Léhi Sándor

A Textura Sport Club közleménye

Meghatározó tagját veszítette el a Textura Sport Club: Léhi Sándor, a csapat versenyautóinak építője, felkészítője végleg letette a szerszámot, óriási űrt hagyva ezzel maga után a családjában, barátai körében, a csapatban és az egész magyar autósportban.

Sanyi bácsi kilenc éve csatlakozott a Textura csapatához, részt vette mind a négy versenyautó, az Escort Mk I-es, Mk II-es és a Brutál Turbó valamint a gruppe 2-es Zsiguli építésében és felkészítésében. Munkájának köszönhetően a csapat mindig kiváló autóval versenyezhetett, műszaki hiba miatt szinte soha sem kellett futamot feladni.

Betegsége alatt is kitartóan dolgozott a versenyautókon, az utolsó pillanatig a műhelyben volt.

„Nagyon nagy veszteség számunkra Sanyi bácsi távozása, nem csak egy kiváló szakembert, de egy nagyon jó barátot is elveszítettünk – mondta Wirtmann Ferenc. – A műhely volt az élete, csak tökéletes munkát adott ki a kezei közül és mindig biztosak lehettünk benne, hogy hibátlan autót kapunk a versenyre.

Hatalmas küzdő volt, az utolsó pillanatig kitartott. A Salgó Kupa után vasárnap éjfélkor még a műhelyben várta a fiúkat, mert kíváncsi volt rá, mi történt a versenyen.

Az egész csapat nevében ezúton szeretném kifejezni őszinte részvétünket minden hozzátartozója és barátja számára.”

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.