Már röfög Wirtmann új Mk II-ese

Hétfő reggel még kérdéses volt, hogy rajthoz tud-e állni Wirtmann Ferenc és Barna György a Miskolc Ralin, mert az új építésű Ford Escort Mk II-esükből dőlt az olaj. A hibát hétfőn sikerült kijavítani, estére már röfögött a motor, így minden akadály elhárult az elől, hogy a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros ott legyen az Országos Historic Ralibajnokság nyitó futamán.

WirtmannTeszt5 (Medium)

„Tegnap már röfögött a motor” – kezdte Wirtmann a legfontosabb hírrel. „Az idei szezonunkat úgy terveztük, hogy az Mk I-esünkkel megyünk a historic Eb-n, a magyar bajnokságban pedig az új építésű Mk II-essel. Az autó már a télen elkészült, de a motorjából ömlött az olaj, így nem mertünk vele tesztelni sem. Benito főmérnök úr végül hétfőn megérkezett Németországból, eldolgozgatott rajta négy-öt órát, azóta a motor gyönyörűen muzsikál.”

„Ez az Mk II-es a legerősebb, legjobb Escort, amit annak idején ralira használtak. BDA motor van benne, ami az Escort rajongók számára a legszebb három betű. Alumínium blokk, 16 szelep, az akkori idők legmodernebb, Kugelfischer befecskendezőjével. Elvileg 250 lóerő körül van a teljesítménye, és persze szigorúan a hátsó kereket hajtja. Előrelépés lesz még az ötsebességes váltó is, az Mk I-esben csak négysebességes volt.”

Wirtmann_CostaBrava3 (Large)

„Az autó egyszerűen gyönyörű. Mint minden apuka a gyerekével szemben, én is elfogult vagyok az Escortommal, de én még ilyen szép autót nem láttam. A szépségét pedig már csak a hangja múlja felül, főleg 9500-as tartomány közelében.”

„Mivel az utolsó utáni pillanatban lettünk készen, tesztelésre már nincs időnk, úgyhogy a verseny lesz a tesztünk. Kicsit óvatosabban kezdek majd, annál is inkább, mert nekem is szoknom kell a 250 lóerőt és az új autót. Ha sikerül egy jóízűt autóznunk és célba érünk, akkor én már elégedett leszek.”

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3., C csoport 6.

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása két futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 69 pont
2. Valter Chris Jensen (N) 36 pont
3. Antonio Sainz (E) 35 pont
4. Mats Myrsell (S) 33 pont
5. Wirtmann Ferenc (H) 27 pont
6. Mekler László (H) 3 pont
Anders Johnsen (S) 3 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program