Leitold: ékszíj, motor és hétórás piknik az erdőben

Három gyorsasági szakaszon keresztül vezette a Mecsek Ralin a historic D3-as kategóriáját Leitold Károly és Bazsó Ildikó, ám a negyediken megállt a Fiat 131 Abarth motorja. A páros így az orfűi pálya szélén rekedt és csak hét óra elteltével érkezett meg a trélerük, hogy kimentse őket. Szerencsére a szurkolók nem hagyták őket étlen-szomjan.

079B0190 (Large)

„Nagyon készültünk a Mecsek Ralira, szeretem ezeket a pályákat és szinte hazajárok ide” – mondta Leitold Károly. „A rajtnál kicsit méltatlanul hátrasoroltak minket, kivettek a nemzetközi mezőnyből, ami megmondom őszintén, nem esett jól. Nem csak velünk fordult elő, és szerintem ennél több figyelmet érdemelnének a magyar versenyzők is.

Péntek este, az első gyorsasági előtt két kilométerrel megállt az autó. A motor ledobta a vadonatúj bordásszíjat, ami az olajpumpát és a befecskendezőt hajtja. Ha nincs olajnyomás, akkor a gyújtás is letilt. Gyorsan visszaraktuk a szíjat, de így is késtünk egy percet.

Szombaton jól kezdtünk és az orfűi körgyorsaságin már kezdtem belelendülni, behozni az első napi hátrányunkat, de ahogy lefordultunk Remeterét felé, két hajtókarunk eltört, füstbe borítottunk mindent és vége volt a versenyünknek.”

IMG_7357 (Large)

„Délben estünk ki – veszi át a szót Bazsó Ildikó – a Mecseknek egy olyan részén, ahol még csak térerő sincs. Meg kellett várnunk a következő kör végét és csak este hétre tudtak értünk jönni a szervizesek, akik úgy találtak meg minket, hogy a GPS alapján bemérették az autót.

Pont egy turistapihenő mellett sikerült megállnunk, ahol volt pad, asztal. Pillanatok alatt ott voltak a szurkolók, akik azonnal megkínáltak étellel, itallal, úgyhogy hét órát piknikeztünk az erdőben. Ezúton is köszönjük nekik a szíves vendéglátást.”

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax