Loeb meglepetésre az élen – Catalunya Rali 1. nap

Sébastien Loeb vezeti a Catalunya Ralit az első napi hat szakasz után. Sébastien Ogier a Citroën Junior csapat színeiben a második 3,8 másodperc hátránnyal, míg Jari-Matti Latvala a legjobb fordosként harmadik, közel húsz másodperccel lemaradva.

A verseny magyar résztvevője, a Turán–Zsiros páros a 11. helyen áll pályafutásuk első Ford Focus WRC-s versenyén.

Az idei Catalunya Rali különlegessége volt, hogy a szokásos aszfalt verseny helyett visszanyúltak a gyökerekhez és az első napot murván, a másodikat harmadikat pedig aszfalton rendezik. A mai murvás szakaszokon azonban több aszfaltos betét is volt, amelyet a versenyzőknek murva gumikkal kellett teljesíteni. Ez többeknek is problémát okozott.

Sébastien Loeb mint világbajnok, elsőként rajtolt Citroën C4 WRC-jével, ami elvileg hátrányt jelentett volna a murvás pályákon, de a nedves talaj ezt kiegyenlítette. A napi hat szakaszból hármat megnyert és ha csak egy hajszállal is, de az élen zárta az első napot.

Legnagyobb riválisa Sébastien Ogier volt, aki ugyan csak egy gyorsaságit nyert, de azon 8,5 másodpercet adott Loebnek, és szorosan honfitársa mögött várhatja a második napi folytatást.

Jari-Matti Latvala az utolsó szakaszon ütötte meg felnijét és veszített vele pár másodpercet, de a harmadik helyen így is ő a legjobb fordos. Csapattársa, Mikko Hirvonen folytatta gyenge szereplését, amit tetőzött azzal, hogy az egyik szakaszon a fékeit is elégette. Így csak az ötödik helyen áll.

Az első gyorsaságin veszített húsz másodpercet Petter Solberg, miután nem találta a ravasz pályán a tapadást. A többi öt gyorsaságiból viszont kettőt megnyert, és ha az első szakaszon elveszített idejét nem számítanánk, akkor a második helyen állna. Így viszont a két Ford között a negyedik.

A legnagyobb csalódást Dani Sordo keltette, aki a rajt előtt még a verseny nagy esélyesének számított, ám neki is gondjai voltak a tapadással és 54 másodperc hátránnyal a hatodik helyen áll.

Sordo után nagy törés következik, a hetedik helyezett Matthew Wilson már több mint két perccel van lemaradva. Őt követi Federico Villagra, Ken Block, Henning Solberg a Szuper–2000-es Forddal és a 11. helyen Turán Frigyes.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“