Már röfög Wirtmann új Mk II-ese

Hétfő reggel még kérdéses volt, hogy rajthoz tud-e állni Wirtmann Ferenc és Barna György a Miskolc Ralin, mert az új építésű Ford Escort Mk II-esükből dőlt az olaj. A hibát hétfőn sikerült kijavítani, estére már röfögött a motor, így minden akadály elhárult az elől, hogy a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros ott legyen az Országos Historic Ralibajnokság nyitó futamán.

WirtmannTeszt5 (Medium)

„Tegnap már röfögött a motor” – kezdte Wirtmann a legfontosabb hírrel. „Az idei szezonunkat úgy terveztük, hogy az Mk I-esünkkel megyünk a historic Eb-n, a magyar bajnokságban pedig az új építésű Mk II-essel. Az autó már a télen elkészült, de a motorjából ömlött az olaj, így nem mertünk vele tesztelni sem. Benito főmérnök úr végül hétfőn megérkezett Németországból, eldolgozgatott rajta négy-öt órát, azóta a motor gyönyörűen muzsikál.”

„Ez az Mk II-es a legerősebb, legjobb Escort, amit annak idején ralira használtak. BDA motor van benne, ami az Escort rajongók számára a legszebb három betű. Alumínium blokk, 16 szelep, az akkori idők legmodernebb, Kugelfischer befecskendezőjével. Elvileg 250 lóerő körül van a teljesítménye, és persze szigorúan a hátsó kereket hajtja. Előrelépés lesz még az ötsebességes váltó is, az Mk I-esben csak négysebességes volt.”

Wirtmann_CostaBrava3 (Large)

„Az autó egyszerűen gyönyörű. Mint minden apuka a gyerekével szemben, én is elfogult vagyok az Escortommal, de én még ilyen szép autót nem láttam. A szépségét pedig már csak a hangja múlja felül, főleg 9500-as tartomány közelében.”

„Mivel az utolsó utáni pillanatban lettünk készen, tesztelésre már nincs időnk, úgyhogy a verseny lesz a tesztünk. Kicsit óvatosabban kezdek majd, annál is inkább, mert nekem is szoknom kell a 250 lóerőt és az új autót. Ha sikerül egy jóízűt autóznunk és célba érünk, akkor én már elégedett leszek.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3., C csoport 6.

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása két futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 69 pont
2. Valter Chris Jensen (N) 36 pont
3. Antonio Sainz (E) 35 pont
4. Mats Myrsell (S) 33 pont
5. Wirtmann Ferenc (H) 27 pont
6. Mekler László (H) 3 pont
Anders Johnsen (S) 3 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.