Majdnem rekordszámú résztvevő

22 páros mérkőzött meg a 2012-es Országos Historic Ralibajnokságban, amely mindössze eggyel maradt el a tavalyi, rekordszámú 23 résztvevőtől. Az idén új csoporttal, a Replicával bővült a historic bajnokság, amelyben négy páros indult. A tavaly a historichoz csatlakozó Ördögh Mixi után az idén még két ralilegenda, Kőváry Barna és Varga C. Zoltán követte őt.

IMG_1132 (Medium)

Öt csoportból hárman védték meg tavalyi bajnoki címüket. A B csoportban az egyedül induló Mekler László–Mikó Edit páros lett bajnok Alfa Romeo Giuliával. A C csoportban immáron ötödszörre hódította el a bajnoki címet Wirtmann Ferenc, akinek navigátora, Barna György először lett bajnok a Ford Escort Mk 1-essel.

A D csoportban új bajnokot avattunk a Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél páros személyében, akik Opel Kadett C-vel az idén legtöbbet fejlődő páros voltak.

Kalapacs

Az E csoportban, tavalyhoz hasonlóan 2012-ben is egyedül rótta a versenyeket Ördögh Mixi és Imrik Tamás, és védték meg a 2011-ben megszerzett bajnoki címüket.

Az újonnan beindított replica csoportban több igen komoly versenyautót is láthattunk az idén, ennek ellenére a leggyengébb autóval versenyző, de legkitartóbb Endrődi Harri és Kulcsár Dániel lettek a bajnokok Tatra 613-assal.

A szezonzáró Tatabánya Rali óta annyi változás történt még a bajnokságban, hogy a C csoportban Tóth István pontjait korábban elírták, amelyet most korrigáltak, így a bajnokságban ő végzett a második helyen, Juhász Zsolt és Rimár Tamás pedig a harmadikon.

Endrodi

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNYE

1. (B) CSOPORT

1. Mekler László–Mekler Mikó Edit, Alfa Romeo Giulia Sprint GT 3

2. (C) CSOPORT

1. Wirtmann Ferenc–Barna György, Ford Escort MK1 RS2000 56
2. Tóth István–Kósa F./Hammer T., Skoda 120S Rallye  29,5
3. Juhász Zsolt–Rimár Tamás,  BMW 2002 25
4. Lukács Zsolt–Sárdi Zoltán, Skoda 110R Rallye  1

3. (D) CSOPORT

1. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél, Opel Kadet C GTE     61,5
2. Zsótér Bertalan–Eigel Attila, Opel Ascona B     46,5
3. Leitold Károly–Gábor/Leitoldné, Fiat Abarth 131 Rally   32
4. Varga István–Keresztes István, Volkswagen Scirocco     28,5
5. Dergez Attila–Luca Orsolya, VAZ 21011   19,5
6. Varga Roland–Varga Sándor, VAZ 21011/2106   17,5
7. Kövesdán András–Jójárt/Kerekes, Porsche 911 RS  17
8. Nagy István–Tóth Tibor, Volkswagen Golf I  13,5
9. Kátai Tamás–Bauer/Kása, Fiat Abarth 124 Rally   12
10. Hammer Tamás–dr. Szarvas Szilvia,  VAZ 21011   6
11. Királyvári Gábor–Szám Béla, Wartburg 353 WR    5,5
12. Kővári Barna–Tóth Zsolt, Trabant 601    4
13. Kacsári György–Kacsári Balázs, Fiat 131 Racing   1,5

ordogh

4. (E) CSOPORT

1. Ördögh Miklós–Imrik Tamás, Ford Escort XR3i     29,5

REPLICA KUPA

1. Endrődi Harri–Kulcsár Dániel, Tatra 613    23
2. Bánkúti Krisztián–Vukics Balázs, Fiat 131 Abarth Rally  15
3. Varga „C” Zoltán–Sirkó Csaba,  BMW E30 M3   10

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁRA

2012. május 31-június 2.     46. Mecsek Historic Rali (1,5-szeres szorzó)
2012. szeptember 29-30.    III. PM Peugeot Vác Rali (1-szeress szorzó)
2012. október 20-21.    Baranya Kupa 2012 (1,5-szeres szorzó)
2012. november 17-18.   Tatabánya Rali (1-szeres szorzó)

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax