Majdnem rekordszámú résztvevő

22 páros mérkőzött meg a 2012-es Országos Historic Ralibajnokságban, amely mindössze eggyel maradt el a tavalyi, rekordszámú 23 résztvevőtől. Az idén új csoporttal, a Replicával bővült a historic bajnokság, amelyben négy páros indult. A tavaly a historichoz csatlakozó Ördögh Mixi után az idén még két ralilegenda, Kőváry Barna és Varga C. Zoltán követte őt.

IMG_1132 (Medium)

Öt csoportból hárman védték meg tavalyi bajnoki címüket. A B csoportban az egyedül induló Mekler László–Mikó Edit páros lett bajnok Alfa Romeo Giuliával. A C csoportban immáron ötödszörre hódította el a bajnoki címet Wirtmann Ferenc, akinek navigátora, Barna György először lett bajnok a Ford Escort Mk 1-essel.

A D csoportban új bajnokot avattunk a Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél páros személyében, akik Opel Kadett C-vel az idén legtöbbet fejlődő páros voltak.

Kalapacs

Az E csoportban, tavalyhoz hasonlóan 2012-ben is egyedül rótta a versenyeket Ördögh Mixi és Imrik Tamás, és védték meg a 2011-ben megszerzett bajnoki címüket.

Az újonnan beindított replica csoportban több igen komoly versenyautót is láthattunk az idén, ennek ellenére a leggyengébb autóval versenyző, de legkitartóbb Endrődi Harri és Kulcsár Dániel lettek a bajnokok Tatra 613-assal.

A szezonzáró Tatabánya Rali óta annyi változás történt még a bajnokságban, hogy a C csoportban Tóth István pontjait korábban elírták, amelyet most korrigáltak, így a bajnokságban ő végzett a második helyen, Juhász Zsolt és Rimár Tamás pedig a harmadikon.

Endrodi

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNYE

1. (B) CSOPORT

1. Mekler László–Mekler Mikó Edit, Alfa Romeo Giulia Sprint GT 3

2. (C) CSOPORT

1. Wirtmann Ferenc–Barna György, Ford Escort MK1 RS2000 56
2. Tóth István–Kósa F./Hammer T., Skoda 120S Rallye  29,5
3. Juhász Zsolt–Rimár Tamás,  BMW 2002 25
4. Lukács Zsolt–Sárdi Zoltán, Skoda 110R Rallye  1

3. (D) CSOPORT

1. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél, Opel Kadet C GTE     61,5
2. Zsótér Bertalan–Eigel Attila, Opel Ascona B     46,5
3. Leitold Károly–Gábor/Leitoldné, Fiat Abarth 131 Rally   32
4. Varga István–Keresztes István, Volkswagen Scirocco     28,5
5. Dergez Attila–Luca Orsolya, VAZ 21011   19,5
6. Varga Roland–Varga Sándor, VAZ 21011/2106   17,5
7. Kövesdán András–Jójárt/Kerekes, Porsche 911 RS  17
8. Nagy István–Tóth Tibor, Volkswagen Golf I  13,5
9. Kátai Tamás–Bauer/Kása, Fiat Abarth 124 Rally   12
10. Hammer Tamás–dr. Szarvas Szilvia,  VAZ 21011   6
11. Királyvári Gábor–Szám Béla, Wartburg 353 WR    5,5
12. Kővári Barna–Tóth Zsolt, Trabant 601    4
13. Kacsári György–Kacsári Balázs, Fiat 131 Racing   1,5

ordogh

4. (E) CSOPORT

1. Ördögh Miklós–Imrik Tamás, Ford Escort XR3i     29,5

REPLICA KUPA

1. Endrődi Harri–Kulcsár Dániel, Tatra 613    23
2. Bánkúti Krisztián–Vukics Balázs, Fiat 131 Abarth Rally  15
3. Varga „C” Zoltán–Sirkó Csaba,  BMW E30 M3   10

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁRA

2012. május 31-június 2.     46. Mecsek Historic Rali (1,5-szeres szorzó)
2012. szeptember 29-30.    III. PM Peugeot Vác Rali (1-szeress szorzó)
2012. október 20-21.    Baranya Kupa 2012 (1,5-szeres szorzó)
2012. november 17-18.   Tatabánya Rali (1-szeres szorzó)

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.