Losonczy Levente dobogóval zárta a Clio Kupát

Egy harmadik és egy ötödik helyezést szerzett Losonczy Levente, a Bohemia Clio Kupa záró hétvégéjén Brnóban. Ezzel a 12 futamos sorozatban összesen ötször állhatott dobogóra, a bajnokságban pedig két nagyon erős svéd és egy finn versenyző mögött a negyedik helyet szerezte meg. 

Az MHH Kart Team versenyzőjének nem volt könnyű dolga ezúttal sem, hiszen Brnoban sem ő, sem pedig csapata nem versenyzett még, így a rendkívül érdes és emiatt gumifaló MotoGP pályán nem volt tapasztalatuk. A verseny előtt egy tesztnapon tudtak résztvenni, amely elegendő volt a vonalvezetés megtanulására, de Brno így is nagyon speciális gumikezelést igényelt. 

„Az egyik legtechnikásabb és legnehezebb pályán zárult a bajnokság – mondta Losonczy Levente. – Az már a teszten is látszott, hogy új gumival az első és a második kör között négy tized másodperc van, később pedig egy vagy még több másodpercet is lassulnak a gumik.

Pénteken az időmérőn harmadik lettem, ami lehetett volna még jobb is, ha a gyors körömben nem hibázok kétszer. Egyszer két kerékkel lementem a murvára, ott sok elúszott, de a harmadik hely így is nagyon jó volt. A bajnokságot vezető Sandström indult a pole-pozícióból, csapattársam, Hatvani Bálint a másodikról, én a harmadikról. 

A verseny tétje a bajnoki harmadik hely volt. Ehhez négy ponttal kellett volna többet szereznem a finn Yuuso Panttilánál. Ő az időmérőn ötödik lett, így pénteken nagyon jól álltunk. 

Az első futam rajtjában sikerült megtartanom a pozíciómat. Sandström és Bálint mögött. A negyedik helyezettet leszakítottuk, viszont az első akkora tempót diktált, hogy nekem is nagyon kellett igyekeznem, így valószínűleg jobban elhasználtam a gumijaimat. Volt egy dupla sárga zászlós szakasz, amin mi jobban lelassítottunk, a mögöttünk jövő boly utolért és olyan gumifölényben volt Panttila, hogy megelőzött. A cél előtt Bálint elengedett, hogy minél több pontot tudjak szerezni, így lettem harmadik. 

A második futamon az ötödik helyről rajtoltam. Sokáig csatáztam Panttilával, egyszer össze is értünk, ami után jobbra húzott a kormányom. Így pedig már nem tudtam előrébb jutni és ötödiknek futottam be, ami a bajnokságban kilenc pont hátránnyal a negyedik helyet jelentette. 

Kicsit csalódott voltam, mert szerettem volna egy dobogós eredménnyel meghálálni a csapatunk egész éves munkáját, de így sem kell szégyenkeznünk. Egy nagyon erős mezőnyben lettem negyedik. Nagyon sokat tanultam és fejlődtem idén. A csapat is sok munkát tett a versenyzésbe és külön köszönet illeti Hatvani Bálintot, akitől nagyon sokat tanultam és amikor kellett, a versenyeken is segített. Megtiszteltetés volt egy ilyen kvalitású versenyzővel együtt dolgozni.

Egyelőre úgy néz ki, hogy a versenyszezonunk véget ért. Tesztelni mindenképpen fogunk, de ha lesz lehetőség, akkor akár a Clióval, akár a gokarttal is szívesen indulnék még.“

Losonczy Levente, MHH Kart Team eredmények
V4 sorozat, Bohemia Clio Kupa, Brno (Csehország) 2021. szeptember 4–5.:

Időmérő: 3.
1. futam: 3.
2. futam: 5.

Bohemia Clio Kupa 2021 végeredménye: 

1. Filip Sandström 257 pont
2. Erik Bertilsson 180 pont
3. Yuuso Panttila 132 pont
4. Losonczy Levente 123 pont
5. Hatvani Bálint 112 pont
6. Miha Primozic 79 pont
7. Richard Meixner 77 pont
8. Sandi Jeram 44 pont
9. Yasmeen Koloc 35 pont
10. Pedrag Sainovic 31 pont

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax