Levi kalandjai a Hungaroringen

Akár dobogóra is állhatott volna Losonczy Levente, az ESET V4 Clio Kupa szezonzáróján, ám egy kicsit türelmetlen lekörözéssel megfosztotta magát a második helytől, így két ötödik helyezést szerzett. A négy fordulós bajnokságban pedig annak ellenére, hogy a brnói hétvégét a vírushelyzet miatt ki kellett hagynia, az ötödik helyen végzett. Az eredménynél azonban sokkal fontosabb volt a rengeteg tapasztalat, amit a hazai pályán szerzett.

„Nagyon megerősödött a mezőny tavalyhoz képest – mondta az MHH Kart Team versenyzője. – Az időmérőn egyéni körrekordot futottam a Hungaroringen, ami az ötödik rajthelyre volt elég. Az autó talán most volt az idén a legversenyképesebb. Csütörtökön sikerült egy hajtás problémát megoldani, valószínűleg ez is javított rajta.

Az első futamon jól kaptam el a rajtot, és a negyedik–ötödik helyért harcoltam. A kettes kanyarban azonban meglöktek hátulról, keresztbe állt a Clio, amit vissza tudtam hozni, de sok másodpercet veszítettem vele. Az ötödik helyezettet az utolsó körben sikerült visszaelőznöm.

A második futamban esett az eső, itt már a rajtnál sikerült egy pozíciót javítani. Utána feljöttem egészen a második helyre. Próbáltam az elsőt utolérni, de nem tudtam csökkenteni a hátrányomat. Az utolsó előtti körben, a Mansell-kanyarban kicsit türelmetlenül akartam lekörözni egy jóval lassabb, Mazda kupás autót, összeütköztünk, megcsúszott az autóm hátulja, és a bukótérben lefulladtam. Visszaestem a hetedik helyre, ahonnan kettőt előzve jöttem fel az ötödikre.

Sajnálom ezt a futamot, mert meglehetett volna az idei első dobogóm, de ebből is tanultam, legközelebb türelmesebb leszek.

Nagyon pozitívan értékelem a hétvégét, sokat fejlődtem vezetéstechnikában is és az autó beállításában is. Ezt kell jövőre folytatni.

A Clio kupás szezonunk elég rövid volt, a négy versenyből csak háromszor tudtam rajthoz állni, de ez igaz a mezőny nagy részére. Grobnikban meglehetett volna a dobogó, a Slovakia Ringet én rontottam el azzal, hogy az edzésen falnak ütköztem, de mindez a fejlődési folyamat része. Ebben a mezőnyben az ötödik hely jó eredménynek számít.

Szeretném megköszönni az autót biztosító Zsille Motorsportnak valamint Váradi Attilának, Hatvani Bálintnak, Zsigrai Tamásnak, Villás Zsoltnak, Somogyi Lórántnak és Bogdán Miklósnak az egész éves munkáját. Remélem, hogy jövőre több versenyünk lesz, és még jobb eredményt fogunk közösen elérni.“

Eredmények, Losonczy Levente, ESET V4 Renault Clio Kupa, Hungaroring

2. futam: 5.
1. futam: 5.
Időmérő: 5.
Résztvevők: 8

ESET V4 Renault Clio Kupa 2020-as végeredménye

1. Tomas Pekar 190
2. Adam Rzepecki 102
3. Pawel Wysmyk 90
4. Tomasz Rzepecki 77
5. Mark Mramor 56
6. Losonczy Levente 56
7. Jonas Karklys 46
8. Miha Primozic 30
9. Andrea Tronconi 24
10. Zoran Poglajen 23
11. Alliyyah Koloc 20
12. Sandi Jeram 18
13. Thomas Fischer 16
14. Richard Meixner 16
15. Alfred Fischer 8
16. Igor Tomljanovc 4
17. Yasmeen Koloc 3

ESET V4 Renault Clio Kupa 2020-as versenynaptára

július 25–26. Grobnik (Horvátország)
augusztus 22–23. Slovakia Ring (Szlovákia)
szeptember 5–6. Brno (Csehország)
október 24–25. Hungaroring (Magyarország)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House, Solenal Organic Disinfection

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.