Leitold ezúttal tesztelni, nem piknikezni megy a Mecsek Ralira

Egy év szünet után láthatjuk Leitold Károlyt és Bazsó Ildikót újra a ralipályákon. A tavalyi Mecsek Ralin tönkrement a Fiat 131 Abarth motorja, ami miatt a páros egészen estig piknikezett a vendégszerető szurkolók társaságában. Az idén azonban Leitoldnak más célja van. Az elmúlt 12 hónapban teljesen új motort épített, aminél állítása szerint aligha lehet jobbat készíteni a Fiatba. A Mecsek Ralin ezt szeretné kipróbálni, illetve az új Pirelli abroncsokat.

IMG_7357 (Large)

„Nagyon várjuk már a Mecsek Ralit, hiszen pont egy éve nem versenyeztünk” – mondta Bazsó Ildikó. „Több versenyt is terveztünk az idén, de a munka mind a kettőnket nagyon lekötött. Most jutottunk el odáig, hogy készen lett az autó és mi is el tudunk szabadulni. Tavaly az orfűi gyorsaságin ment tönkre a motorunk és piknikeztünk az erdőben egészen estig. A szurkolók nagyon kedvesek voltak, elláttak minket étellel, itallal, de az idén inkább szeretnék célba érni. Karcsi nagyon sokat dolgozott az új motoron, bízom benne, hogy meglesz a munkája eredménye.”

079B0190 (Large)

„Korábban is terveztem, hogy egyszer építek egy igazi motort a Fiatba, és miután tavaly két hajtókar is kikönyökölt, elérkezett ez a pillant” – mondta Leitold Károly. „Sikerült mindenből az igazi darabokhoz hozzájutni, jobb főtengely, jobb hajtókar került a motorba. Lehet, hogy erősebb is lett egy kicsit, de inkább a megbízhatóság volt a fő szempont. A Mecsek Rali lesz az új motor tesztje. Jövőre szeretnénk az Eb-n indulni, ahol mindennél fontosabb a megbízhatóság.”

079B0032 (Large)

„Új Pirelli gumikat vettem, olyat, amilyet Olaszországban is használnak a Fiatokon. Ezt is most fogjuk kipróbálni. Ha az első gyorsaságin sikerül jó időt autóznunk, akkor a többivel sem lesz gond.”

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax