Losonczy Levente dobogóval zárta a Clio Kupát

Egy harmadik és egy ötödik helyezést szerzett Losonczy Levente, a Bohemia Clio Kupa záró hétvégéjén Brnóban. Ezzel a 12 futamos sorozatban összesen ötször állhatott dobogóra, a bajnokságban pedig két nagyon erős svéd és egy finn versenyző mögött a negyedik helyet szerezte meg. 

Az MHH Kart Team versenyzőjének nem volt könnyű dolga ezúttal sem, hiszen Brnoban sem ő, sem pedig csapata nem versenyzett még, így a rendkívül érdes és emiatt gumifaló MotoGP pályán nem volt tapasztalatuk. A verseny előtt egy tesztnapon tudtak résztvenni, amely elegendő volt a vonalvezetés megtanulására, de Brno így is nagyon speciális gumikezelést igényelt. 

„Az egyik legtechnikásabb és legnehezebb pályán zárult a bajnokság – mondta Losonczy Levente. – Az már a teszten is látszott, hogy új gumival az első és a második kör között négy tized másodperc van, később pedig egy vagy még több másodpercet is lassulnak a gumik.

Pénteken az időmérőn harmadik lettem, ami lehetett volna még jobb is, ha a gyors körömben nem hibázok kétszer. Egyszer két kerékkel lementem a murvára, ott sok elúszott, de a harmadik hely így is nagyon jó volt. A bajnokságot vezető Sandström indult a pole-pozícióból, csapattársam, Hatvani Bálint a másodikról, én a harmadikról. 

A verseny tétje a bajnoki harmadik hely volt. Ehhez négy ponttal kellett volna többet szereznem a finn Yuuso Panttilánál. Ő az időmérőn ötödik lett, így pénteken nagyon jól álltunk. 

Az első futam rajtjában sikerült megtartanom a pozíciómat. Sandström és Bálint mögött. A negyedik helyezettet leszakítottuk, viszont az első akkora tempót diktált, hogy nekem is nagyon kellett igyekeznem, így valószínűleg jobban elhasználtam a gumijaimat. Volt egy dupla sárga zászlós szakasz, amin mi jobban lelassítottunk, a mögöttünk jövő boly utolért és olyan gumifölényben volt Panttila, hogy megelőzött. A cél előtt Bálint elengedett, hogy minél több pontot tudjak szerezni, így lettem harmadik. 

A második futamon az ötödik helyről rajtoltam. Sokáig csatáztam Panttilával, egyszer össze is értünk, ami után jobbra húzott a kormányom. Így pedig már nem tudtam előrébb jutni és ötödiknek futottam be, ami a bajnokságban kilenc pont hátránnyal a negyedik helyet jelentette. 

Kicsit csalódott voltam, mert szerettem volna egy dobogós eredménnyel meghálálni a csapatunk egész éves munkáját, de így sem kell szégyenkeznünk. Egy nagyon erős mezőnyben lettem negyedik. Nagyon sokat tanultam és fejlődtem idén. A csapat is sok munkát tett a versenyzésbe és külön köszönet illeti Hatvani Bálintot, akitől nagyon sokat tanultam és amikor kellett, a versenyeken is segített. Megtiszteltetés volt egy ilyen kvalitású versenyzővel együtt dolgozni.

Egyelőre úgy néz ki, hogy a versenyszezonunk véget ért. Tesztelni mindenképpen fogunk, de ha lesz lehetőség, akkor akár a Clióval, akár a gokarttal is szívesen indulnék még.“

Losonczy Levente, MHH Kart Team eredmények
V4 sorozat, Bohemia Clio Kupa, Brno (Csehország) 2021. szeptember 4–5.:

Időmérő: 3.
1. futam: 3.
2. futam: 5.

Bohemia Clio Kupa 2021 végeredménye: 

1. Filip Sandström 257 pont
2. Erik Bertilsson 180 pont
3. Yuuso Panttila 132 pont
4. Losonczy Levente 123 pont
5. Hatvani Bálint 112 pont
6. Miha Primozic 79 pont
7. Richard Meixner 77 pont
8. Sandi Jeram 44 pont
9. Yasmeen Koloc 35 pont
10. Pedrag Sainovic 31 pont

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“