Leitold maximális ponttal tért haza az Észt Raliról

A maximálisan megszerezhető 15 ponttal lett gazdagabb Leitold Károly és Bazsó Ildikó az Észt Rali Historic Európa-bajnoki futamon. Ezt az Eb-mezőnyben a D korcsoport és a D3-as kategória megnyerésével érték el, amellyel a D csoport bajnokságában megerősítették a negyedik helyezésüket és húsz pontra csökkentették hátrányukat a harmadik helyezetthez képest.

Leitold_Eszt_2015_01

Az észt verseny új volt az Európa-bajnokság mezőnye számára, és különösen nehéznek bizonyult, amit a sok kieső is jól szemléltetett. Leitold hat éve ment utoljára murván, ezért óvatosan és taktikusan kezdett, amiről már az első nap végén bebizonyosodott, jó döntés volt.

Leitold Károly: – Nagyon jó verseny volt, az egyik legjobban szervezett, amin valaha is indultam. Nem voltak nagy reményeim, hiszen 2009-ben mentem utoljára murván, szerettünk volna célba érni és pontokat szerezni. Az autóra is nagyon kellett vigyázni, mert nem hoztuk haza, hanem kint hagytuk Finnországban, a következő Eb-futam helyszínén.

Leitold_Eszt_2015_02

Aki nem járt még Észtországban, az nem tudja, hogy milyen nehéz ez a verseny. Az északiak mindenkit agyonvertek. Ők a murvákon élnek, kéthetente van versenyük, nagyon profik és borzalmasan jól is mennek rajta, de ezt úgy értsd, hogy életre, halálra. Teljesen mindegy, mibe ülnek, egy széria Volgával is megvernek mindenkit. Az Eb-mezőny a nyomukba sem ért. Nagyon sokan hibáztak és már az első nap végén láttuk, hogy ha célba érünk, akkor megvan a 15 Eb-pont, ezért nem is kockáztattam, mindent a célba érésnek rendeltem alá.

A pályák rettenetesen csúsztak. Volt olyan gyorsasági, aminek a célja és a stopja között nyolcszáz méter volt, mert annál rövidebb szakaszon nem tudtál volna megállni.

Most a finn versenyre koncentrálunk, aztán jönnek a déli versenyek és a Mecsek Rali. Matematikai esélyünk még van a D csoport harmadik helyére, úgyhogy nem adjuk fel.

A Historic Rali-Európa-bajnokság D csoportjának állása:

  1. Marenzana 89 pont
  2. Wirtmann 70 pont
  3. Pagella 50 pont
  4. Leitold 30 pont
  5. Domenech 2 pont
  6. Valliccioni 1 pont
Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.