Latvala vezet – Finn Rali első nap

Jari-Matti Latvala áll az élen az eseményekben bővelkedő Finn Rali első napja után.

A Ford jó szereplése már csak rajta áll, hiszen a másik két gyári autóval Mikko Hirvonen és Khalid Al-Qassimi éppúgy felborult, mint a Stobart–Ford versenyzője, Henning Solberg.

Latvala 9,1 másodperc előnnyel vezet Petter Solberg előtt. Tőlük egy kicsit lemaradva, de még lőtávolban következik a két gyári Citroën pilóta, Sébastien Ogier és Sébastien Loeb, 21,8 és 32 másodperc hátránnyal.

A verseny első napját Mikko Hirvonen kezdet a leggyorsabban. Loeb szerint akkora tempót diktált a finn, hogy ha nem esik el, a nap felénél lévő szervizparkba akár fél perc előnnyel hajthatott volna be. Ám a negyedik gyorsaságin egy ugrató után lecsúszott az útról és 160 km/h-s sebességgel többször látványosan felborult.

Ekkor állt az élre Petter Solberg, akitől azonban délután Latvala vette át a vezetést.

Loebnek sem volt tiszta napja. Ő a negyedik szakaszon szakította le lökhárítója egy darabját, ami annyira felborította a C4 WRC aerodinamikáját, hogy képtelen volt az autóval bekanyarodni.

Egy darabig Dani Sordo volt a legjobb Citroën versenyző, ám a nap végére Ogier és Loeb is megelőzték így az ötödik helyről várhatja a folytatást.

Matthew Wilson a hatodik a Stobart–Forddal, míg a nyolc év után a ralipályákra visszatért négyszeres világbajnok, Juha Kankkunen a kiváló hetedik helyen autózik.

Kimi Räikkönen egyelőre nem tudta eredményre váltani a versenyen tavaly megszerzett tapasztalatát, és a nyolcadik helyen áll.

A Szuper–2000-esek versenyében négy Skoda vezet Hänninen, Rantanen, Andersson, Sandell sorrendben.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“