Majdnem rekordszámú résztvevő

22 páros mérkőzött meg a 2012-es Országos Historic Ralibajnokságban, amely mindössze eggyel maradt el a tavalyi, rekordszámú 23 résztvevőtől. Az idén új csoporttal, a Replicával bővült a historic bajnokság, amelyben négy páros indult. A tavaly a historichoz csatlakozó Ördögh Mixi után az idén még két ralilegenda, Kőváry Barna és Varga C. Zoltán követte őt.

IMG_1132 (Medium)

Öt csoportból hárman védték meg tavalyi bajnoki címüket. A B csoportban az egyedül induló Mekler László–Mikó Edit páros lett bajnok Alfa Romeo Giuliával. A C csoportban immáron ötödszörre hódította el a bajnoki címet Wirtmann Ferenc, akinek navigátora, Barna György először lett bajnok a Ford Escort Mk 1-essel.

A D csoportban új bajnokot avattunk a Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél páros személyében, akik Opel Kadett C-vel az idén legtöbbet fejlődő páros voltak.

Kalapacs

Az E csoportban, tavalyhoz hasonlóan 2012-ben is egyedül rótta a versenyeket Ördögh Mixi és Imrik Tamás, és védték meg a 2011-ben megszerzett bajnoki címüket.

Az újonnan beindított replica csoportban több igen komoly versenyautót is láthattunk az idén, ennek ellenére a leggyengébb autóval versenyző, de legkitartóbb Endrődi Harri és Kulcsár Dániel lettek a bajnokok Tatra 613-assal.

A szezonzáró Tatabánya Rali óta annyi változás történt még a bajnokságban, hogy a C csoportban Tóth István pontjait korábban elírták, amelyet most korrigáltak, így a bajnokságban ő végzett a második helyen, Juhász Zsolt és Rimár Tamás pedig a harmadikon.

Endrodi

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNYE

1. (B) CSOPORT

1. Mekler László–Mekler Mikó Edit, Alfa Romeo Giulia Sprint GT 3

2. (C) CSOPORT

1. Wirtmann Ferenc–Barna György, Ford Escort MK1 RS2000 56
2. Tóth István–Kósa F./Hammer T., Skoda 120S Rallye  29,5
3. Juhász Zsolt–Rimár Tamás,  BMW 2002 25
4. Lukács Zsolt–Sárdi Zoltán, Skoda 110R Rallye  1

3. (D) CSOPORT

1. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél, Opel Kadet C GTE     61,5
2. Zsótér Bertalan–Eigel Attila, Opel Ascona B     46,5
3. Leitold Károly–Gábor/Leitoldné, Fiat Abarth 131 Rally   32
4. Varga István–Keresztes István, Volkswagen Scirocco     28,5
5. Dergez Attila–Luca Orsolya, VAZ 21011   19,5
6. Varga Roland–Varga Sándor, VAZ 21011/2106   17,5
7. Kövesdán András–Jójárt/Kerekes, Porsche 911 RS  17
8. Nagy István–Tóth Tibor, Volkswagen Golf I  13,5
9. Kátai Tamás–Bauer/Kása, Fiat Abarth 124 Rally   12
10. Hammer Tamás–dr. Szarvas Szilvia,  VAZ 21011   6
11. Királyvári Gábor–Szám Béla, Wartburg 353 WR    5,5
12. Kővári Barna–Tóth Zsolt, Trabant 601    4
13. Kacsári György–Kacsári Balázs, Fiat 131 Racing   1,5

ordogh

4. (E) CSOPORT

1. Ördögh Miklós–Imrik Tamás, Ford Escort XR3i     29,5

REPLICA KUPA

1. Endrődi Harri–Kulcsár Dániel, Tatra 613    23
2. Bánkúti Krisztián–Vukics Balázs, Fiat 131 Abarth Rally  15
3. Varga „C” Zoltán–Sirkó Csaba,  BMW E30 M3   10

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁRA

2012. május 31-június 2.     46. Mecsek Historic Rali (1,5-szeres szorzó)
2012. szeptember 29-30.    III. PM Peugeot Vác Rali (1-szeress szorzó)
2012. október 20-21.    Baranya Kupa 2012 (1,5-szeres szorzó)
2012. november 17-18.   Tatabánya Rali (1-szeres szorzó)

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program