Losonczy Levente dobogóval zárta a Clio Kupát

Egy harmadik és egy ötödik helyezést szerzett Losonczy Levente, a Bohemia Clio Kupa záró hétvégéjén Brnóban. Ezzel a 12 futamos sorozatban összesen ötször állhatott dobogóra, a bajnokságban pedig két nagyon erős svéd és egy finn versenyző mögött a negyedik helyet szerezte meg. 

Az MHH Kart Team versenyzőjének nem volt könnyű dolga ezúttal sem, hiszen Brnoban sem ő, sem pedig csapata nem versenyzett még, így a rendkívül érdes és emiatt gumifaló MotoGP pályán nem volt tapasztalatuk. A verseny előtt egy tesztnapon tudtak résztvenni, amely elegendő volt a vonalvezetés megtanulására, de Brno így is nagyon speciális gumikezelést igényelt. 

„Az egyik legtechnikásabb és legnehezebb pályán zárult a bajnokság – mondta Losonczy Levente. – Az már a teszten is látszott, hogy új gumival az első és a második kör között négy tized másodperc van, később pedig egy vagy még több másodpercet is lassulnak a gumik.

Pénteken az időmérőn harmadik lettem, ami lehetett volna még jobb is, ha a gyors körömben nem hibázok kétszer. Egyszer két kerékkel lementem a murvára, ott sok elúszott, de a harmadik hely így is nagyon jó volt. A bajnokságot vezető Sandström indult a pole-pozícióból, csapattársam, Hatvani Bálint a másodikról, én a harmadikról. 

A verseny tétje a bajnoki harmadik hely volt. Ehhez négy ponttal kellett volna többet szereznem a finn Yuuso Panttilánál. Ő az időmérőn ötödik lett, így pénteken nagyon jól álltunk. 

Az első futam rajtjában sikerült megtartanom a pozíciómat. Sandström és Bálint mögött. A negyedik helyezettet leszakítottuk, viszont az első akkora tempót diktált, hogy nekem is nagyon kellett igyekeznem, így valószínűleg jobban elhasználtam a gumijaimat. Volt egy dupla sárga zászlós szakasz, amin mi jobban lelassítottunk, a mögöttünk jövő boly utolért és olyan gumifölényben volt Panttila, hogy megelőzött. A cél előtt Bálint elengedett, hogy minél több pontot tudjak szerezni, így lettem harmadik. 

A második futamon az ötödik helyről rajtoltam. Sokáig csatáztam Panttilával, egyszer össze is értünk, ami után jobbra húzott a kormányom. Így pedig már nem tudtam előrébb jutni és ötödiknek futottam be, ami a bajnokságban kilenc pont hátránnyal a negyedik helyet jelentette. 

Kicsit csalódott voltam, mert szerettem volna egy dobogós eredménnyel meghálálni a csapatunk egész éves munkáját, de így sem kell szégyenkeznünk. Egy nagyon erős mezőnyben lettem negyedik. Nagyon sokat tanultam és fejlődtem idén. A csapat is sok munkát tett a versenyzésbe és külön köszönet illeti Hatvani Bálintot, akitől nagyon sokat tanultam és amikor kellett, a versenyeken is segített. Megtiszteltetés volt egy ilyen kvalitású versenyzővel együtt dolgozni.

Egyelőre úgy néz ki, hogy a versenyszezonunk véget ért. Tesztelni mindenképpen fogunk, de ha lesz lehetőség, akkor akár a Clióval, akár a gokarttal is szívesen indulnék még.“

Losonczy Levente, MHH Kart Team eredmények
V4 sorozat, Bohemia Clio Kupa, Brno (Csehország) 2021. szeptember 4–5.:

Időmérő: 3.
1. futam: 3.
2. futam: 5.

Bohemia Clio Kupa 2021 végeredménye: 

1. Filip Sandström 257 pont
2. Erik Bertilsson 180 pont
3. Yuuso Panttila 132 pont
4. Losonczy Levente 123 pont
5. Hatvani Bálint 112 pont
6. Miha Primozic 79 pont
7. Richard Meixner 77 pont
8. Sandi Jeram 44 pont
9. Yasmeen Koloc 35 pont
10. Pedrag Sainovic 31 pont

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax