Losonczy Levente dobogóval zárta a Clio Kupát

Egy harmadik és egy ötödik helyezést szerzett Losonczy Levente, a Bohemia Clio Kupa záró hétvégéjén Brnóban. Ezzel a 12 futamos sorozatban összesen ötször állhatott dobogóra, a bajnokságban pedig két nagyon erős svéd és egy finn versenyző mögött a negyedik helyet szerezte meg. 

Az MHH Kart Team versenyzőjének nem volt könnyű dolga ezúttal sem, hiszen Brnoban sem ő, sem pedig csapata nem versenyzett még, így a rendkívül érdes és emiatt gumifaló MotoGP pályán nem volt tapasztalatuk. A verseny előtt egy tesztnapon tudtak résztvenni, amely elegendő volt a vonalvezetés megtanulására, de Brno így is nagyon speciális gumikezelést igényelt. 

„Az egyik legtechnikásabb és legnehezebb pályán zárult a bajnokság – mondta Losonczy Levente. – Az már a teszten is látszott, hogy új gumival az első és a második kör között négy tized másodperc van, később pedig egy vagy még több másodpercet is lassulnak a gumik.

Pénteken az időmérőn harmadik lettem, ami lehetett volna még jobb is, ha a gyors körömben nem hibázok kétszer. Egyszer két kerékkel lementem a murvára, ott sok elúszott, de a harmadik hely így is nagyon jó volt. A bajnokságot vezető Sandström indult a pole-pozícióból, csapattársam, Hatvani Bálint a másodikról, én a harmadikról. 

A verseny tétje a bajnoki harmadik hely volt. Ehhez négy ponttal kellett volna többet szereznem a finn Yuuso Panttilánál. Ő az időmérőn ötödik lett, így pénteken nagyon jól álltunk. 

Az első futam rajtjában sikerült megtartanom a pozíciómat. Sandström és Bálint mögött. A negyedik helyezettet leszakítottuk, viszont az első akkora tempót diktált, hogy nekem is nagyon kellett igyekeznem, így valószínűleg jobban elhasználtam a gumijaimat. Volt egy dupla sárga zászlós szakasz, amin mi jobban lelassítottunk, a mögöttünk jövő boly utolért és olyan gumifölényben volt Panttila, hogy megelőzött. A cél előtt Bálint elengedett, hogy minél több pontot tudjak szerezni, így lettem harmadik. 

A második futamon az ötödik helyről rajtoltam. Sokáig csatáztam Panttilával, egyszer össze is értünk, ami után jobbra húzott a kormányom. Így pedig már nem tudtam előrébb jutni és ötödiknek futottam be, ami a bajnokságban kilenc pont hátránnyal a negyedik helyet jelentette. 

Kicsit csalódott voltam, mert szerettem volna egy dobogós eredménnyel meghálálni a csapatunk egész éves munkáját, de így sem kell szégyenkeznünk. Egy nagyon erős mezőnyben lettem negyedik. Nagyon sokat tanultam és fejlődtem idén. A csapat is sok munkát tett a versenyzésbe és külön köszönet illeti Hatvani Bálintot, akitől nagyon sokat tanultam és amikor kellett, a versenyeken is segített. Megtiszteltetés volt egy ilyen kvalitású versenyzővel együtt dolgozni.

Egyelőre úgy néz ki, hogy a versenyszezonunk véget ért. Tesztelni mindenképpen fogunk, de ha lesz lehetőség, akkor akár a Clióval, akár a gokarttal is szívesen indulnék még.“

Losonczy Levente, MHH Kart Team eredmények
V4 sorozat, Bohemia Clio Kupa, Brno (Csehország) 2021. szeptember 4–5.:

Időmérő: 3.
1. futam: 3.
2. futam: 5.

Bohemia Clio Kupa 2021 végeredménye: 

1. Filip Sandström 257 pont
2. Erik Bertilsson 180 pont
3. Yuuso Panttila 132 pont
4. Losonczy Levente 123 pont
5. Hatvani Bálint 112 pont
6. Miha Primozic 79 pont
7. Richard Meixner 77 pont
8. Sandi Jeram 44 pont
9. Yasmeen Koloc 35 pont
10. Pedrag Sainovic 31 pont

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.