Már röfög Wirtmann új Mk II-ese

Hétfő reggel még kérdéses volt, hogy rajthoz tud-e állni Wirtmann Ferenc és Barna György a Miskolc Ralin, mert az új építésű Ford Escort Mk II-esükből dőlt az olaj. A hibát hétfőn sikerült kijavítani, estére már röfögött a motor, így minden akadály elhárult az elől, hogy a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros ott legyen az Országos Historic Ralibajnokság nyitó futamán.

WirtmannTeszt5 (Medium)

„Tegnap már röfögött a motor” – kezdte Wirtmann a legfontosabb hírrel. „Az idei szezonunkat úgy terveztük, hogy az Mk I-esünkkel megyünk a historic Eb-n, a magyar bajnokságban pedig az új építésű Mk II-essel. Az autó már a télen elkészült, de a motorjából ömlött az olaj, így nem mertünk vele tesztelni sem. Benito főmérnök úr végül hétfőn megérkezett Németországból, eldolgozgatott rajta négy-öt órát, azóta a motor gyönyörűen muzsikál.”

„Ez az Mk II-es a legerősebb, legjobb Escort, amit annak idején ralira használtak. BDA motor van benne, ami az Escort rajongók számára a legszebb három betű. Alumínium blokk, 16 szelep, az akkori idők legmodernebb, Kugelfischer befecskendezőjével. Elvileg 250 lóerő körül van a teljesítménye, és persze szigorúan a hátsó kereket hajtja. Előrelépés lesz még az ötsebességes váltó is, az Mk I-esben csak négysebességes volt.”

Wirtmann_CostaBrava3 (Large)

„Az autó egyszerűen gyönyörű. Mint minden apuka a gyerekével szemben, én is elfogult vagyok az Escortommal, de én még ilyen szép autót nem láttam. A szépségét pedig már csak a hangja múlja felül, főleg 9500-as tartomány közelében.”

„Mivel az utolsó utáni pillanatban lettünk készen, tesztelésre már nincs időnk, úgyhogy a verseny lesz a tesztünk. Kicsit óvatosabban kezdek majd, annál is inkább, mert nekem is szoknom kell a 250 lóerőt és az új autót. Ha sikerül egy jóízűt autóznunk és célba érünk, akkor én már elégedett leszek.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3., C csoport 6.

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása két futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 69 pont
2. Valter Chris Jensen (N) 36 pont
3. Antonio Sainz (E) 35 pont
4. Mats Myrsell (S) 33 pont
5. Wirtmann Ferenc (H) 27 pont
6. Mekler László (H) 3 pont
Anders Johnsen (S) 3 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.