Maricsek báránybőrbe bújt farkassal támad

Evo III-as karosszériába csomagolt Evo IX-es technikával áll rajthoz Maricsek Miklós és Rubóczky Attila a Salgó–Gemer Ralin. A páros most indul először a K-Tech Motorsport autójával, amellyel a nem titkolt céljuk, hogy hamarosan az S csoport élén végezzenek.

„Ez lesz az első fellépésünk a Mitsubishi Lancer Evo III Extrémmel” – mondta Maricsek Miklós. „Kíváncsian várom milyen lesz az autó. Eddig csak a III. Örömautózáson menetem vele a Hungaroringen, ott annyit tapasztaltam, hogy a sebességet nem érzem vele annyira, mint korábban a (Toyota Celica) GT–Fourban. De az az esemény nem a tesztről, hanem a gyerekek autóztatásáról szólt.”

„Az autónk a K-Tech Motorsporttól származik és egy igazi kuriózum a magyar bajnokságban, hiszen egy Evo III-as Mitsubishi karosszériájába Evo IX-es motort és hajtást szereltek. Gyakorlatilag, egy top N-es Evo IX-esnek felel meg, egyedül a 33 mm-es helyett 34 mm-es turbószűkítő miatt lenne A-s. Én úgy gondolom, hogy S csoportban az autó abszolút alkalmas arra, hogy nyerjünk vele.”

„Szerdán lesz egy tesztünk, de valószínűleg a verseny első fele is inkább az ismerkedéssel telik majd. Nem akarunk ajtóstól rontani a házba. A célunk teljesen egyértelmű: szeretnénk S csoportban nyerni, ha nem is mindjárt az első versenyünkön.”

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.