A pénteki hat gyorsasági szakaszból négyet megnyerve Freddy Loix vezeti az IRC hatodik futamát, az Ypres Ralit. A Peugeot tavalyi gyári pilótája az idén most indult először az IRC-n, de ezúttal már a Skoda-színeiben.
A bajnoki címvédő Kris Meeke két szakaszt is nyert ma és mindössze 5,8 másodperccel van lemaradva Loix mögött a Peugeot UK 207-esével.
Jan Kopecky a gyári Skoda Fabiával a harmadik. Az ő hátránya már 22,1 másodperc.
A következő öt helyen négy belga versenyző következik, akik közül a fiatal tehetségként kezelt Thierry Neuville a negyedik Peugeot-val, megelőzve márkatársát, Pieter Tsjoent. Bernd Casier Skodával a hatodik, míg a mezőny legjobb Fordjával a norvég Andreas Mikkelsen a hetedik. Az elnyűhetetlen belga rali-legenda, Patrick Snijers zárja a pontszerzők sorát Peugeot 207-essel.
A csúszós, murvakihordásos belga utak alaposan megnehezítették a mezőny dolgát. A Peugeot gyári versenyzője, Stéphane Sarrazin az első gyorsaságin esett ki, miután egy villanyoszlopnak ütközve defektet kapott és a következő kanyarban árokba esett.
Szintén árokban végezte a negyedik gyorsaságin a bajnokságot vezető Skoda gyári versenyző, Juho Hänninen.
Az idén először indult az IRC-n a Proton-csapat, de már egyik autójuk sincs versenyben. A Subaru egykori gyári versenyzője, Chris Atkinson a harmadik, míg Alister McRae a negyedik gyorsaságin esett ki, vélhetően a szokásos motorproblémák miatt.
Versenyben van még, de a mezőny végén kullog a rali világbajnokságról némi aszfaltos tapasztalatszerzésre átruccant Toshi Arai, aki az első gyorsaságin csúszott ki és veszített időt Subarujával.
Holnap (szombaton) maratoni, 13 gyorsasági vár a mezőnyre.
Ypres Rali állása az első nap után:
- Loix–Miclotte, Skoda Fabia S2000, 54:33,6
- Meeke–Nagel, Peugeot 207 S2000, +5,8
- Kopecky–Stary, Skoda Fabia S2000, +22,1
- Neuville–Klinger, Peugeot 207 S2000, +45,7
- Tsjoen–Chevallier, Peugeot 207 S2000, +1:10,5
- Casier–Caesamaeker, Skoda Fabia S2000, +1:37,6
- Mikkelsen–Floene, Ford Fiesta S2000, +1:58,2
- Snijers–Cokelaere, Peugeot 207 S2000, +2:07,9