Már csak mi meg a németek nem látjuk

Kedden tartották a rali világbajnokság ünnepélyes megnyitóját, ami tulajdonképpen csak arra volt jó, hogy az FIA és a kereskedelmi jogok tulajdonosa, a North One Sport egy kicsit fényezzék a ralit.

Ez rendjén is van, sőt Jean Todt elnök úr, úgy tűnik, hogy komolyan veszi a munkáját és a ralit is szeretné vonzóbbá tenni mind a gyártók mind pedig a szurkolók számára. Ezt mutatja, hogy létrehozott egy Globális Rali Munkacsoportot, amiben többek között az IRC és a rali vb képviselői is jelen vannak, és közösen próbálják kitalálni, mitől lehet jobb a sport.

Az IRC népszerűségének növekedését ugye nem kell bemutatni, főleg a Monte-Carlo Rali után. De úgy tűnik, tavaly a rali vb is népszerűbb volt, mint korábban, hiszen a North One Sport adatai szerint 2009-ben 12%-kal többen látták a tévében a futamokat, mint az előző évben. A Wales Ralit pedig egyenesen 61 millióan követték a tévében.

A North One Sport több új televíziós szerződést is bejelentett, olasz, skandináv, francia, amerikai és közel-keleti csatornákkal. Hurrá! Az amerikaiak és az arabok is élvezhetik a rali vb-t!

Arról azonban nem szólt a hír, hogy az Eurosport nem újított szerződést így többek között a magyar szurkolók is rali vb nélkül maradnak. Legalábbis jelen állapot szerint. Egyszer már előfordult, hogy az utolsó utáni pillanatban mégis megköttetett a szerződés. De a rallye-magazin.de értesüléses szerint a német RTL sem hosszabbított szerződést, így a német szurkolók sem nézhetik a tévében rali vb-t.

Ezek után azt fölösleges is megemlíteni, hogy a North One Sport már a Svéd Ralitól kezdve élő közvetítést ígér a vb-ről, és hogy jövőre meg aztán olyan ultra-modern képeket és belsőkamerás felvételeket láthatunk, hogy csak na!

A Globális Rali Munkacsoport is kitalálhat mindenféle nyalánkságot, hogy tóduljanak az autógyárak és a közönség a ralipályákra, ha mindezt nem láthatjuk, olyan mintha ott sem lenne.

Úgyhogy először is tessék nekünk rali vb-t adni a tévében, és megígérjük, hogy lelkesen nézzük. Gyarapítva ezzel a sportág közönségét, és a nagyon fontos százalékokat.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax