A Historic Rali Európa-bajnokság már korábban eldőlt Leitold Károly és Bazsó Ildikó számára, akik Fiat 131 Abarth-tal a D csoportban a negyedik helyen végeztek. Ennek ellenére természetesen rajthoz állnak az Eb szezonzáró futamán, a Mecsek Ralin, ahol az igen előkelő kettes rajtszámot kapták.
Leitold Károly: – A bajnokság már eldőlt a számunkra. Sajnos az idei nyolc Eb-futamunkból ötször kiestünk, így nem maradt esélyünk a dobogóra. A Mecsek Ralit azonban nem akartuk kihagyni, hiszen Pécsre úgy járunk autóversenyre, mintha haza mennénk és nagyon megtisztelő dolog, hogy a rendezőktől a hármas rajtszámot kaptuk.
– Az időjárás várhatóan nem lesz a legjobb, én jobban szeretek száraz pályán versenyezni, a vizes, faleveles út sokkal nagyobb koncentrációt igényel és elég idegőrlő dolog lesz, de ne panaszkodjunk, mert ez a rali.
– Tétje ugyan nincs a versenynek, de mi ugyanúgy készülünk rá, szeretnénk a szezont egy jóízű autózással és egy jó eredménnyel zárni.
Bazsó Ildikó: – A Mecsek Rali az egyik kedvenc versenyem. Itt indultam a legtöbbször és az olasz Eb-futamok mellett itt is érzem a legjobban magam. Az idei sok kiesés után nagyon szeretnék célba érni és nagyon vágyom rá, hogy vasárnap jó fáradtan felálljunk a céldobogóra és elmondhassuk, hogy egy kemény versenyen vagyunk túl.
A Historic Rali-Európa-bajnokság D csoportjának állása
Carlo Marenzana 114 pont
Wirtmann Ferenc 83 pont
Maurizio Pagella 80 pont
Leitold Károly 47 pont
Joaquin Domenech 3 pont
Marc Valliccioni 1 pont
Navigátorok:
Luca Beltrame 114 pont
Roberto Brea 80 pont
Barna György 55 pont
Bazsó Ildikó 47 pont
Marie-Josée Cardi 1 pont
Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn
Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.
„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott.
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes.
Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak.
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.
Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét.
A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.
„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével.
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam.
Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek.
„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax