Már röfög Wirtmann új Mk II-ese

Hétfő reggel még kérdéses volt, hogy rajthoz tud-e állni Wirtmann Ferenc és Barna György a Miskolc Ralin, mert az új építésű Ford Escort Mk II-esükből dőlt az olaj. A hibát hétfőn sikerült kijavítani, estére már röfögött a motor, így minden akadály elhárult az elől, hogy a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros ott legyen az Országos Historic Ralibajnokság nyitó futamán.

WirtmannTeszt5 (Medium)

„Tegnap már röfögött a motor” – kezdte Wirtmann a legfontosabb hírrel. „Az idei szezonunkat úgy terveztük, hogy az Mk I-esünkkel megyünk a historic Eb-n, a magyar bajnokságban pedig az új építésű Mk II-essel. Az autó már a télen elkészült, de a motorjából ömlött az olaj, így nem mertünk vele tesztelni sem. Benito főmérnök úr végül hétfőn megérkezett Németországból, eldolgozgatott rajta négy-öt órát, azóta a motor gyönyörűen muzsikál.”

„Ez az Mk II-es a legerősebb, legjobb Escort, amit annak idején ralira használtak. BDA motor van benne, ami az Escort rajongók számára a legszebb három betű. Alumínium blokk, 16 szelep, az akkori idők legmodernebb, Kugelfischer befecskendezőjével. Elvileg 250 lóerő körül van a teljesítménye, és persze szigorúan a hátsó kereket hajtja. Előrelépés lesz még az ötsebességes váltó is, az Mk I-esben csak négysebességes volt.”

Wirtmann_CostaBrava3 (Large)

„Az autó egyszerűen gyönyörű. Mint minden apuka a gyerekével szemben, én is elfogult vagyok az Escortommal, de én még ilyen szép autót nem láttam. A szépségét pedig már csak a hangja múlja felül, főleg 9500-as tartomány közelében.”

„Mivel az utolsó utáni pillanatban lettünk készen, tesztelésre már nincs időnk, úgyhogy a verseny lesz a tesztünk. Kicsit óvatosabban kezdek majd, annál is inkább, mert nekem is szoknom kell a 250 lóerőt és az új autót. Ha sikerül egy jóízűt autóznunk és célba érünk, akkor én már elégedett leszek.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3., C csoport 6.

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása két futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 69 pont
2. Valter Chris Jensen (N) 36 pont
3. Antonio Sainz (E) 35 pont
4. Mats Myrsell (S) 33 pont
5. Wirtmann Ferenc (H) 27 pont
6. Mekler László (H) 3 pont
Anders Johnsen (S) 3 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“