Lesz-e Ford az IRC-n?

Egyelőre nem nevezett a Ford gyár az IRC 2010-es bajnokságára, így jelen állás szerint a vadonatúj Ford Fiesta Szuper–2000-essel indulók nem szerezhetnek IRC-pontot, és nem szerepelhetnek az Eurosport gigantikus élő közvetítésében sem.

A Ford és az IRC-t működtető Eurosport Events között még folynak a tárgyalások a nem csekély nevezési díj befizetéséről, amely bőségesen megérné a Fordnak, hiszen cserébe a befizetett összeg sokszorosát kapja vissza műsoridőben. Arról nem is beszélve, hogy ha nem neveznek, akkor elveszthetik az IRC-n induló versenyzők piacát.

A hírek szerint ez okoz dilemmát a rali világbajnokságra és az IRC-re egyaránt visszatérni készülő Andreas Mikkelsennél is. A húszéves norvég versenyző 2007-ben és 2008-ban több vb-futamon indult Ford Focus WRC-vel, de a tavalyi évet a Norvég és a Lengyel Ralit leszámítva kihagyta a nemzetközi porondon.

Idén a Szuper–2000-es világkupán akar részt venni vagy egy Skoda Fabia, vagy pedig egy Ford Fiesta S2000-essel. A szezont azonban az IRC-n kezdené, a Monte-Carlo Ralival. Itt azonban csak olyan autóval akar indulni, amellyel IRC pontokat lehet szerezni.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.