Loix vezet – Ypres Rali első nap

A pénteki hat gyorsasági szakaszból négyet megnyerve Freddy Loix vezeti az IRC hatodik futamát, az Ypres Ralit. A Peugeot tavalyi gyári pilótája az idén most indult először az IRC-n, de ezúttal már a Skoda-színeiben.

A bajnoki címvédő Kris Meeke két szakaszt is nyert ma és mindössze 5,8 másodperccel van lemaradva Loix mögött a Peugeot UK 207-esével.

Jan Kopecky a gyári Skoda Fabiával a harmadik. Az ő hátránya már 22,1 másodperc.

A következő öt helyen négy belga versenyző következik, akik közül a fiatal tehetségként kezelt Thierry Neuville a negyedik Peugeot-val, megelőzve márkatársát, Pieter Tsjoent. Bernd Casier Skodával a hatodik, míg a mezőny legjobb Fordjával a norvég Andreas Mikkelsen a hetedik. Az elnyűhetetlen belga rali-legenda, Patrick Snijers zárja a pontszerzők sorát Peugeot 207-essel.

A csúszós, murvakihordásos belga utak alaposan megnehezítették a mezőny dolgát. A Peugeot gyári versenyzője, Stéphane Sarrazin az első gyorsaságin esett ki, miután egy villanyoszlopnak ütközve defektet kapott és a következő kanyarban árokba esett.

Szintén árokban végezte a negyedik gyorsaságin a bajnokságot vezető Skoda gyári versenyző, Juho Hänninen.

Az idén először indult az IRC-n a Proton-csapat, de már egyik autójuk sincs versenyben. A Subaru egykori gyári versenyzője, Chris Atkinson a harmadik, míg Alister McRae a negyedik gyorsaságin esett ki, vélhetően a szokásos motorproblémák miatt.

Versenyben van még, de a mezőny végén kullog a rali világbajnokságról némi aszfaltos tapasztalatszerzésre átruccant Toshi Arai, aki az első gyorsaságin csúszott ki és veszített időt Subarujával.

Holnap (szombaton) maratoni, 13 gyorsasági vár a mezőnyre.

Ypres Rali állása az első nap után:

  1. Loix–Miclotte, Skoda Fabia S2000, 54:33,6
  2. Meeke–Nagel, Peugeot 207 S2000, +5,8
  3. Kopecky–Stary, Skoda Fabia S2000, +22,1
  4. Neuville–Klinger, Peugeot 207 S2000, +45,7
  5. Tsjoen–Chevallier, Peugeot 207 S2000, +1:10,5
  6. Casier–Caesamaeker, Skoda Fabia S2000, +1:37,6
  7. Mikkelsen–Floene, Ford Fiesta S2000, +1:58,2
  8. Snijers–Cokelaere, Peugeot 207 S2000, +2:07,9
Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“