Levi kalandjai a Hungaroringen

Akár dobogóra is állhatott volna Losonczy Levente, az ESET V4 Clio Kupa szezonzáróján, ám egy kicsit türelmetlen lekörözéssel megfosztotta magát a második helytől, így két ötödik helyezést szerzett. A négy fordulós bajnokságban pedig annak ellenére, hogy a brnói hétvégét a vírushelyzet miatt ki kellett hagynia, az ötödik helyen végzett. Az eredménynél azonban sokkal fontosabb volt a rengeteg tapasztalat, amit a hazai pályán szerzett.

„Nagyon megerősödött a mezőny tavalyhoz képest – mondta az MHH Kart Team versenyzője. – Az időmérőn egyéni körrekordot futottam a Hungaroringen, ami az ötödik rajthelyre volt elég. Az autó talán most volt az idén a legversenyképesebb. Csütörtökön sikerült egy hajtás problémát megoldani, valószínűleg ez is javított rajta.

Az első futamon jól kaptam el a rajtot, és a negyedik–ötödik helyért harcoltam. A kettes kanyarban azonban meglöktek hátulról, keresztbe állt a Clio, amit vissza tudtam hozni, de sok másodpercet veszítettem vele. Az ötödik helyezettet az utolsó körben sikerült visszaelőznöm.

A második futamban esett az eső, itt már a rajtnál sikerült egy pozíciót javítani. Utána feljöttem egészen a második helyre. Próbáltam az elsőt utolérni, de nem tudtam csökkenteni a hátrányomat. Az utolsó előtti körben, a Mansell-kanyarban kicsit türelmetlenül akartam lekörözni egy jóval lassabb, Mazda kupás autót, összeütköztünk, megcsúszott az autóm hátulja, és a bukótérben lefulladtam. Visszaestem a hetedik helyre, ahonnan kettőt előzve jöttem fel az ötödikre.

Sajnálom ezt a futamot, mert meglehetett volna az idei első dobogóm, de ebből is tanultam, legközelebb türelmesebb leszek.

Nagyon pozitívan értékelem a hétvégét, sokat fejlődtem vezetéstechnikában is és az autó beállításában is. Ezt kell jövőre folytatni.

A Clio kupás szezonunk elég rövid volt, a négy versenyből csak háromszor tudtam rajthoz állni, de ez igaz a mezőny nagy részére. Grobnikban meglehetett volna a dobogó, a Slovakia Ringet én rontottam el azzal, hogy az edzésen falnak ütköztem, de mindez a fejlődési folyamat része. Ebben a mezőnyben az ötödik hely jó eredménynek számít.

Szeretném megköszönni az autót biztosító Zsille Motorsportnak valamint Váradi Attilának, Hatvani Bálintnak, Zsigrai Tamásnak, Villás Zsoltnak, Somogyi Lórántnak és Bogdán Miklósnak az egész éves munkáját. Remélem, hogy jövőre több versenyünk lesz, és még jobb eredményt fogunk közösen elérni.“

Eredmények, Losonczy Levente, ESET V4 Renault Clio Kupa, Hungaroring

2. futam: 5.
1. futam: 5.
Időmérő: 5.
Résztvevők: 8

ESET V4 Renault Clio Kupa 2020-as végeredménye

1. Tomas Pekar 190
2. Adam Rzepecki 102
3. Pawel Wysmyk 90
4. Tomasz Rzepecki 77
5. Mark Mramor 56
6. Losonczy Levente 56
7. Jonas Karklys 46
8. Miha Primozic 30
9. Andrea Tronconi 24
10. Zoran Poglajen 23
11. Alliyyah Koloc 20
12. Sandi Jeram 18
13. Thomas Fischer 16
14. Richard Meixner 16
15. Alfred Fischer 8
16. Igor Tomljanovc 4
17. Yasmeen Koloc 3

ESET V4 Renault Clio Kupa 2020-as versenynaptára

július 25–26. Grobnik (Horvátország)
augusztus 22–23. Slovakia Ring (Szlovákia)
szeptember 5–6. Brno (Csehország)
október 24–25. Hungaroring (Magyarország)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House, Solenal Organic Disinfection

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax