Majdnem rekordszámú résztvevő

22 páros mérkőzött meg a 2012-es Országos Historic Ralibajnokságban, amely mindössze eggyel maradt el a tavalyi, rekordszámú 23 résztvevőtől. Az idén új csoporttal, a Replicával bővült a historic bajnokság, amelyben négy páros indult. A tavaly a historichoz csatlakozó Ördögh Mixi után az idén még két ralilegenda, Kőváry Barna és Varga C. Zoltán követte őt.

IMG_1132 (Medium)

Öt csoportból hárman védték meg tavalyi bajnoki címüket. A B csoportban az egyedül induló Mekler László–Mikó Edit páros lett bajnok Alfa Romeo Giuliával. A C csoportban immáron ötödszörre hódította el a bajnoki címet Wirtmann Ferenc, akinek navigátora, Barna György először lett bajnok a Ford Escort Mk 1-essel.

A D csoportban új bajnokot avattunk a Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél páros személyében, akik Opel Kadett C-vel az idén legtöbbet fejlődő páros voltak.

Kalapacs

Az E csoportban, tavalyhoz hasonlóan 2012-ben is egyedül rótta a versenyeket Ördögh Mixi és Imrik Tamás, és védték meg a 2011-ben megszerzett bajnoki címüket.

Az újonnan beindított replica csoportban több igen komoly versenyautót is láthattunk az idén, ennek ellenére a leggyengébb autóval versenyző, de legkitartóbb Endrődi Harri és Kulcsár Dániel lettek a bajnokok Tatra 613-assal.

A szezonzáró Tatabánya Rali óta annyi változás történt még a bajnokságban, hogy a C csoportban Tóth István pontjait korábban elírták, amelyet most korrigáltak, így a bajnokságban ő végzett a második helyen, Juhász Zsolt és Rimár Tamás pedig a harmadikon.

Endrodi

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNYE

1. (B) CSOPORT

1. Mekler László–Mekler Mikó Edit, Alfa Romeo Giulia Sprint GT 3

2. (C) CSOPORT

1. Wirtmann Ferenc–Barna György, Ford Escort MK1 RS2000 56
2. Tóth István–Kósa F./Hammer T., Skoda 120S Rallye  29,5
3. Juhász Zsolt–Rimár Tamás,  BMW 2002 25
4. Lukács Zsolt–Sárdi Zoltán, Skoda 110R Rallye  1

3. (D) CSOPORT

1. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél, Opel Kadet C GTE     61,5
2. Zsótér Bertalan–Eigel Attila, Opel Ascona B     46,5
3. Leitold Károly–Gábor/Leitoldné, Fiat Abarth 131 Rally   32
4. Varga István–Keresztes István, Volkswagen Scirocco     28,5
5. Dergez Attila–Luca Orsolya, VAZ 21011   19,5
6. Varga Roland–Varga Sándor, VAZ 21011/2106   17,5
7. Kövesdán András–Jójárt/Kerekes, Porsche 911 RS  17
8. Nagy István–Tóth Tibor, Volkswagen Golf I  13,5
9. Kátai Tamás–Bauer/Kása, Fiat Abarth 124 Rally   12
10. Hammer Tamás–dr. Szarvas Szilvia,  VAZ 21011   6
11. Királyvári Gábor–Szám Béla, Wartburg 353 WR    5,5
12. Kővári Barna–Tóth Zsolt, Trabant 601    4
13. Kacsári György–Kacsári Balázs, Fiat 131 Racing   1,5

ordogh

4. (E) CSOPORT

1. Ördögh Miklós–Imrik Tamás, Ford Escort XR3i     29,5

REPLICA KUPA

1. Endrődi Harri–Kulcsár Dániel, Tatra 613    23
2. Bánkúti Krisztián–Vukics Balázs, Fiat 131 Abarth Rally  15
3. Varga „C” Zoltán–Sirkó Csaba,  BMW E30 M3   10

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁRA

2012. május 31-június 2.     46. Mecsek Historic Rali (1,5-szeres szorzó)
2012. szeptember 29-30.    III. PM Peugeot Vác Rali (1-szeress szorzó)
2012. október 20-21.    Baranya Kupa 2012 (1,5-szeres szorzó)
2012. november 17-18.   Tatabánya Rali (1-szeres szorzó)

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“