Egyelőre nem nevezett a Ford gyár az IRC 2010-es bajnokságára, így jelen állás szerint a vadonatúj Ford Fiesta Szuper–2000-essel indulók nem szerezhetnek IRC-pontot, és nem szerepelhetnek az Eurosport gigantikus élő közvetítésében sem.
A Ford és az IRC-t működtető Eurosport Events között még folynak a tárgyalások a nem csekély nevezési díj befizetéséről, amely bőségesen megérné a Fordnak, hiszen cserébe a befizetett összeg sokszorosát kapja vissza műsoridőben. Arról nem is beszélve, hogy ha nem neveznek, akkor elveszthetik az IRC-n induló versenyzők piacát.
A hírek szerint ez okoz dilemmát a rali világbajnokságra és az IRC-re egyaránt visszatérni készülő Andreas Mikkelsennél is. A húszéves norvég versenyző 2007-ben és 2008-ban több vb-futamon indult Ford Focus WRC-vel, de a tavalyi évet a Norvég és a Lengyel Ralit leszámítva kihagyta a nemzetközi porondon.
Idén a Szuper–2000-es világkupán akar részt venni vagy egy Skoda Fabia, vagy pedig egy Ford Fiesta S2000-essel. A szezont azonban az IRC-n kezdené, a Monte-Carlo Ralival. Itt azonban csak olyan autóval akar indulni, amellyel IRC pontokat lehet szerezni.
Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát.
Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot.
Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett.
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért
A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított.
Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt.
A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított.
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért
„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam.
Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet.
Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak.
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért
Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“