Matics abszolút ötödik lett a bajnokságban

Egy műszaki hiba ellenére is a 3-as géposztály ötödik, valamint az abszolút értékelés kilencedik helyét szerezte meg Matics Mihály és Zejda Viki Mitsubishi Lancer Evo IX-cel, a Mecsek Ralin. Ezzel az Országos Ralibajnokságban a 3-as géposztály harmadik helyén végeztek, abszolútban pedig az igen előkelő ötödik helyet szerezték meg.

49. Mecsek Rallye - Pécs
49. Mecsek Rallye – Pécs

„Elégedett is vagyok, meg nem is” – foglalta össze tömören Matics Mihály. „Elégedett vagyok, mert egy ilyen erős magyar bajnokságban, egy N-es Mitsubishivel az abszolút ötödik helyen végezni szerintem komoly eredmény.”

„A Mecsek Ralin elért eredményünkkel azonban egyáltalán nem vagyok elégedett. Tisztességgel felkészültünk, nagyon sokat teszteltünk a verseny előtt, a pályák feldolgozása is jól sikerült, de ezt nem tudtuk jó eredményre váltani.”

49. Mecsek Rallye - Pécs
49. Mecsek Rallye – Pécs

„Ha csak vízen kellett volna menni, akkor szerintem arra nagyon jó beállításunk lett volna, de a saras részekre vissza kellett állítanunk az autót. A verseny elején volt egy műszaki hibánk is. A prológtól kezdve időnként háromhengeres lett a motor, amit csak szombaton, a nap végére tudtunk megoldani.”

„A Mecsek Ralin mindig jó idő szokott lenni, ráadásul volt egy 28 kilométeres gyorsasági is, amelyen jobban felmelegszik a motor, ezért a melegebb versenyeken használt termosztáttal mentünk. Viszont az idő annyira hideg volt, hogy ezzel az olaj nem tudott kellőképpen felmelegedni, sűrűbb maradt a kelleténél és a hidrotőke kitámasztott.”

49. Mecsek Rallye - Pécs
49. Mecsek Rallye – Pécs

„A pályák most is nagyon jók voltak, de a rendezés szempontjából ez volt a legrosszabb Mecsek Ralim. Nagyon sok sár, iszaplé volt az úton, az autó alja úgy nézett ki, mint egy saras Veszprém Rali után. De ezzel nincs is baj, hiszen ilyen a rali, inkább a rendezők apró figyelmetlenségei bosszantottak.”

„A bajnokságnak vége van, de minden szurkolót megnyugtatok, látnak még minket az idén versenyautóban.”

49. Mecsek Rallye - Pécs
49. Mecsek Rallye – Pécs

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei: Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet, Combit, Frituspecial, Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., E-Vapor, Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“