.

A verseny első napját Mikko Hirvonen kezdet a leggyorsabban. Loeb szerint akkora tempót diktált a finn, hogy ha nem esik el, a nap felénél lévő szervizparkba akár fél perc előnnyel hajthatott volna be. Ám a negyedik gyorsaságin egy ugrató után lecsúszott az útról és 160 km/h-s sebességgel többször látványosan felborult.

Ekkor állt az élre Petter Solberg, akitől azonban délután Latvala vette át a vezetést.

Loebnek sem volt tiszta napja. Ő a negyedik szakaszon szakította le lökhárítója egy darabját, ami annyira felborította a C4 WRC aerodinamikáját, hogy képtelen volt az autóval bekanyarodni.

Egy darabig Dani Sordo volt a legjobb Citroën versenyző, ám a nap végére Ogier és Loeb is megelőzték így az ötödik helyről várhatja a folytatást.

Matthew Wilson a hatodik a Stobart–Forddal, míg a nyolc év után a ralipályákra visszatért négyszeres világbajnok, Juha Kankkunen a kiváló hetedik helyen autózik.

Kimi Räikkönen egyelőre nem tudta eredményre váltani a versenyen tavaly megszerzett tapasztalatát, és a nyolcadik helyen áll.

A Szuper–2000-esek versenyében négy Skoda vezet Hänninen, Rantanen, Andersson, Sandell sorrendben.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.