Leitold: ékszíj, motor és hétórás piknik az erdőben

Három gyorsasági szakaszon keresztül vezette a Mecsek Ralin a historic D3-as kategóriáját Leitold Károly és Bazsó Ildikó, ám a negyediken megállt a Fiat 131 Abarth motorja. A páros így az orfűi pálya szélén rekedt és csak hét óra elteltével érkezett meg a trélerük, hogy kimentse őket. Szerencsére a szurkolók nem hagyták őket étlen-szomjan.

079B0190 (Large)

„Nagyon készültünk a Mecsek Ralira, szeretem ezeket a pályákat és szinte hazajárok ide” – mondta Leitold Károly. „A rajtnál kicsit méltatlanul hátrasoroltak minket, kivettek a nemzetközi mezőnyből, ami megmondom őszintén, nem esett jól. Nem csak velünk fordult elő, és szerintem ennél több figyelmet érdemelnének a magyar versenyzők is.

Péntek este, az első gyorsasági előtt két kilométerrel megállt az autó. A motor ledobta a vadonatúj bordásszíjat, ami az olajpumpát és a befecskendezőt hajtja. Ha nincs olajnyomás, akkor a gyújtás is letilt. Gyorsan visszaraktuk a szíjat, de így is késtünk egy percet.

Szombaton jól kezdtünk és az orfűi körgyorsaságin már kezdtem belelendülni, behozni az első napi hátrányunkat, de ahogy lefordultunk Remeterét felé, két hajtókarunk eltört, füstbe borítottunk mindent és vége volt a versenyünknek.”

IMG_7357 (Large)

„Délben estünk ki – veszi át a szót Bazsó Ildikó – a Mecseknek egy olyan részén, ahol még csak térerő sincs. Meg kellett várnunk a következő kör végét és csak este hétre tudtak értünk jönni a szervizesek, akik úgy találtak meg minket, hogy a GPS alapján bemérették az autót.

Pont egy turistapihenő mellett sikerült megállnunk, ahol volt pad, asztal. Pillanatok alatt ott voltak a szurkolók, akik azonnal megkínáltak étellel, itallal, úgyhogy hét órát piknikeztünk az erdőben. Ezúton is köszönjük nekik a szíves vendéglátást.”

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax