Magyar siker az International Trophyn, Krózser Menya ötödik

Pályafutása egyik legjobb Junior eredményét érte el Krózser Menyhért Le Mans-ban, a rangos Rotax Max Challenge International Trophyn megszerzett ötödik helyével. 

Az MHH Kart Team versenyzője a Champions of the Future és a gokart-Eb után, három héten belül harmadszor lépett pályára, méghozzá a Rotax Max széria egyik legrangosabb évközbeni önálló versenyén, ahol a nemzeti bajnokságok és a nemzetközi sorozatok legjobbjai mérik össze tudásukat. 

Menya számára a pálya teljesen új volt, amelynek feldolgozását nehezítette, hogy az első napon csak esőben tudott rajta gyakorolni. Ezt követően egy száraz napja volt a pályatanulásra, utána pedig már következett a kvalifikáció.

A 34 fős mezőnyben az időmérőn a 12. helyet szerezte meg, az előfutamok után – még egy büntetés ellenére is – 11. volt. Az elődöntőben és a döntőben pedig egyaránt az igen előkelő ötödik helyet szerezte meg. 

„Jó hétvégénk volt – mondta Menya. – Még soha sem versenyeztem Le Mans-ban, ezért az első napot a pályatanulásra szántuk volna, csakhogy esett az eső. Így a második napon kellett kitapasztalni a vonalvezetést. Ez sikerült, és a Rotax Max motorhoz, valamint az itt használt gumikhoz is gyorsan vissza tudtam szokni. 

Az időmérőn 12. lettem, így mind a három előfutamban a 12. helyről rajtoltam. Az elsőben sikerült feljönnöm a hetedik helyig, de aztán visszaestem a tizedikre, végül két büntetés után nyolcadik lettem. 

A második futam még jobb volt, ott hatodiknak futottam be, de kaptam egy büntetést, mert nekimentem az előttem lévőnek, aki indokolatlanul rövid féktávot vett, így végül 18. lettem. A harmadik előfutamban a rajtnál befulladt a sorom, visszaestem a 16. helyre, ahonnan a kilencedikre tudtam feljönni. 

Az elődöntő volt az egyik legjobb futamom, a 11. helyről rajtolva lettem ötödik. A döntőben sikerült feljönni egészen a harmadik helyig, de az utolsó két körre a guminyomásom teljesen elment, nagyon lelassultam, és végül ötödiknek futottam be. 

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, Rotax Max Challenge International Trophy, Le Mans (Franciaország) 2021. július 29–31.

Pozitívuma volt a hétvégének, hogy nagyon gyorsan megtanultam a pályát, gyorsan vissza tudtam szokni a Rotax Max körülményekhez is. Örülök az ötödik helyezésnek, ami, ha a mezőny erősségét is nézzük, akkor az eddigi legjobb Junior eredményem.“

Eredmények: Krózser Menyhért, MHH Kart Team, Junior Max kategória
Rotax Max Challenge International Trophy, Le Mans (Franciaország) 2021. július 29–31.

Résztvevők: 34
Időmérő: 12.
Előfutam 1: 8.
Előfutam 2: 18.
Előfutam 3: 9.
Előfutamok összesített: 11. 
Elődöntő: 5.
Döntő: 5. 

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, Rotax Max Challenge International Trophy, Le Mans (Franciaország) 2021. július 29–31.
Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax