Leitold újabb sikere a Lahti Ralin

Újabb, a maximálisan megszerezhető, 15 ponttal lett gazdagabb Leitold Károly és Bazsó Ildikó a rali-Európa-bajnokság finnországi futamán, a Lahti Ralin. A magyar páros Fiat 131 Abarth-tal az Eb-re nevezett versenyzők közül a D csoportban és a D3-as kategóriában is az élen végzett. Ezzel a peches szezonkezdés után öt pontra csökkentették hátrányukat a bajnokság harmadik helyezettjéhez képest, így Leitold álma, az Eb-dobogó elérhető közelségbe került.

LeitoldLahti201501

A Lahti Rali érdekessége volt, hogy az első két helyért a rali-világbajnokságról jól ismert versenyzők vívtak. A győzelmet Jari-Matti Latvala szerezte meg Audi Quattróval, míg Mikko Hirvonen Ford Escort Mk II-essel második lett. Az abszolút első 15 helyen pedig egy kivétellel csak finn versenyzők végeztek.

Leitold Károly: – Nagyon jó verseny volt, de egyben nagyon nehéz is. A finn pályákról mindenki tudja, hogy milyen speciálisak és szerintem nem hogy nehéz, de lehetetlen felvenni a versenyt azokkal, akik ezeken az utakon nőttek fel.

LeitoldLahti201502

Kevesen jöttünk el az Eb-mezőnyből és be kell ismerni, hogy borzasztóan kikaptunk a finnektől, akik nagyon betyárosan mennek. Igaz, hatalmasakat is tudnak esni.

Nekünk az első nap összetört a bal hátsó kerékagycsapágyunk, amit nem tudtunk kicserélni, ezért óvatosan kellett teljesítenünk az egész távot. Nagyon sok áldozatot vállaltunk ezért a versenyért és tudtam, hogy ha célba érünk, akkor megvan a 15 pont, úgyhogy nem akartam kockáztatni.

Öt pontra sikerült felzárkóznunk az Eb-n a harmadik helyre, most jönnek majd az olasz versenyek és a Mecsek Rali, ahol nagyon szeretnénk az év végi dobogóért megküzdeni.

LeitoldLahti201503

Bazsó Ildikó: – Nagyon érdekes verseny volt a Lahti Rali. Három héttel ezelőtt Észtországban egy szigorú szabályok között megrendezett versenyen vettünk részt, ahol a pályabejáráson már azért is büntettek, ha 50 helyett 51-gyel mentél.

Finnországban ezt sokkal lazábban kezelték, nem volt GPS a tréningautóban, nem csak kétszer lehetett bejárni a pályákat. Viszont szokatlan módon az időellenőrzőkön nem volt kirakva óra és nem is mondták meg, hogy mennyi az idő, csak a saját mérésedre tudtál hagyatkozni.

Rengeteg szurkoló volt a versenyen, hatalmas népünnepélyt csaptak és nagyon jól esett úgy elrajtolni, hogy ott volt a magyar zászló is, amit kizárólag a mi tiszteletünkre húztak fel.

Bazso_Latvala_Lahti2015

A Historic Rali-Európa-bajnokság D csoportjának állása:

  1. Marenzana 89 pont
  2. Wirtmann 70 pont
  3. Pagella 50 pont
  4. Leitold 45 pont
  5. Domenech 2 pont
  6. Valliccioni 1 pont

 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax