Loeb csak az íze kedvéért – Catalunya Rali 2. nap

Sébastien Loeb már 44 másodperc előnnyel vezeti a Catalunya Ralit, amelynek a mai második szakaszán Sébastien Ogier szalagkorlátnak ütközött és miután 15 percet veszített a gyorsaságin, a második helyét is elbukta.

Petter Solberg pénteki jó formáját tartva a második, míg Dani Sordo szombaton szárnyalt és a harmadik helyen áll. Ezzel újra sima Citroën hármas győzelemnek néz ki a verseny.

Loeb számára már semmi tétje nincs a Catalunya Ralinak, hiszen a világbajnoki címet a Francia Ralin megnyerte, és ha a mai aszfaltos szakaszokon egy kicsit lazított volna, akkor is simán vezetne. De ő a szombati hat gyorsaságiból négyet megnyert, csak a rali íze kedvéért és megint akkora előnnyel vezet, hogy vasárnap még egy kávészünet is belefér neki a négy gyorsasági valamelyikén.

Nagy vetélytársa, Sébastien Ogier a mai második szakaszon csapta szalagkorlátnak autóját, ami után még a pályán el kellett végeznie egy kisebb javítást és 15 percet veszítve a 17. helyre esett vissza, amiről a nap végére a 14.-re jött fel, de holnap jó adag szerencsére lenne szüksége a pontszerzéshez.

Dani Sordo viszont nagyon összekapta magát a gyári Citroënben és a hatodik helyről a harmadikra tornázta fel magát. Előbb a turbóproblémával küzdő Mikko Hirvonent előzte meg, majd a másik fordosnál Jari-Matti Latvalánál simán gyorsabb volt. Már éppen a második helyezett Petter Solberget akarta becserkészni, amikor a norvég egy szakaszgyőzelemmel koppintott a spanyol orrára és 16 másodperc előnnyel megtartotta a második helyét.

A három Citroënt nem kevesebb, mint hét Ford követi. A két gyári versenyző, Latvala és Hirvonen a negyedik, ötödik, Matthew Wilson a hatodik, a magyar Turán Frigyes feljött a hetedik helyre, Henning Solberg a Szuper–2000-es Fiestával a nyolcadik, Khalid Al-Qassimi a kilencedik, míg a ma egy kisebb kicsúszást túlélt Ken Block a tizedik helyen áll.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax